Har ni någon olycksfallsförsäkring?

Har olycksfallsförsäkring och sjukförsäkring via facket, kollat så att ridsport och sveda och värk ingår i olycksfallsförsäkringen men minns inte exakta villkor. Jag hade god nytta av min olycksfallsförsäkring vid min svåra ridolycka, jag fick alla kostnader för sjukvård, mediciner,, förstörda kläder (då de klippte upp dem på sjukhuset) och hjälm ersatt. Dessutom en summa per dag jag låg på sjukhus för extra utgifter som man kan ha och behövde inte redovisa några kvitton utan var en fast summa per dag. En akutersättning för att jag åkte ambulans till sjukhuset och en rätt rejäl ersättning för sveda och värk då jag var sjukskriven ett bra tag och höll på med rehab länge. Sen fick jag också en ersättning per dag när jag var sjukskriven mer än tre månader, tror det var upp till nittio procent av lönen som den ersatte.

En bra grej med olycksfallsförsäkringar är att om man har flera så får man ersättning från alla för både ärr och bestående men. Utlägg kan man såklart bara få från en.

Jag har tex egen olycksfallsförsäkring och när jag skadade mig i stallet täcker även hästens försäkring (ingår en liten olycksfall om hästen skadar människor) och den man har som medlem i svrf.

Har fått för samtliga utlägg, för sjukhusvistelse, för läkemedel som jag får ta för problem relaterade till skadan, för alla sjukvårdsbesök mm.
Kommer få för ärr och bestående men från alla tre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 042
Senast: starcraft
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 067
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 668
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 093
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka