Tack för att ni fortsätter skriva. Känner mig fortfarande taskig som på nåt sätt satt honom i dålig dager. Samtidigt, som idag- han behagar sitta hemma på morgonen tills bebis börjar kinka och då passar det att dra. Bad honom ge bebis några skedar mat när vi ändå satt och åt frukost alla tre (vore ju skönt kunna få några tuggor själv också) men det är ju jag som är mammaledig säger han. Dvs bebis är min business. Då blev jag irriterad och sa ifrån att vi är båda föräldrar och när han inte jobbar delar vi ju..
Blev lite irriterad för att han alltid väljer att dra lagom tills bebisen blir "besvärlig" och vill något. Då blir han bara mer irriterad och säger att barn är skitjobbiga och att jag borde tänkt på det innan jag skaffade barn. Sen drar han.
Jag får fan spader. Jag känner mig skuldmedveten som ens skriver detta för saker som sägs när man är grinig kan ju alltid se illa ut i skrift, men det är liksom inte första gången. Inte alls.
Jag är bara så orolig att jag inte ska fixa allt själv. Hem, barn, även om ekonomin skulle funka med bara mina egna o barnets utgifter. Nu får jag ju iallafall hjälp (notera hjälp, som jag måste be om!!) med liten när det funkar, dvs kan gå till frissan eller tandläkaren eller träna en stund med hundarna. Utan pappan blir jag helt själv om jag inte hittar nån hjälp.. Och jag har typ noll familj att be. Är rädd jag berövar liten inte bara pappan (för han är ju inte så mycket pappa utom när det passar- ni skulle se honom om det är folk här, då är han så himla noggrann och har koll och bär runt på barnet..) utan även hans fantastiska farföräldrar. De bor också långt borta men kommer hit då och då och jag tycker väldigt mycket om dem. Vet inte hur det blir om vi delar på oss, då blir det ju inte så smidigt för dem kanske, de skulle nog inte bli arga på mig men det skulle ju inte vara som nu även om jag skulle göra allt jag kan för att de ska ha kontakt..
Känner mig som ett sånt fail. Så fångad i en rävsax. Så jäkla ensam. Min bästa vän som alltid funnits där så att vi stöttat varann är själv mitt i en skilsmässa av smutsigare art och kämpar själv för att hålla näsan över vattenytan så kan inte belasta henne mer än att pratas vid ibland. Fasen också. Min mormor var fast i ett uselt förhållande med morfar där hon var helt bunden till honom fast hon visste att han var otrogen, han hade pengarna och makten över barnen.. Jag har vuxit upp inpräntad i skallen att alltid ha min frihet, skaffa en karriär, alltid kunna packa väskan och gå och slippa ligga på min dödsbädd som mormor fick göra, och ropa till vårdpersonalen att min man inte får komma i närheten av mig för att åtminstone få dö ifred.. Och nu känner jag bara att jag fallerat allt det. Att jag inte kommer fixa nåt själv, att jag inte kommer ge det bästa till sonen osv. Och det blir helt koko i skallen av att försöka greppa att min moderna, alltid så snälla och omtänksamma om än något egensinniga sambo bara blivit en trotsig tonåring som glimtvis är underbar som pappa eller sambo men som i vardagen inte funkar. I mitt tycke då.