Viktig fråga om ostbågar

:laugh:

Vad är oddsen för att jag dessutom så sent som i morse stod och klagade på att päronen blivit övermogna så snabbt?! :laugh:
Jag köper bara päron om jag verkligen vet att de går åt om högst två dagar. Däremot kan jag beräkna att klämma i mig 4-5 päron de två dagarna.

Det här med ostbågar tycker jag är en katastrof. De stora, nya , kan i viss mån fungera men inte riktigt. Hur kunde Olw göra så? Jag ska prova de där cheese crunches får se hur de smakar. Jag har ätit chips istället för ostbågar och det är så B för mig och mina smakpreferenser. Meloner är ju verkligen snordyra om de inte är bra, så jag förstår alla system. Avokador köper jag enbart mogna, stora nuförtiden, löjligt dyra om de inte är bra.

Andra typer av meloner brukar jag lukta på. Om de luktar sött och gott genom skalet så är de mogna! Undrar vad andra kunder tänker när de ser mig plocka upp en honungsmelon, sätta näsan vid den och dra in ett djupt andetag... :D ???
Speciellt om du tar upp å testar en 5-6 olika och bestämmer dig för att ingen duger så du plockar inte med dig nån av dom 😄

Asså, jag tycker ju dom veganska ostbågarna är supergoda och klart överlägsna orginalet. Men jag har ju iofs aldrig varit ett stort fan av ostbågar innan dom veganska kom så är nog inte rätt person att be om smakråd. :angel:

20230517_124823.webp

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
Hästvård Jag och stallägaren har nog lite olika åsikt i den här frågan har jag en känsla av, då det kommit på tal om vi inte ska släppa ut...
2
Svar
33
· Visningar
4 193
Senast: Gullan86
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 835
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA