Har ni någon olycksfallsförsäkring?

Jag var försäkrad som barn via Länsförsäkringar, och sedan tog jag över den från min mamma som vuxen och den gick över till att bli en sjuk- och olycksförsäkring. Jag har väldigt dålig koll på vad den inkluderar, men minns att jag någon gång kollat upp så att den täcker ridning - kanske efter diskussion med systern och svågern kring att klättring (vilket de pysslar med) ofta inte täcks? Jag har för mig att ärr täcks, då jag har för mig att min syster fått ut pengar för något ärr.

Utöver det är det säkert försäkringar via facket, ridklubb, hundklubb etc. Dålig koll. Har aldrig behövt använda något annat än djurförsäkring (eller, ja, när jag lånade morfars 20+ gamla bil och den stals var försäkringen involverad)

Jag har en olycksfallsförsäkring sedan universitetstiden. Tyvärr ingen sjukförsäkring och nu är det för sent eftersom jag har en kronisk sjukdom. Ingen livförsäkring heller, av samma skäl.

Sensmoral: En ska se till att försäkra sig när en är ung och frisk och aldrig släppa försäkringarna.
Håller med! Jag är heller inte försäkringsbar nu och OJ vad det hade varit skönt att ha lite lägre ekonomisk stress vilket jag haft om jag resonerat annorlunda tidigare i livet.

När jag blev gravid såg jag över mina försäkringar för att trygga för mitt barn och min man om något skulle hända. Jag har olycksfall och sjukvårdsförsäkring via jobbet. Jag hade gravidförsäkring när jag var gravid samt en livförsäkring. Sen kan jag rekommendera alla att kolla upp sin pension och skaffa efterlevandeskydd på den så att pengarna inte försvinner till allmänna arvsfonden. Där kunde jag även betala för en försäkring som gör så att mitt pensionsbelopp betalas ut till mina efterlevande i 20 år om nått skulle hända. Det känns verkligen otroligt tryggt att de inte behöver oroa sig ekonomiskt om jag dör

Jag har ingen olycksfallsförsäkring.

När jag och min sambo köpte hus så skaffade vi varsin livförsäkring som löser ut lånet för den som dött. I övrigt har jag inga andra försäkringar på mig som person.

Jag har sjuk- och olycksfallsförsäkring sedan den barnförsäkring mina föräldrar tecknade för 43 år sedan. Har även en sjukvårdsförsäkring i samma bolag, dock med ett par reservationer eftersom jag tecknade den som vuxen.

Och isåfall har ni koll på vad som ingår och vad ni betalar för den?

Jag satt idag och jämförde gravidförsäkringar stenhårt och kom på att jag ju faktiskt har en relativt nyinförskaffad olycksfallsförsäkring som LF "lurade på mig", som jag inte har så stor koll på vilket är väldigt olikt mig. Ska ta och kolla vad som egentligen ingår och vad jag betalar.

Kom att fundera över hur stor koll folk har på detta.
Har ni någon mer valbar försäkring? Alltså utöver typ hem- bil -husdjur -barn.
Jag har två olycksfallsförsäkringar och har koll på vad som ingår i båda. Har varit noga när jag valt ut och läser villkoren och vad som ersätts och inte samt hur mycket. Egentligen räcker det med en men de båda är så billiga så kunde lika gärna ha kvar båda två. Jag rider och anser det vara högrisk för olycka därav att jag var noggrann att kolla upp allt när jag började hålla på med hästar igen.
Har förutom olycksfallsförsäkring även livförsäkring också och ett tillägg i bilförsäkringen och som också stöttar upp vid olycka.

Försökte med sjukförsäkring men det var tvärnej när jag fyllde i att jag varit sjukskriven för utmattning samt behandlats för depression och har kronisk migrän.

Senast ändrad:
Jag har olycksfallförsäkring och en sjukvårdsförsäkring. Kan inte skaffa en sjukförsäkring pga sjukdom så sjukvårdsförsäkring är mitt sätt att halvt kompensera för det. Var väldigt glad för det när jag fick problem med hjärtat häromåret och akuten skickade remiss till hjärtmottagningen med uppmaning "ej urakut men bör kallas omgående" och jag fick vänta i 11 månader (!!!) på kallelse från hjärtmottagningen.

Då hade jag ju då, dagen efter akutbesöket, kontaktat mitt försäkringsbolag och fått en tid på privat hjärtmottagning tre dagar senare. Behandling kunde sättas in omgående och när kallelsen från den offentliga vården väl damp ner i brevlådan blev jag både full i skratt och ganska skraj. Hade jag behövt vänta så länge på undersökning och behandling vet jag faktiskt inte vad konsekvenserna hade kunnat bli.

