Eller hur! Känner det är samma sak som att reklamera med hästar, folk skall reklamerar hit och dit, medans jag faktiskt tycker om man handlar privat, så är det köpt. Har precis köpt ny begagnat bil i veckan, den va inte billig, men köpte av toyota handlare som svärfar känner sedan länge (han är mekaniker). Jag valde detta pga tryggheten vs privat person, har dessutom toyota garanti på bilden då alla service är gjort hos Toyota. Om jag hade köpt privat hade jag fått "stå mitt kast" om något är fel på bilen. Om man vill ha säkerhet så köper man hos ett företag enligt mig.Nyfiken på vad hen ska hålla ryggen fri ifrån?
Köpte själv en begagnad bil i onsdags då min gamla är skrot efter en krock med ett vildsvin.
Vet att det är risker med att köpa begagnat och vet att även om det ser fint ut så kan det rasa när som. Igår började motorlampan lysa så blir att kolla det på verkstaden på måndag och hoppa på något enkelt. Köpt från privatperson och inget företag men hade jag köpt från företag så skulle bilen ligga på minst 10 000 mer.
Jag har inte en tanke på att kontakta säljaren då jag vet vad jag gav mig in på och vad det innebär att köpa begagnat till bra pris.
Bromsbeläggen va slitna på bilen, så det bytte dom utan kostnad för mig med
Så om man vill ha säkerhet när man köper släp/bil så får man köpa av företag. Om man skall fynda och handla privat, ja så får man faktiskt stå sitt kast tycker jag. Det är risken man tar när man skall göra ett fynd.