Vad tror ni på? (Utbruten från Vad gör vi CLXXVII)

Jag tycker att det var en snäv syn på ateister.😂

Tyvärr är det en känsla jag ofta får, i diskussioner med många (inte alla) ateister, att många (inte alla) utrycker ett snudd på förakt för icke-ateister.

Men mycket ryms ju inom att "ha en tro". Bara för att man värdesätter mer aspekter än materia och (hittills känd) vetenskap är man ju inte dum i huvudet eller vilseledd.

Jag tror att jag har en själ, jag tror att den delen fortsätter efter att jag dör, jag tror inte att det som jag uppfattar som mitt medvetande följer med. Jag tror inte att det finns någon domstol, eller belöning, på slutet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit sjuk och hostar fortfarande som en dåre. Det ger sig inte och jag tror jag blir galen snart. Vad har ni för tips mpt...
Svar
11
· Visningar
412
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Efter att jag ätit fick jag yrsel, ett konstant högt sssshhhh-ljud i huvet/örat på höger sida, blev varm och högre puls (kunde inte...
Svar
6
· Visningar
403
Senast: Amha
·
Mat Beställde en färgglad och söt drink på ett hotell för ett tag sedan. Fick en otroligt god, rosa drink med socker på glasets kanter...
Svar
11
· Visningar
581
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ (Varning för delikat innehåll!!!) Jag har, av anledning, läst, googlat och hittat massor om knipövningar. Vissa sidor menar att man kan...
Svar
17
· Visningar
1 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka