Jag hade lagt ut frågan i en lokal FB grupp. Halm från djurbutik är svindyrt.Hur får man tag i halm? Smådjursbutik iofs kanske?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade lagt ut frågan i en lokal FB grupp. Halm från djurbutik är svindyrt.Hur får man tag i halm? Smådjursbutik iofs kanske?
Mmm tror mitt närområde är för stadsbetonat för det, har aldrig sett sådant ute. Småbal är i det närmsta mytiska företeelser här.Jag har sett folk i närområdet som skänker bort lite dammig halm i köp- och säljgrupper för häst på FB och även de som söker halm och då får napp från folk som säljer i småbal.
Känner inga bönder en del hästägare men de verkar stå på spån mer.En bonde eller hästägare beroende på mängd.
Fast lokalt här finns bara små hus och en del stora hus, och ett kollektivstall eller två (som inte hade någon halm så långt ögat nådde när jag var där sist).Jag hade lagt ut frågan i en lokal FB grupp. Halm från djurbutik är svindyrt.
Sök i din lokala Facebookgrupp eller kolla blocket?Känner inga bönder en del hästägare men de verkar stå på spån mer.
Kan kolla blocket! (Lokala Facebook är jag hundra på att jag kan hitta begagnade kläder och leksaker och möjligen ett utekaninhus, men absolut ingen halm.) Granngården?Sök i din lokala Facebookgrupp eller kolla blocket?
100 kr per småbal? Det är svindyrt.Hjälp
Vid köp av under 10 balar är priset 100:- / bal Min köp 300:-
Då blir ju en rundbal om 200 kr billigare. Tyvärr skulle jag inte ha någonting annat i trädgården än den i så fall.
(vilket i essens är 10 småbalars effekt också)
Verkar som att granngårdens 20 l 65 kr är ett riktigt klipp. Nära med.
Jag köper en rundbal för 300-400kr så jag kan bara hålla med dig om att det priset var orimligt!100 kr per småbal? Det är svindyrt.
Halm brukar kosta 1.10-1.50 kr kg, så betalar 15 kr för en småbal.
Toppen!!Bra att hitta giftfria långsiktiga strategier, för i höst är det slut på giftanvändning i trädgårdar. Bra.
ÄntligenBra att hitta giftfria långsiktiga strategier, för i höst är det slut på giftanvändning i trädgårdar. Bra.
Suggfoder innehåller järnfosfat betydligt billigare per kg.Äntligen
Hoppas bara att man inte får för sig att förbjuda snigelgift som bygger på järnfosfat
skitdyrt.Hjälp
Vid köp av under 10 balar är priset 100:- / bal Min köp 300:-
Då blir ju en rundbal om 200 kr billigare. Tyvärr skulle jag inte ha någonting annat i trädgården än den i så fall.
(vilket i essens är 10 småbalars effekt också)
Verkar som att granngårdens 20 l 65 kr är ett riktigt klipp. Nära med.
Måste väl ändå räknas som undantag - lågriskmedel.Äntligen
Hoppas bara att man inte får för sig att förbjuda snigelgift som bygger på järnfosfat.
Jo det var faktiskt 35 kr per småbal. Men bara om man köpte minst tio.100 kr per småbal? Det är svindyrt.
Halm brukar kosta 1.10-1.50 kr kg, så betalar 15 kr för en småbal.
Fanns rundbal för 200 kr men som sagt har inte plats för detJag köper en rundbal för 300-400kr så jag kan bara hålla med dig om att det priset var orimligt!
Nah, då har jag hellre bar gjord med rensat ogräs på som förra året.skitdyrt.
Finns massor med halmspill på gårdar. Gör ett nytt försök. Papperstrimlor från kontor kanske går att få tag på. Eller klipp själv.
Både ock!Är det vanligt gräs, eller kan det vara kvickrot? Är det kvickrot så skulle jag gräva ut ordentligt och rensa ut minsta lilla rotbit eller om det är riktigt illa byta jorden i jordgubbslandet. Därefter ordentliga rabattkanter oh täcka mellan plantorna. Rensa allt smått som kommer upp en till två gånger i veckan.