Så för mig har sjukvårdsförsäkringen varit ovärderlig, även om den är dyr varje månad.

Jag har. Från början av samma anledning som @Nebraska , hästar är stora djur. Nu rider jag nästan ingenting längre men jag vill ha kvar försäkringen.

Jag har kvar den sk barnförsäkring som mina föräldrar tecknade när jag var liten. Har läst villkoren någon gång, men inte lagt den på minnet. Är glad över den efter en olycka jag var med om för två år sedan.
Min dotter har en sån - hon har fått ut pengar från den två gånger efter olyckor med hästar (hon jobbar med hästar). Och tydligen finns den kvar tills hon fyller 30, så vi fortsätter glatt att betala :D (dottern är 24 nu, hon fick ut pengar på försäkringen när hon var 21 respektive 22).

Jag satt idag och jämförde gravidförsäkringar stenhårt och kom på att jag ju faktiskt har en relativt nyinförskaffad olycksfallsförsäkring som LF "lurade på mig", som jag inte har så stor koll på vilket är väldigt olikt mig. Ska ta och kolla vad som egentligen ingår och vad jag betalar.

Ja, via facket har jag olycksfallsförsäkring, diagnosförsäkring och livförsäkring med tillägg. Jag gick noga igenom innan jag skaffade dem och sen uppdaterar jag vid behov. T ex när vi blev mer belånade så ökade jag livförsäkringen och diagnosförsäkringen sänkte jag när prisbasbeloppen rusade iväg.

Min dotter har en sån - hon har fått ut pengar från den två gånger efter olyckor med hästar (hon jobbar med hästar). Och tydligen finns den kvar tills hon fyller 30, så vi fortsätter glatt att betala :D (dottern är 24 nu, hon fick ut pengar på försäkringen när hon var 21 respektive 22).
Jag gissar att hon vid 30 års ålder kan ta över den och fortsätta ha den kvar. Min barnförsäkring ”gick ut” tidigare men då omvandlas den bara så man fortsätter ha skyddet👍

Jag använde min för första gången när jag var 35 år gammal😊

Jag gissar att hon vid 30 års ålder kan ta över den och fortsätta ha den kvar. Min barnförsäkring ”gick ut” tidigare men då omvandlas den bara så man fortsätter ha skyddet👍

Jag använde min för första gången när jag var 35 år gammal😊
Ja, så är det säkert! Hon kommer att bli egenföretagare i år (i ett yrke med vissa risker) så då får väl vi/hon se över försäkringarna generellt.

Ja jag har olycksfall, inte större koll på vad som ingår.
Jag har kollat om -lite riskigare ridsport, utöver vanlig ridsport, ingår och det gjorde det. (tidigare hade jag extra men de har tagit bort det).

Har ingen livförsäkring, hade hört man skulle ha det men de tyckte inte vi var rika nog :)

Olycksfallsförsäkring via Länsförsäkringarna och så har jag ett gäng hos Bliwa via facket (unionen egenföretagare) där har jag olycksfallsförsäkring, sjukförsäkring, diagnosförsäkring, sjukkapital, vårdförsäkring premium, livförsäkring.

Har fått ut från båda olycksfallsförsäkringarna för några år sedan efter en ridolycka, Bliwa gav bäst då de också ersatte för ärr och invaliditetsnedsättning eller vad det kallas (3% fick jag efter en bruten handled).

Har en medlemolycksfallsförsäkring som är gratis genom facket, sen har jag utökad den lite för 18 kr/månaden. Använt den för ett hundbett och när jag bröt armen.

Har även inkomstförsäkring, sjuk- och efterlevandeförsäkring och juristförsäkring genom facket.

Mamma tog hem en försäkringsagent efter första lite allvarligare omkullridningen med en häst när jag var runt 14 år. Har varit försäkrad sen dess och det har hjälpt mig massor ekonomiskt när jag gjort illa mig.
Tror jag betalar runt tusenlappen per år.

Jag har en olycks- och sjukdomsförsäkring
på TryggHansa. Den har jag nog "alltid" haft då det är en barnförsäkring som sen övergick till vuxen version.
Vet inte vad den kostar då pappa envisas med att fortfarande betala den. :angel:

Vilket påminner mig om att jag måste skicka in uppgifter så jag kan få tillbaka för utlägg när jag var inlagd på lasarettet förr året.😅

Hade även någon gruppförsäkring genom facket när jag var medlem.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 042
Senast: starcraft
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 067
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 668
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 093
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka