Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

R
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 966
Fritid Jag kommer snart att tillbringa några (var)dagar i Uppsala. Vad gör man typ en tisdag i november; har någon tips på utställning...
Svar
14
· Visningar
641
Senast: svea
·
Kropp & Själ Jag är införstådd på att jag troligen kommer få löpa gatlopp på buke och bli allmänt bespottad och föraktad framöver. Men på mitt jobb...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 367
Senast: CarEr
·
Relationer Triggervarning: sexuellt våld Det har nötts och blötts till och från här på Buke men behovet av att diskutera detta tycks inte lägga...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
51 923
Senast: Hoarfrost
·
Kläder & Bli fin Kan man ha maxiklänning då? De når ju inte till golvet men å andra sidan ska jag kunna dansa i klänningen och en riktigt lång klänning...
Svar
2
· Visningar
510
Mat Som rubriken lyder. Ni som har en hushållsassistent, vilken har ni, vad använder ni den till och är ni nöjda? Vad är bra resp dåligt med...
Svar
15
· Visningar
842
Senast: Görel
·
Tjatter Har några gånger stött på gamla bekanta/vänner som man haft förr för ca 25-40 år sedan. Jag tycker ju det normala är att isf hälsa och...
Svar
12
· Visningar
1 195
Senast: abc
·
Hemmet Jag beställde ett par airpods pro från marketplace här om dan, swishade, gav adress, post nr och allt. Han skickade bild på det vid...
2
Svar
22
· Visningar
2 019
Senast: Liten
·
Samhälle Hittade en guldring utomhus i somras som jag nu fått tillbaka och vill sälja. Vad är bäst? Kollade lite på guldbrev som hade högst pris...
Svar
5
· Visningar
541
Senast: Liten
·
Juridik & Ekonomi Läste att det finns appar som samlar in prisinformation från mataffärer så man kan hitta lägsta priset på olika varor. Nån här som...
Svar
1
· Visningar
561
  • Omröstning Omröstning
Skola & Jobb Hur vanligt eller ovanligt är det att gilla sitt jobb?
7 8 9
Svar
169
· Visningar
12 208
Senast: Kilauea
·
Svar
2 000
· Visningar
70 747
Senast: Ninnurur
·
Skola & Jobb Dottern vill plugga i USA, på Universitet i Tampa, helst. Men hur vi än googlar får vi inga praktiska svar på hur hon ska gå tillväga...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 996
Kropp & Själ Alltså hjälp. Jag fick rådet av en läkare att använda en salva under mina morfinplåster, fick namnet på salvan av doktorn och skrev ner...
Svar
2
· Visningar
565
Senast: Jamtland
·
Kläder & Bli fin Finns det fortfarande något intresse för en sminktråd? Jag sökte upp den gamla och kände att näe, här behövs en nystart. Såg mina gamla...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 974
Senast: Septicemia
·
Kläder & Bli fin Hoppas jag valde rätt prefix nu. Är enormt trött på mitt korta hår och funderar på hårförlängning. Men vad är mest ekonomiskt? Köpa...
Svar
4
· Visningar
542
Senast: Helly
·
Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 560
Senast: Scata
·
Skola & Jobb Jag upplever att det nu är färre jobb att söka än när jag sökte jobb i början av året. Så jag funderar på vad mer man kan göra för att...
2
Svar
29
· Visningar
2 943
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Och jag kan inte vråla, för jag bor i ett samhälle och klockan är natt. Vad gör jag? Hur får ni ut er ilska? Jag är bara allmänt arg och...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Motacilla
·
Samhälle Om vi skulle sätta ihop en kulturkanon - vilka verk skulle vara med och varför? Och är det vettigt med en svensk kulturkanon? Om det...
2
Svar
39
· Visningar
1 773
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar