Helt stängda gränser?

Den framtiden är redan här. Ditt system är fint och eftersträvansvärt men det fungerar bara om en stor majoritet hjälper en minoritet. Det är därför Sverige varit ett så bra land. Vi har haft en varmhjärtad inställning till alla oavsett bakgrund. Fast en sådan politik fungerar bara i en gårdagens Sverige med begränsat inflöde av människor. Med dagens situation i den globaliserade värld vi lever i har den visat sig ohållbar och det är därför som t.o.m ett parti som MP har blivit främlingsfientligt.

Varför svarar du med citat ur annan tråd?

MP är främlingsfientligt för att de vill maximera antalet mottagna flyktingar?

Så om dina åsikter är motsatt mina så är de inte längre fina och eftersträvansvärda som mina, utan dina åsikter är ett slags nödvändigt ont i din syn på världen?

Varför svarar du med citat ur annan tråd?

MP är främlingsfientligt för att de vill maximera antalet mottagna flyktingar?

Så om dina åsikter är motsatt mina så är de inte längre fina och eftersträvansvärda som mina, utan dina åsikter är ett slags nödvändigt ont i din syn på världen?

MP vill maximera antal flyktingar? Du måste ha missat nyhetsflödet i veckan.

Ja, mina värderingar som över en natt blev regeringsnorm är nödvändigt ont, ja.

Nej du har mörkbruna värderingar som inte alls är norm i regeringen. Regeringen pratar inte om gränskontroller där vi skjuter ihjäl folk som försöker komma hit.

Det är bara nyansskillnader i retoriken. Sverige bedriver numera en politik för att minimera antalet flyktingar för att rädda vår egen välfärd.

Precis som familjefadern som säger nej till den hemlöse för att han tänker på sina barn.

Jo, det är enkelt. Skriv skyltar att de som försöker ta sig över kommer skjutas till döds så är det problemet löst efter att en flykting testat och fått erfara att det verkligen stämmer.

Så vi stänger gränserna och öppnar upp för nya blomstrande affärsmöjligheter för flyktingsmugglare. Snart kommer det att gå små överlastade båtar över östersjön, döda barn och vuxna som flyter i land på svenska stränder kan snart vara en verklighet... Men du skulle gärna stå och ta emot de som överlever med en kulspruta?

Är du på riktigt?

Det är bara nyansskillnader i retoriken. Sverige bedriver numera en politik för att minimera antalet flyktingar för att rädda vår egen välfärd.

Precis som familjefadern som säger nej till den hemlöse för att han tänker på sina barn.

Nej det är inte nyansskillnader.

Du tycker att det är ok att skjuta ihjäl folk för att det gynnar dina mål. Det är just det sättet att resonera som ligger bakom folkmord. Nazister och kommunister resonerade just så.

Så vi stänger gränserna och öppnar upp för nya blomstrande affärsmöjligheter för flyktingsmugglare. Snart kommer det att gå små överlastade båtar över östersjön, döda barn och vuxna som flyter i land på svenska stränder kan snart vara en verklighet... Men du skulle gärna stå och ta emot de som överlever med en kulspruta?

Är du på riktigt?

Flyktingsmugglandet är ett resultat av att Sverige och Tyskland sagt att folk är välkomna. Skulle du betala stora pengar för att komma till ett land där du inte är välkommen?

Internet_Troll_velu_ill_artlibre_jnl.jpg

Flyktingsmugglandet är ett resultat av att Sverige och Tyskland sagt att folk är välkomna. Skulle du betala stora pengar för att komma till ett land där du inte är välkommen?

Jag skulle ge allt jag äger och har, för att ta mig och min familj bort ifrån krig eller förföljelse.

MP vill maximera antal flyktingar? Du måste ha missat nyhetsflödet i veckan.

Ja, mina värderingar som över en natt blev regeringsnorm är nödvändigt ont, ja.

Värderingarna har inte ändrats, det gäller att förstå händelserna.

Praktiskt har vi nått gränsen där det just nu är fullt.

Samma värderingar kvarstår.

Värderingarna har inte ändrats, det gäller att förstå händelserna.

Praktiskt har vi nått gränsen där det just nu är fullt.

Samma värderingar kvarstår.

Det är inte länge sedan normen var att det inte fanns några begränsningar. Det var främlingsfientligt att ens tala om begränsningar. Allt var ju möjligheter som det så vackert hette. Det var bara att öppna våra hjärtan så skulle allt lösa sig. Så värderingarna har absolut förändrats.

Om någon sagt till Romson för ett halv år sedan att hon skulle gå med på veckans nya flyktingpolitik hade hon skrattat åt det absurda påståendet.

Att nu du och många andra påstår att värderingarna är de samma trots att vi nu eftersträvar EUs miniminivå visar så tydligt i hur det som är norm per automatik blir ok och humant.

Det är inte länge sedan normen var att det inte fanns några begränsningar. Det var främlingsfientligt att ens tala om begränsningar. Allt var ju möjligheter som det så vackert hette. Det var bara att öppna våra hjärtan så skulle allt lösa sig. Så värderingarna har absolut förändrats.

Om någon sagt till Romson för ett halv år sedan att hon skulle gå med på veckans nya flyktingpolitik hade hon skrattat åt det absurda påståendet.

Att nu du och många andra påstår att värderingarna är de samma trots att vi nu eftersträvar EUs miniminivå visar så tydligt i hur det som är norm per automatik blir ok och humant.

Det eftersträvas en akut lösning på det praktiska problemet så att vi på några års sikt kan återgå till att ta emot väldigt många om behoven kvarstår.

Är det vad SD vill?

Ser de också stängandet av gränserna som ett nödvändigt ont som snarast ska upphävas för att ta emot fler? Eller är ert som jag tror, att de fortfarande har helt andra värderingar?

Det eftersträvas en akut lösning på det praktiska problemet så att vi på några års sikt kan återgå till att ta emot väldigt många om behoven kvarstår.

Nej, det är absolut inte nödvändigt att stänga gränserna utifrån ett objektivt perspektiv. Här kämpar folk för sina liv och du säger att vi måste stänga Sverige för att vi har praktiska problem. Det är inhumant.

Nej, det är absolut inte nödvändigt att stänga gränserna utifrån ett objektivt perspektiv. Här kämpar folk för sina liv och du säger att vi måste stänga Sverige för att vi har praktiska problem. Det är inhumant.

Eftersom vi satsat för lite på mottagandet så har den praktiska gränsen akut överskridits. Migrationsverket vill till exempel inte använda våra boenden till flyktingar.

Det finns förslag för att ordna det, men de har inte tillräckligt starkt stöd för att genomföras. Och de tar tid.

Det är inte upp till mig.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 955
Senast: Takire
·
Äldre En asylsökande utan uppehållstillstånd har vid ankomst till EU att välja på att söka asyl, bli utvisad direkt eller resa till ett annat...
Svar
19
· Visningar
1 522
Senast: gulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama