Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh så har jag också gjort...Satte i nycklarna i nyckelhålet till lägenheten. Sen gick jag in. Dagen efter letade jag efter nycklarna. De satt kvar i nyckelhålet på ytterdörren...
Eller som när man lite lagomt disträ frågar/tänker högt till den man pratar i telefonen med: Undra var jag lagt telefonen...Jag letar efter min telefon ett oändligt antal gånger per dag
Ibland visar det sig att jag håller i den, då jag frågar antingen, barnen, mig själv eller djuren, hmm, var är min telefon....
Satte i nycklarna i nyckelhålet till lägenheten. Sen gick jag in. Dagen efter letade jag efter nycklarna. De satt kvar i nyckelhålet på ytterdörren...
Kul att höra att man inte är ensam.Jag har glömt att byta om efter jobbet, har arbetskläder...
Jag har på jobbet tänkt ta med en sopsäck när jag slutat för dagen för att vara smidig två flugor i en smäll och sådär, tagit den, gått förbi soptunnan och tagit med den ända till bilen..
Jag har försökt använda hemnyckeln till jobbet och jobbnyckeln till hemmet..
På frågan 'hade ni kul igår' svarat 'Eum.. vad gjorde jag igår?' innan jag kommer ihåg vad jag gjort.
Det här är väldigt jobbigt för mej då jag vanligen har ett helt fantastiskt minne
För att undvika får jag göra det jag tänkt på en gång.
Det hjälper även att skriva ner som en lista som jag stryker på. Då har jag det på papper istället för i huvudet och kan städa bort lite för mycket tankar.
Jag körde häromdagen i drive in på mcdonalds och glömde att ta maten, jag beställde, betalade och körde därifrån. Kom på det först när jag var ute på motorvägen.Fyll gärna på med era glömska stunder.
Idag för nån timme sen skulle jag stänga fönstret pga att det blev för kallt. Tänkte att jag hämtar vatten och slänger lite skräp i plaståtervinningskassen också, så tar plastskräpet och går och slänger det och lägger mig på sängen igen.
Hmm … det var ju fönstret jag skulle stänga och så hämta vatten. Suck. Kliver upp och stänger fönstret plus slog på elementet. Bra där!
Lägger mig igen.
Visstja. Skulle ju ha vatten …
Är som om jag skulle behövt en lista men man kan ju inte skriva listor för sånt här, då blir man ju bara mer glömsk.
Hur gör ni för att inte glömma i såna här situationer när ni ska göra en sak och tänker ”jag kan ju göra en annan sak samtidigt”?
Har varit i andra sidan av det där, när man kommer fram till bankomaten så låg det två femhundralappar i facket redan….Har vid två olika tillfällen tagit ut pengar i bankomat, eller rättare sagt slagit in vad jag vill ta ut och koden men sedan rasslat iväg innan pengarna har kommit ut. Har båda gångerna blivit tillbakaropad av schysst annan person
Har jag med gjort. Min särbo får nästan hjärtinfarktIgår när jag åkte hemifrån glömde jag både stänga och låsa ytterdörren. Den stod på vid gavel när jag kom hem.
Det har hänt att min garagedörr stått öppen en hel natt Det gick bra det ocksåIgår när jag åkte hemifrån glömde jag både stänga och låsa ytterdörren. Den stod på vid gavel när jag kom hem.