Jag älskar mitt jobb! Jag gillar mina kollegor, någon av dem står mig nära också, tyvärr ska just hon sluta bland annat pga den stress som vi har på jobbet och som är det som drar ner även min känsla för jobbet. Det är rätt kämpigt, haft ett kämpigt år, två nya kollegor i början av året, som vi skulle lära upp, en av dem blev uppsagd i maj pga att det inte fungerade och två nya att lära upp nu för en månad sedan, en som slutat redan, och hon som slutar i december. Vi ska visst inte få två nya trots detta utan bara en, trots vårt behov av två.
Trots detta skulle jag jobba utan lön, kan inte gå hemma och inget göra liksom. Skulle önska en förmåga att man satsar på sekreterare inom vården på ett annat vis-vill man inte att sekreterarna i vården ska byta av varandra på löpande band så kanske man ska fundera på VAD som är fel och försöka lyssna lite på dem. Men jag gissar att det är en önskedröm som aldrig slår in och att jag alltid kommer att ha det så här var jag än är, vad jag förstår är det typ samma mer eller mindre överallt.
Vilket slöseri på både pengar och människor, tänker jag.