XC40 är Volvos "minsta" SUV. Skulle tro att V60 är mindre på de flesta sätt, och jag hade gärna sett att de behållit V40 i produktion.
Förutom bagaget då som jag tror är bättre än v60
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
XC40 är Volvos "minsta" SUV. Skulle tro att V60 är mindre på de flesta sätt, och jag hade gärna sett att de behållit V40 i produktion.
Dessutom var det en pluginhybridbil så den lät inte ens om man inte trampade extra rejält på gaspedalen. Vågar nog inte ladda den ändå iofs så att inte stallet börjar brinna. Två gånger har jag letat efter kopplingspedalen med foten, men endast i stillastående läge, så inga katastrofer för inredningen än.
Men håller med @Halcyon om att den känns väldigt osmidig och pansarvagnsaktig jämfört med min Seat Ateca. Ändå är väl XC40 lill-modellen i familjen?
Storleken på V40 som bil var helt klart trevlig. Jag kikade lite på en sådan förut men det föll på att bagageutrymmet var sämre än väntat (plats för hundar osv...). Hade gärna haft något i V40-storlek men med bagageutrymme mer i stil med en gammal kantig V70