Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Min bil är 3,5 år gammal och tyvärr måste jag byta belägg, skivor och kolla ena oket redan :mad: Fått en prisuppgift av dom som servar...
Svar
14
· Visningar
739
Senast: Snubbelfot
·
Äldre Det lär väl inte ha undgått någon att "kriget i Syrien" inte längre är Syriens krig, så att säga. Allt fler länder blandar sig i...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 007
Äldre Gjorde nån slags variant på hedvigsoppa idag. Kan en frysa in en del av den? Det är vitkål, quornfärs, potatis, gul lök och purjolök i...
Svar
6
· Visningar
1 181
Senast: Pancakes
·
Äldre Jag undrar om någon vet vad Remember tomorrow heter på latin? På svenska motsvarande Minns imorgon. Något tips var jag kan försöka söka...
2
Svar
22
· Visningar
1 791
Senast: Thomasine
·
Äldre Obs: Inte relaterat till eventuellt aktuellt anonymt nick! Jag satt och tänkte på det här med anonyma nick här på Buke, eller på annat...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 779
Senast: honung
·
Äldre Den 30:e ska mitt jobb ha halloweenfest och jag har visst lovat att gå... Jag tänkte mig först Charlie Chaplin.. kan ju inte vara så...
2
Svar
29
· Visningar
3 409
Senast: nyponros
·
Äldre Min man har beställt rätt många kilo kött av en kollega, och i morgon ska vi hämta. Jag tror att han + annan kollega ska dela på 1/4...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 155
Senast: jerseyko
·
Äldre Finns det legala vägar använda om man till slut väljer att gå M;s väg. 1 Personer som kommer till Sverige utan att passera Schengenland...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 149
Äldre Ny serie på SVT. Är det värt att lägga tiden på att se den på play? Den är inte barntillåten - betyder det att det är mycket snaskigt...
Svar
10
· Visningar
899
Senast: tanten
·
Äldre Donald Trump kommer möta motstånd:
Svar
1
· Visningar
327
Senast: Jeffery
·
Äldre Så, SD tycker att åsiktsregistrering är en rimlig väg att gå. För närvarande handlar det väl mest om muslimer men alla vi som gjort vår...
2
Svar
23
· Visningar
1 676
Senast: Monstermom
·
Äldre Hade ett kortspel i barndomen. Stooor kortlek, i stil med Svarte Petter där man skulle samla familjer, men i det här fallet med sagor...
Svar
5
· Visningar
1 960
Senast: Carlastrid
·
Äldre Förklara för mig varför många ungdomar använder ordet "orten" på ett obegripligt sätt. Hon är orten (låter rysligt) Vakta orten Osv osv
6 7 8
Svar
143
· Visningar
18 249
Äldre Hur pensionssparar ni och hur mycket i månaden? Varför har ni valt just den sparformen? Efter en ögonöppnare där jag såg att jag endast...
2
Svar
25
· Visningar
1 587
Senast: hagel
·
Äldre Vi har hamnat i en tråkig situation med våra närmsta grannar, där de letar efter fel och anklagar oss för saker som inte är sanna...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
12 305
Senast: Marvin
·
Äldre Att höra hur en Partistöpt pinfärsk representant för ett pinfärskt ungdomsförbund så flagrant demonstrera att han inte får begripa att...
Svar
1
· Visningar
409
Äldre Heter det ens så? :o Jag är världssämst på att googla och bukefalos är bäst :bow: Jag har lite tummen mitt i handen i köket, men...
Svar
2
· Visningar
487
Senast: Ninnurur
·
Äldre Vid jul brukar jag och några kompisar spela om små julklappar. Vi ska köpa 2 paket för ca 25-30 kr vardera, men i år är jag slut på...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: AraSlei
·
Äldre Ja, som rubriken lyder vill jag jättegärna höra vad ni har varit med om för läskiga saker! Stora som små, i stallet, på jobbet eller...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 683
Senast: iruba
·
Äldre Min mor ska flytta, och enligt kontraktet ska man göra en skriftlig uppsägning. Hur gör man då, skriver man bara en lapp eller måste det...
Svar
12
· Visningar
891
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama