Nja, de taskiga svaren till mig kom framförallt efter att jag skrivit att jag nog skulle gå in i väggen av att lägga all semester ensam dygnet runt med barn. Jag ser inte riktigt vad som är elakt med det.Och så har vi det här med behöver, det är faktiskt inte så för det mesta. Behöver är ett utryck jag använder när det inte finns några andra möjligheter. Så är det sällan. Är det så att kommunen faktiskt bryter mot reglerna och inte erbjuder dagis på sommaren trots att de är skyldiga eller att de erbjuder ett dagis som kräver att man har bil och inte har det och liknande, så behöver man ledigt dessa veckor. De flesta andra gånger så är det så att man vill, önskar starkt och liknande.
Min föräldrageneration klarade av det med mycket mindre generösa regler och mindre engagemang av pappan i allmänhet, sen tycker jag inte vi ska tillbaks till den tiden men de flesta ungar överlevde, ungefär samma andel som idag skulle jag tro.
Angående taskiga svar, så har jag sett ungefär samma nivå på vad du skriver som du fått svar.
Jag tror väldigt få i generationerna över oss arbetade heltid..