Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag är en väldigt orolig själ som nu har fått Alimemazindroppar utskrivna. MEN jag är också så himla medicinerade så det är löjligt...
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: Flinga22
·
Tjatter Jag snubblar hela tiden över memes och videos och sådant jag gärna vill dela men som inte passar i Covid-tråden. Den känns lite mer...
76 77 78
Svar
1 548
· Visningar
163 935
Senast: Rosett
·
Relationer Nu börjar de dyka upp, precis som varje år när semestrarna går mot sitt slut - artiklarna om "så räddar du ditt äktenskap" och vi...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 625
Senast: Nytant
·
Fordon Jag har för mig att det finns en eller flera här på Buke. Skulle behöva tips för fläckborttagning. Jag har fått några fläckar på...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: myzzan
·
Fritid Ska till Malmöfestivalen nästa vecka, mån-tors och som väderprognoserna ser ut nu ska det bli kanonväder måndag och tisdag iallafall då...
2
Svar
20
· Visningar
1 247
Senast: Kakis
·
Fordon Jag blir galen! De senaste två veckorna har min bil blivit invaderad av grönskimrande flugor. Släpper ut mellan fem och tio stycken...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: Krålus
·
Kläder & Bli fin Den 31 augusti ska jag förnya mitt hår lite.. känner mig rädd :D Just nu hänger det bara och tovar sig extremt lätt. Längden och...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Milosari
·
Samhälle För att Turkiet ska godkänna Sveriges medlemskap i Nato så har Turkiet en lista på personer som man vill ha. Nu börjar Sverige att...
2
Svar
29
· Visningar
1 637
Senast: Smoothi
·
Mat Det är ett HELT otroligt björnbärs-år i år - jag har plockat kilovis i skogen, gjort crumble, frusit in, gjort sylt, gele´... Nu vill...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Lingon
·
Hemmet Försöker googla men det är ju hopplöst. Jag är ute efter en prisvärd blender främst för att kunna göra smoothies och liknande. Har...
2
Svar
31
· Visningar
1 407
Senast: Pilot
·
Mat Jag lyckades tyvärr använda undermåliga fryspåsar till kycklingfiléer och de flesta blev frysskadade. Jag tänkte att jag skär bort det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 269
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Har varit i kontakt med vården, men bor på liten ort och alla läkare har semester 😎 Jag är mellan 50-55 år, har en vilopuls på 55-59...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 590
Senast: em-pirre
·
Mat Som rubriken säger, har ni recept på bra vardagsbröd? Allt har ju blivit dyrare i affärerna, så jag tänkte att jag skulle kunna i alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 162
Senast: Crossline
·
Hemmet Som kan berätta något om denna? Ristad i botten med Orrefors Graal NO 798 H. Se även bild i nästa inlägg.
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Cattis_E
·
Kultur Här är listan på årets sommarpratare! https://sverigesradio.se/artikel/sommarpratare-2022-hela-listan Vilka ser ni mest fram emot...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 248
Senast: Scata
·
Hemmet Jag tänkte baka bröd och har i ett infall köpt färdig surdeg från Kronjäst. I instruktionerna står det att såväl surdeg som jäst (det är...
Svar
0
· Visningar
425
Kropp & Själ Finns det någon bra app för löpning nu? Jag kan tänka mig att betala en engångskostnad, men ingen månadsavgift. Jag vill ha en trevlig...
Svar
10
· Visningar
565
Senast: Sleepan
·
Samhälle Vi ska åka och hälsa på moster i Frankrike. Den här gången ska vi åka bil. Men hur gör man i betalstationerna när man åkt av en...
Svar
4
· Visningar
346
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag tycker verkligen de är givande och intressant att läsa om andras liv och tankar här på bukefalos, andra forum och sociala medier...
2
Svar
33
· Visningar
2 839
Senast: lizan
·
Mat Vi planerar att åka upp till Strömstad från Mark och skulle väl behöva käka lunch någonstans på vägen eller i Strömstad. Jag och maken...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp