Ja, då var jag här igen då. Ihållande "extraslag" sedan förra fredagen, så alltså över en vecka nu. Efter tre dagar åkte jag in till akuten men allting såg bra ut, både EKG och provtagning. Jag hade fullt pådrag på hjärtat som gjorde volter i bröstet, men ändå syntes ingenting. Metoprolol utskrivet, men det tar inte bort extraslagen utan tar bara udden av känslan.
Den här gången känns det inte som att det skulle bero på stress eller dylikt. Jag känner mig inte stressad och pulsen rusar inte, det slår bara extra hårt med vad som känns som en liten fördröjning innan. Det är fruktansvärt tärande psykiskt och kan vara väldigt ihållande, så mycket som kanske var tredje hjärtslag under lång tid.
Jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till. Det har bara gått en vecka och jag är i princip redo att hoppa framför tåget. Det känns ända ner i magen och upp i huvudet, som någon form av tryckförändring i kroppen som jag inte får fason på. Tog kontakt med VC som skulle höra av sig senast imorgon men just nu vill jag bara sätta mig på akuten och be om en helkroppsscanning.
/Bedrövad Fruentimber