Jag är den där bonden som bor en bit utanför byn, och som kör runt med traktorn överallt hela tiden. När Barnaby kommer för att fråga om jag sett eller vet något, så är jag okoncentrerad, svarar lite snurrigt och osammanhängande, eftersom jag håller i sto med föl.
Jag blir såklart misstänkt, eftersom jag beter mig lite udda, och gör saker vid udda tider. När man försöker fråga ut mig mer, så håller jag mig undan för att undvika att träffa Barnaby.
Grannarna har sett mig ute med pannlampa alla möjliga och omöjliga tider på dygnet, ofta med en spade eller grep i handen. Grannarna har också sett mig gräva i gödselstacken mitt i natten med pannlampa.
Det lyser ofta i verkstan på natten, och jag släpper inte in besökare i huset, utan går ut om någon vill prata med mig.
Vad jag döljer? Ingenting visar det sig, efter att ha verkat huvudmisstänkt väldigt länge, eftersom mordoffret stacks ihjäl med en vass högaffel från min lada, och blev överkörd med en traktor.
På gödselstacken grävde jag efter metmask, och jag släpper inte in folk, eftersom jag skäms över att det är ostädat...Dessutom är jag extremt morgontrött och kvällspigg, så sådär vid 23-tiden trivs jag med att pyssla i verkstaden.
Mördaren var i själva verket min gnidna och långsinta kusin, som bor i granngården som stal högaffeln, och tjuvlånade traktorn för att mörda en person som återkommit till byn för att få betalt för en gammal skuld, medan jag var ute och fiskade, och som ville att jag skulle få skulden eftersom jag tog det sista av Brylépuddingen på julafton 1978.