Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kläder & Bli fin Finns det någon bra hårsprej som håller bra men som inte blir verken stenhård eller blank? Behöver något bra till luggen för att den ska...
Svar
8
· Visningar
624
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Jag har sedan ett par år tillbaka försökt få barn på egen hand genom donation. Det går skit. Trots att jag inte är så gammal ( är under...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 221
Senast: Nebraska
·
Fordon Jag har en bil som är ny, ca ett halvår gammal. Idag såg jag vad som såg ut som rost på lacken. Det gick att gnugga bort och under var...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Är det något folk i allmänhet gör? Eller hur vanligt är det? Hur många procent av befolkningen tror ni regelbundet skriver I...
Svar
7
· Visningar
838
Senast: skiesabove
·
Samhälle Jag har köpt en ny mobil och där finns möjlighet att lägga in nödinformation som går att se på låsskärmen. T.ex. ICE-kontakt, blodgrupp...
2
Svar
38
· Visningar
2 965
Senast: MayGrace
·
Mat Jag har massor av lakris gräddkolor liggandes. Kommer inte hinna äta upp allt själv och tror att det är dags att göra något av dom. 😅...
Svar
4
· Visningar
473
Senast: Avalbane
·
Hemmet Nästa i-landsproblem som ska få sig en lösning! Vilken typ av disktrasa föredrar ni? Varför? Tvättar ni den eller tar en ny vid behov...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 365
Relationer Hej, jag är helt ny på forumet som jag hittade av en slump. Verkar vara en trevlig stämning med ärliga människor. I försök om att hålla...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
22 806
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Min dator kraschade i veckan så jag kikar runt efter ny men jag blir bara förvirrad. Någon som har lust att förklara skillnaden på...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: skiesabove
·
Samhälle Ikväll ska uppdrag granskning visa ett program om ridsporten med titeln "Ligg inte med dina elever". Det ska tydligen finnas på svtplay...
2
Svar
33
· Visningar
3 247
Skola & Jobb jag jobbar som lärare och har fått reda på att alla lärare på min skola ska på tjänsteresa 4 dagar innan skolan börjar efter...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 005
Senast: Enya
·
Hemmet Vi hittar inte längre den tändvätska vi använde tidigare utan någon miljövänlig skit som inte fungerar. Man får tända brasan 5-6 gånger...
2
Svar
37
· Visningar
1 409
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Om intervjuare efter en intervju har gjorts och referenser ringts upp frågar efter ens löneanspråk, kan det innebära att man är deras...
Svar
13
· Visningar
1 151
Kropp & Själ Jag ska börja med att nämna att detta är under utredning via läkare, så facit lär komma framöver. Men innan det är klart vill jag ändå...
2
Svar
26
· Visningar
2 087
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Ska på fest med Gatsbytema och letar febrilt efter en passande klänning som inte är för kort. Då kak är 185cm lång blir affär mycket...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Piglet
·
Hemmet Hur gör man? Är det tennisbollar i torktumlaren som gäller? Hjälper det? Direkt efter första tvätten har mina olika västar och jackor...
Svar
6
· Visningar
841
Kropp & Själ De sista åren har jag sminkat mig väldigt lite, tidigare använde jag fondation men upplevera att det blev tjockt, kladdigt och fult. Nu...
2
Svar
24
· Visningar
1 926
Senast: Sofie.S
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
21 196
Senast: Nytant
·
Kropp & Själ Jag måste verkligen ha tag på hörskydd som jag kan använda när det är mycket runtomkring mig för det blir helt öronbedövande, jag hör...
2
Svar
20
· Visningar
1 286
Senast: Lyan
·
Samhälle Skummar morgontidning på nätet och noterar att IVO återkallar Humana Assistans tillstånd att bedriva personlig assistans. Litet otippat...
2
Svar
34
· Visningar
3 500
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar