Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag ska på konferens och en av aktiviteterna är yoga. Jag har aldrig testat det men man behöver väl inget särskilt för att delta, ett...
Svar
9
· Visningar
558
Senast: Mia_R
·
Hemmet Har hittat en liten gammal vedspis i mitt garage, och funderar på att byta ut min nuvarande trasiga kamin mot den. Den är mycket rostig...
2
Svar
34
· Visningar
2 218
Senast: tanten
·
Kläder & Bli fin Totalt fel tid på året men framförhållning är inte min starka sida. Har googlat mig blå men hittar ingenting. Söker en enkel...
Svar
7
· Visningar
808
Senast: Viva
·
Hemmet Så, var hittar jag ett TUNGT sängöverkast? Väger det 20 ton så är det lagom ungefär... Nämen, jag har en hund som fått för sig att det...
Svar
6
· Visningar
1 163
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Min husläkare har en misstanke om att jag kan ha ngn reumatisk sjukdom och jag vet inte vad jag ska tänka. Ena stunden tänker jag att...
2
Svar
28
· Visningar
2 386
Senast: turbofling
·
Juridik & Ekonomi Jag var och handlade i en butik i helgen. Vid lösgodiset fanns en lapp uppsatt. På den stod det, att om man plockar godis men sedan...
2
Svar
39
· Visningar
3 991
Senast: Trasten
·
Kropp & Själ Skulle skära av en hal sötpotatis igår och slant. Kniven, en ny hypervass Fiskars kökskniv, for snett in i tummen (ovanför översta leden...
Svar
8
· Visningar
1 301
Trädgård & Växter 🌺 Florister! 🌺 Vakna sa jag!! :bump: Sökes: Erfarna Blomsterdekoratörer? Hopp upp ur sängen, koka kaffe och svara på frågor! Bums...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: nejlica
·
Skola & Jobb Jag ska göra ett antal egna statistikuppgifter med med avstamp i stallet. Den en uppgiften har jag dock fastnat i och kan inte komma på...
Svar
11
· Visningar
666
Senast: AbCdE
·
Hemmet Hjäääälp. Vi behöver en ny taklampa till vardagsrummet eftersom armaturen till den nuvarande har kastat in handduken. Men det är ju...
Svar
14
· Visningar
1 322
Senast: Blyger
·
Tjatter Lekregler: klicka på länken till Wikipedias slumpsida och berätta för oss vad du fick läsa om! :) Inget fuskande, första slumpen måste...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 075
Senast: Tranan
·
Hemmet Med tanke på elpriserna och diskussionen i Elpristråden om gardiner, så tänkte jag att det kanske är bra med en tråd där vi kan samla...
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
67 228
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag har gått och blivit med odlingslott! Här ska växa potatis, lök, kål och majs tillsammans med fina sommarblommor. Men ytan(150...
2
Svar
31
· Visningar
1 603
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag har letat på hemsidan men inte hittat något svar. Kan man köpa bingolotter online och välja klubb man vill stötta? Alltså i bland...
Svar
1
· Visningar
409
Senast: Halcyon
·
Mat Jag satte en surdegsgrund igår. Har aldrig lyckats ens hålla liv i sådana jag fått tidigare, men någon gång ska det väl lyckas. Stenmalt...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 801
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag skulle behöva lite knep för att ta bort min "långsinthet". Är det ens ett ord? Nåväl, den förnuftiga delen säger till mig att det är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 830
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jag var på en föreläsning för några månader sedan och antecknade febrilt. Idag började jag läsa mina anteckningar från föreläsningen och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 556
Senast: Badger
·
Fritid Jag är väldigt mycket nybörjare när det kommer till att sy. En rejäl bromskloss just nu är alla miljoner olika tygsorter som jag inte...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Tonto
·
Samhälle Jag har förstått att det är stora översvämningar på vissa håll i Sverige nu. Är det någon här som är drabbad? Hur har ni det och behöver...
Svar
13
· Visningar
2 245
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Jag var på en arbetsintervju i december och allt verkade gå bra, vi kom överens om att jag skulle få börja på en praktik som skulle leda...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 339
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp