Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle När vi tjänar pengar på något vis så måste vi dela med oss till andra via våra skatter. Pengarna är på det sättet inte alls våra egna...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
13 523
Senast: a1agnlju
·
Kläder & Bli fin Finns det ens en vettig att få tag på längre? På relativt kort tid har vi i detta hushåll lyckats ha sönder "rakdelen" på en sån här...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag har länge undrat hur man bedömer vilket nummer man ska ringa. 112 vid pågående brott eller akut fara. 11414 om det inte är pågående...
2
Svar
37
· Visningar
2 993
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Finns det något receptfritt sätt att höja blodtrycket? Jag dricker ca 1-3 liter om dagen så vätskebrist borde inte vara problemet. Maten...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 446
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Kära kära allvetande Buke, vad vet ni om diklofenak -tabletterna Eeze? Går de inte ens att få på recept längre ? De har fungerat...
Svar
10
· Visningar
1 176
  • Låst
Skola & Jobb Är det när man klarar ett jobb, men inget annat i livet? Eller ska man orka med hushållet och det som är kvar av orken är arbetsförmåga...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
50 498
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hej! Jag står i kvalet att flytta till min studentstad eller bo kvar hemma en stund till och spara pengar en tid. Det tar 1h 20 minuter...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 608
IT & mobiler Hur räddar jag den? Jag har lagt den i solen ett par timmar men när jag försökte starta den var den heldöd. Tänkte fortsätta torka den...
Svar
12
· Visningar
1 220
Senast: Sonic76
·
Trädgård & Växter Någon som vet vad detta är? Sprider sig snabbt i ett eftersatt hörn av min trädgård.
Svar
5
· Visningar
649
Senast: Catsu
·
Samhälle Att folk blir lurad både vid köp och sälj hör man ju ganska ofta. Nu antar jag att det är någon som provar lura mig men jag kan inte...
2
Svar
31
· Visningar
2 969
Senast: Is
·
Samhälle Idag försvann anhörigas rätt att säga nej till organdonation. Det ska vara den avlidnas vilja som gäller. Det blir också tillåtet att...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
9 182
Senast: Badger
·
Mat Vild chansning: har någon bakat parmesankex till champagne? Med en skivad pimentooliv på? Någon i Murphys familj har gjort det. För 20...
Svar
1
· Visningar
447
Senast: VLMF
·
Fritid Till hösten börjar jag plugga behandlingspedagog (distans) i Sundsvall. 22-23 augusti ska vi vara på plats i Sundsvall och jag har...
Svar
10
· Visningar
754
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Som rubriken säger, vad har ni lärt er om er själva genom åren? Det kan vara allt från något smått, som att ni faktiskt inte gillar...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 803
Senast: EmmaBovary
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 050
Juridik & Ekonomi Det är mycket prat om att räntorna kommer höjas. Vad ska till för att sparräntan ska öka från 0?
Svar
9
· Visningar
695
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Tjoho alla olycksfåglar med erfarenhet av tejpade sår. Jag fick ju ett sår tejpat i torsdags kväll av farbror doktorn. Jag fick lova att...
Svar
12
· Visningar
943
Senast: Luff
·
Tjatter Jag har (av förklarliga skäl), inte åkt tåg eller kollektivt de senaste åren. Nu har jag märkt att människor tycks prata i mobilen eller...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
9 852
Hemmet Var kan jag få tagit en sån här? Eller egentligen, ett bakstycke till en sån. Den lossnade häromdagen och jag blir tokig på att den...
2
Svar
29
· Visningar
1 551
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Nån som testat Flawless legs? Eller sån sten som ska ta bort hår? Typ en sån...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp