Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: Trasten
·
Juridik & Ekonomi Måste binda om del av bolånet per den 1 december. Hur fasen ska man tänka?? Rörlig eller binda på ett år..?
2 3
Svar
58
· Visningar
4 518
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Jag har en vän som utbildar sig inom NLP. Jag har alltid trott det var humbug, men denna vän är en högst vettig och vetenskapligt lagd...
Svar
4
· Visningar
631
Senast: Hittarinte
·
R
Kropp & Själ Förra vintern halkade jag i en nedförsbacke och drog bakhuvudet i isen…. Jag minns att det liksom svartnade och strålade ut i armarna i...
2
Svar
21
· Visningar
2 234
Senast: Blyger
·
IT & mobiler Jag har en bärbar hårddisk där jag bla sparat en del foton. Nu har disken gått sönder och får ingen kontakt med datorn. Katastrof! Jag...
Svar
6
· Visningar
633
Senast: Jeffery
·
Skola & Jobb Är på väg att bli utförsäkrad från A-kassan. har en fast deltidstjänst i botten som jag vill behålla. Funderar nu på att gå ur. Har s a...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 895
IT & mobiler Öppnade laptopen och skärmen visar upp och ner. Det är säkert tio år sedan jag hjälpte en elev att vända den rätt. Tror ni jag kommer...
Svar
5
· Visningar
554
Senast: Jeffery
·
Mat Inspirerad av två trådar nära dig (vin- respektive VGV-tråden) så undrar jag nu vad ni tänker äta och dricka till nyår?
11 12 13
Svar
258
· Visningar
13 911
Senast: Habina
·
Juridik & Ekonomi Alltså, lite pinsamt men min hjärna klarar inte av att räkna ut elpriser för enstaka apparater... Jag behöver hjälp. Elpriset i vår...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: Breaktown
·
Mat Jag har införskaffat mig en airfryer. Men jag har förstått att möjligheterna är oändliga, så vad gör ni i er airfryer? Ge mig alla...
2
Svar
26
· Visningar
5 230
Mat Jag vill bjuda en person som är speciell för mig på middag. Jag har en ytterfilé av lamm i frysen, och eftersom det lille lammet är har...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: Karfitsa
·
Kultur Jag trodde det fanns en tråd typ "Vad läser du just nu?" här på Buke, men hittar den inte. Så jag gör en egen, efter artikeln hos BBC...
2
Svar
33
· Visningar
1 903
Kropp & Själ Har under de senaste dagarnas kyla insett att min gamla dunparkas från 2005 har gjort sitt. Dunet är inte riktigt där det ska vara och...
Svar
19
· Visningar
1 537
Senast: Bison
·
Relationer Triggervarning självskadebeteende/ relaterat till självmordstankar Jag har en vän som jag pratar med en hel del online, enbart i...
Svar
10
· Visningar
1 683
Senast: Sryoqwe
·
Mat tänkte att vi kunde dela med oss av våra bröd recept!
Svar
12
· Visningar
797
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
2 959
Senast: zassoo
·
  • Omröstning Omröstning
Samhälle Franz von Papen är ett namn som dykt upp alltmer i samhällsdiskussionen på sistone, så jag är nyfiken på hur många som känner till...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 730
Senast: EmmaBovary
·
Hemmet Jag ska betsa några stolar som står i förrådet, och kommer få stå där över natten eftersom det luktar så jävligt av betsen. Kan man...
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: BernT
·
Fritid Jag fick för mig att virka en babyfilt åt syrrans kommande bebis. Problemet - jag har inte virkat sen i typ 4an för 26 år sen. Har...
Svar
14
· Visningar
1 864
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Jag har haft rejäl magsjuka för att göra en lång historia kort så fick jag inte behålla näring på cirka 3,5 dygn menvätskeersättning...
Svar
12
· Visningar
4 272
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp