Jag har börjat fundera på att köpa en husbil, men inser ju vad de kostar. Har då gått över till att fundera på om husvagn är ett alternativ istället, men det känns så krångligt att dra runt ett släp.
Tanken såddes nu när jag insett att jag hatar att resa och den största anledningen till det är att inte ha nåt eget krypin. Jag gillar ju att åka runt och se saker. Och så har jag hund och det är alltid si och så med att hitta boende där man får ha hund också. Jag leker då med tanken att jag kan skaffa mig en ny hobby - resa och se mig omkring inkl hund och exkl att vara beroende av att nån vill inhysa mig alt. hyra stuga. Den dagen jag ev slutat med häst behöver jag nåt att göra då jag är ledig.
Jag har vänner och bekanta i hela landet och det vore skönt att kunna hälsa på utan att snylta på dem sas, och så då ha hunden i mitt eget bo. Och kunna stanna vart jag vill och ändå kunna bo där, tex på nån fin utkiksplats i obygden.
Fördel med husbil som jag ser det är: slippa släpa runt en släpvagn, lättare att bara stanna nånstans, om jag vill ha med ett släp tex hästtransport så går det att haka på.
Nackdelar med husbil: Ännu ett fordon som ska repareras, underhållas osv. Priset (avgörande).
Fördel med husvagn: Billigare, samma boutrymme till billigare prislapp. Inte lika mkt som kan krångla som i en hel bil.
Jag är ensam med en liten hund, så det behöver inte vara nåt stort as, det bör finnas plats för en medföljande kompis nån enstaka gång men inte för nån längre vistelse. Jag hade kunnat ha en sån där plåtis-bil, men de är ju dyra de med. De små husvagnarna kanske är lika lätta att backa in och parkera nånstans, som om man har en hel husbil? Och kostar väl inte jättemkt i jämföresle med en husbil.
Vad säger buke om detta? Vad ska en tänka på vad gäler husbilar och husvagnar? Jag kan inte vara den enda som funderat på att underlätta hemestrandet?