Jag vill inte ha för varmt, men inte för kallt heller
16 grader är för kallt 22 för varmt, så det är inte lätt att göra mig nöjd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mamma har samma problem som du; MS och på vintern är det istället problem med kylan av fibron...Jag är likt många andra MS-patienter värmekänslig som sjutton. I värsta fall spyr jag, blir vimmelkantig och sedan släpar gärna vänstersidan om jag försöker gå. Sedan tar det väldigt lång tid att återhämta sig efter att ha blivit varm. Behöver i regel inte hjälpmedel att gå annars, men det har hänt att jag behövt käpp en högsommardag.
Höll på att explodera på mina kollegor (stadsbor med mindre tänk på konsekvenserna..) som äääälskade sommaren 2018 och nåde om det kom nått regn. Alltså va???, och maten växer på Icas hyllor eller???Jag avskyr värme. Avskyr ännu mer att nästan alla andra verkar älska det och är HELT oförstående för att alla inte känner samma. Vågar man ens yttra typ på jobbet när någon frågar vad man ska göra i helgen (för det ska ju bli så fint väder!) att man ska hålla sig inne så tror de ju att man är nåt ufo.
Mitt favoritväder på sommaren är regn. Jag älskar regn men på hösten kan det bli lite väl kallt när det regnar, på sommaren är det perfekt. Allra helst åska, då myser jag ordentligt.
Höll på att explodera på mina kollegor (stadsbor med mindre tänk på konsekvenserna..) som äääälskade sommaren 2018 och nåde om det kom nått regn. Alltså va???, och maten växer på Icas hyllor eller???
När jag var på promenad häromdagen klagade jag på att det var SÅ varmt, helt olidligt. Tyckte att jag knappt orkar gå, jag kommer svimma av värmen. Sen kom jag fram till en skylt som visar temperaturen, det var 16 grader .Jag vill inte ha för varmt, men inte för kallt heller
Den där vintern som det var så svinigt kallt för typ 5-6 år sedan hade jag hösten innan faktiskt köpt en dunjacka, den kom verkligen till användning då! Den jackan tror jag att jag kanske använt en eller två gånger sedan dess..Jag AVSKYR värme. Blir som sjuk av det. Sen avskyr jag starkt ljus och när solen bränner på huden. Händer att när andra går i jacka och mössa har jag shorts och t-shirt.
Usch! Jag är lite känslig för kyla också, men lite mer på en skämtsam nivå så inte alls jämförbart med någon med verkliga problem. Jag får liksom inte upp värmen ibland när jag är kall, men det går ju att leva med på ett väldigt mycket enklare sätt. Men folk skämtar ofta lite om det, med tanke på att jag alltid gnäller på sommaren. (Och jag skämtar också om det, så.. haha).Mamma har samma problem som du; MS och på vintern är det istället problem med kylan av fibron...
Jag är likadan, men av någon anledning när det är riktigt varmt får jag värmeeksem.. så det är lite knepigt, älskar när det är varmt, men får utslag 25-30 är bäst. Svalt nog att slippa eksem, men varmt nog att slippa frysa.Jag har äntligen slutat frysa är helt oförstående för hur någon kan föredra att ha det svalare än runt 25..
Haha så olika det kan vara. Jag gillar väder som märks, åt alla håll. Tycker det är roligt.Jag säger som min kloka syster ”jag gillar väder som man inte märker”.
Värme är hemskt
Jag avskyr värme. Avskyr ännu mer att nästan alla andra verkar älska det och är HELT oförstående för att alla inte känner samma. Vågar man ens yttra typ på jobbet när någon frågar vad man ska göra i helgen (för det ska ju bli så fint väder!) att man ska hålla sig inne så tror de ju att man är nåt ufo.
Mitt favoritväder på sommaren är regn. Jag älskar regn men på hösten kan det bli lite väl kallt när det regnar, på sommaren är det perfekt. Allra helst åska, då myser jag ordentligt.