Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Fritid Kan ni tips på riktigt varma ytterkläder som passar nu i vinterkylan? Allt jag har är för kallt! Jag har bra underställ i ull och...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 429
Senast: cambodia
·
Tjatter Såg i en facebookgrupp nån som skrev på svenska och använde uttrycket ”blängde surt”. En annan person, engelskspråkig, tyckte det var...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 551
Senast: Rosett
·
Kläder & Bli fin Hjälp! Jag är inte social. Jag går inte på sociala tillställningar eller fester som inte involverar sitta hemma eller gå på bio. Men...
2
Svar
34
· Visningar
2 799
  • Omröstning Omröstning
Samhälle Tågstrul på olika sätt händer ju relativt ofta tycker jag sett till hela landet. Det kan vara allt från folk på spåret, fordonsfel...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
12 074
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Jag har insett att jag börjar se sleten ut. År av sömnbrist, anemi och värk i kroppen börjar ta ut sin rätt. Speciellt runt ögonen, jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 782
Senast: NilHe
·
Mat Jag bakar ofta bröd till mig själv men eftersom jag äter lite kolhydrater och inget gluten så blir det helt andra recept än i den andra...
Svar
8
· Visningar
701
Senast: Mineur
·
Tjatter Sambon och jag hade varit i stan, vi körde förbi ortens affär och handlade. När vi sedan satte oss i bilen och han startade den och...
Svar
5
· Visningar
523
Senast: iNHALE
·
Mat Glömde att packa ur tofun ur ryggsäcken när jag kom hem efter handling igår kväll. Kom på det nyss och stoppade in det i kylen. Den har...
Svar
4
· Visningar
1 531
Senast: Gosa
·
Kropp & Själ Jag har total ulcerös kolit, går på Remsima var sjätte vecka och så Asacol. Är i ett skov just nu. Frågan är nu lite mera ni som har...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: Kilauea
·
Hemmet Vårt skafferi är kaos. Delvis på grund av att det inte är någon bra inredning i det i dagsläget. Hyllplanen är smala, grejer ställs...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
6 338
Senast: Enya
·
Tjatter Jag har lyssnat på programmet sen starten skulle jag gissa, upp och nedgångar med byten av programledare. J, som har varit med i många...
Svar
9
· Visningar
549
Tjatter Jag har varit och simmat i en grannkommun i dag. På torsdagar har de extra varmt 34 grader. Verkligen superskönt. Men det kombinerat med...
2
Svar
35
· Visningar
1 845
Senast: Otherside
·
Kläder & Bli fin Det börjar bli varmare ute och det slog mig att jag inte har någon vettig jacka att ha på mig i plusgrader. Mina vinterjackor är...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Sasse
·
Kläder & Bli fin Jag har köpt ett par (lätt fodrade) Dr Martens. Sitter nu med två olika storlekar och kan inte bestämma mig för vilken som sitter bäst...
Svar
17
· Visningar
3 175
Senast: aiquen
·
Skola & Jobb Kan ni hjälpa mig om det bara är jag som är gnällig eller om mina kollegor är onödigt slarviga? Vi sitter 6 personer i ett gemensamt...
12 13 14
Svar
276
· Visningar
14 001
Senast: Angel
·
Tjatter Detta är en klagotråd. Köpte nyligen en ny parfymflaska eftersom min gamla tagit slut. Den är svindyr men jag älskar den. Företaget har...
2
Svar
23
· Visningar
1 753
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Jag har alltid varit en orolig människa, på lågstadiet satt jag många gånger inne hos skolsystern under mattelektionerna eftersom jag va...
Svar
17
· Visningar
1 640
Senast: Squie
·
Fritid Vi är ett kompisgäng, 6 st damer, som planerar att åka till Grekland (någon ö) eller Kroatien i början av juni. Vi önskar bo i samma...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: Karfitsa
·
Kropp & Själ Var fjolåret övervägande bra eller dåligt för er? Eller mitt i mellan? Varför? Jag har aldrig tidigare haft ett så här utpräglat dåligt...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 549
Trädgård & Växter Ska egentligen mer ta ner mindre träd än såga grenar. Vill att den ska kunna ta så stort som möjligt (=ta fram motorsåg sällan). Bra att...
Svar
19
· Visningar
1 128
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp