Har ni någon olycksfallsförsäkring?

Jag var försäkrad som barn via Länsförsäkringar, och sedan tog jag över den från min mamma som vuxen och den gick över till att bli en sjuk- och olycksförsäkring. Jag har väldigt dålig koll på vad den inkluderar, men minns att jag någon gång kollat upp så att den täcker ridning - kanske efter diskussion med systern och svågern kring att klättring (vilket de pysslar med) ofta inte täcks? Jag har för mig att ärr täcks, då jag har för mig att min syster fått ut pengar för något ärr.

Utöver det är det säkert försäkringar via facket, ridklubb, hundklubb etc. Dålig koll. Har aldrig behövt använda något annat än djurförsäkring (eller, ja, när jag lånade morfars 20+ gamla bil och den stals var försäkringen involverad)

Jag har en olycksfallsförsäkring sedan universitetstiden. Tyvärr ingen sjukförsäkring och nu är det för sent eftersom jag har en kronisk sjukdom. Ingen livförsäkring heller, av samma skäl.

Sensmoral: En ska se till att försäkra sig när en är ung och frisk och aldrig släppa försäkringarna.
Håller med! Jag är heller inte försäkringsbar nu och OJ vad det hade varit skönt att ha lite lägre ekonomisk stress vilket jag haft om jag resonerat annorlunda tidigare i livet.

När jag blev gravid såg jag över mina försäkringar för att trygga för mitt barn och min man om något skulle hända. Jag har olycksfall och sjukvårdsförsäkring via jobbet. Jag hade gravidförsäkring när jag var gravid samt en livförsäkring. Sen kan jag rekommendera alla att kolla upp sin pension och skaffa efterlevandeskydd på den så att pengarna inte försvinner till allmänna arvsfonden. Där kunde jag även betala för en försäkring som gör så att mitt pensionsbelopp betalas ut till mina efterlevande i 20 år om nått skulle hända. Det känns verkligen otroligt tryggt att de inte behöver oroa sig ekonomiskt om jag dör

Jag har ingen olycksfallsförsäkring.

När jag och min sambo köpte hus så skaffade vi varsin livförsäkring som löser ut lånet för den som dött. I övrigt har jag inga andra försäkringar på mig som person.

Jag har sjuk- och olycksfallsförsäkring sedan den barnförsäkring mina föräldrar tecknade för 43 år sedan. Har även en sjukvårdsförsäkring i samma bolag, dock med ett par reservationer eftersom jag tecknade den som vuxen.

Försäkrad genom jobbet och aktiverade den nu när det visade sig inte vara en vrickning som jag trodde utan jag har slitit sönder senor och ledband.

Och isåfall har ni koll på vad som ingår och vad ni betalar för den?

Jag satt idag och jämförde gravidförsäkringar stenhårt och kom på att jag ju faktiskt har en relativt nyinförskaffad olycksfallsförsäkring som LF "lurade på mig", som jag inte har så stor koll på vilket är väldigt olikt mig. Ska ta och kolla vad som egentligen ingår och vad jag betalar.

Kom att fundera över hur stor koll folk har på detta.
Har ni någon mer valbar försäkring? Alltså utöver typ hem- bil -husdjur -barn.
Jag har två olycksfallsförsäkringar och har koll på vad som ingår i båda. Har varit noga när jag valt ut och läser villkoren och vad som ersätts och inte samt hur mycket. Egentligen räcker det med en men de båda är så billiga så kunde lika gärna ha kvar båda två. Jag rider och anser det vara högrisk för olycka därav att jag var noggrann att kolla upp allt när jag började hålla på med hästar igen.
Har förutom olycksfallsförsäkring även livförsäkring också och ett tillägg i bilförsäkringen och som också stöttar upp vid olycka.

Försökte med sjukförsäkring men det var tvärnej när jag fyllde i att jag varit sjukskriven för utmattning samt behandlats för depression och har kronisk migrän.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 927
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 556
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 919
Senast: cewe
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka