Vad tror ni på? (Utbruten från Vad gör vi CLXXVII)

Jag tycker att det var en snäv syn på ateister.😂

Tyvärr är det en känsla jag ofta får, i diskussioner med många (inte alla) ateister, att många (inte alla) utrycker ett snudd på förakt för icke-ateister.

Men mycket ryms ju inom att "ha en tro". Bara för att man värdesätter mer aspekter än materia och (hittills känd) vetenskap är man ju inte dum i huvudet eller vilseledd.

Jag tror att jag har en själ, jag tror att den delen fortsätter efter att jag dör, jag tror inte att det som jag uppfattar som mitt medvetande följer med. Jag tror inte att det finns någon domstol, eller belöning, på slutet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 060
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
444
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 136
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har varit sjuk och hostar fortfarande som en dåre. Det ger sig inte och jag tror jag blir galen snart. Vad har ni för tips mpt...
Svar
11
· Visningar
424
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka