Problemen minskar för oss.
Resonerar du likadant om en hemlös knackar på din dörr och ber om mat och husrum?
Ja hade någon bett om mat och husrum så självklart hade jag erbjudit det. Inte hade jag stängt dörren framför näsan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Problemen minskar för oss.
Resonerar du likadant om en hemlös knackar på din dörr och ber om mat och husrum?
Vi kommer att behöva ta emot väldigt många hela tiden i framtiden. Därför vore det praktiskt om dessa krig kunde ta slut så vi kunde hjälpa människor i riktig nöd.Det eftersträvas en akut lösning på det praktiska problemet så att vi på några års sikt kan återgå till att ta emot väldigt många om behoven kvarstår.
Är det vad SD vill?
Ser de också stängandet av gränserna som ett nödvändigt ont som snarast ska upphävas för att ta emot fler? Eller är ert som jag tror, att de fortfarande har helt andra värderingar?
Vi kommer att behöva ta emot väldigt många hela tiden i framtiden. Därför vore det praktiskt om dessa krig kunde ta slut så vi kunde hjälpa människor i riktig nöd.
Ja dessa människor som flyr från krig är i riktig nöd. Men krigen har ju möjlighet att lägga av till skillnad mot klimatet...
http://www.svd.se/andrat-klimat-kan-driva-miljoner-pa-flykt
Så nu anser du att livbåten är full och styr bort från de drunknande?Värderingarna har inte ändrats, det gäller att förstå händelserna.
Praktiskt har vi nått gränsen där det just nu är fullt.
Samma värderingar kvarstår.
Läs andra stycket första meningen.Du menar väl inte att människor som flyr från krig inte är i "riktig" nöd? Du menar att den är människoskapad? Fast det är ju också delar av klimatförändringarna......
Men jag har samma önskan som du och världens flyktingar som inget annat hellre vill än att kunna bo i sina hemtrakter; hoppas krigen tar slut.
Läs andra stycket första meningen.
Blev du så glad att trycka dit någon att du inte ens orkade läsa allt?
Det har väl alltid funnits människor i nöd, i behov av hjälp.
Det kommer förmodligen att alltid finnas människor i nöd, i behov av hjälp.
Hur vi hjälper, om vi hjälper och i vilken omfattning vi hjälper är alltså inte beroende av behovet.
Utan vår förmåga och vilja att hjälpa.
Och ska vi hjälpa långsiktigt så kan vi inte slakta kon, utan bara hjälpa med överskottet.
Annars så hamnar även vi på listan av hjälpbehövande.
Att skapa getton i välmening är egentligen lika illa som att skapa getton av illvilja.
Låt oss ge dem som kommit en chans att integrera sig
Dränk inte deras möjligheter genom att ständigt fylla på med fler hjälpsökande.
Delvis genom medveten politik och delvis genom de förutsättningar som finns.Självklart måste behoven styra hur mycket kapacitet vi ser till att skapa gemensamt i Europa för att möta dem. Kapaciteten är inte slumpartad, utan skapas genom medveten politik.