Påven är barnlös

Påven tycker att kvinnor ska skaffa barn i stället för husdjur. Då undrar jag: Hur många barn har Påven själv?
Katolska kyrkan behöver moderniseras och träda in i det 21:a århundrandet. Det är inte fler barn som behöver födas utan att vi tar hand om de som finns + kvinnor och HBTQ behöver få samma rättigheter över sin egen kropp, sexualitet och liv som män har haft i årtusenden.

Katolska kyrkan behöver moderniseras och träda in i det 21:a århundrandet. Det är inte fler barn som behöver födas utan att vi tar hand om de som finns + kvinnor och HBTQ behöver få samma rättigheter över sin egen kropp, sexualitet och liv som män har haft i årtusenden.
Jag känner väl egentligen att katolska kyrkan gjort sitt och inte alls behöver träda in i det 21:à århundradet. Men nu när de ändå gjort det så håller jag med om att de borde göra det på riktigt också.

Sannolikheten att påven är barnlös känns inte så stor. Det skulle vara om korgossarna är hans enda intresse. Han behöver bara inte ta hand om sina barn.

Tror det krävs några århundraden till innan katolska kyrkan kliver in i 21a århundradet, tyvärr.

Liknande trådar

Kropp & Själ Och isåfall har ni koll på vad som ingår och vad ni betalar för den? Jag satt idag och jämförde gravidförsäkringar stenhårt och kom på... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 148
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Det här skymtade förbi i mitt FB flöde...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Keb71
·
Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
18
· Visningar
1 076
Senast: Raderad medlem 149793
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 002
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka