Åsiktsregistrering

Så, SD tycker att åsiktsregistrering är en rimlig väg att gå.

Precis som Forum för levande historia och Brottsförebyggande rådet tycker att det är rimligt med åsiktsregistrering av muslimer. Så länge man inte förstår skillnaden mellan åsiktsregistrering och opinionsundersökningar d.v.s.

Jag gillar: Buke för ni är fan helt underbara, katter, människor i Malaysia (:heart:heart:heart otroligt välkomnande och hjälpsamma), mitt jobb egentligen, min chef, skogar (alla skogar), berg, amfibier, statistik och matematik.

Ogillar: fästingar, iglar, mygg med alla sjukdomar (speciellt malaria medicin som påföljd), inskränkta människor, rasister, mobbing (vägrar totalt att rucka på min integritet och moral speciellt i vuxen ålder oavsett vad folk skickar min väg!), ÅSIKTSREGISTRERING (WTF Sverige jag skäms att det ens har kommit upp), att bli kallad hjärntvättad för att man inte går med på att något är fakta bara för att det var skrivet på nätet :meh:

Så, SD tycker att åsiktsregistrering är en rimlig väg att gå. För närvarande handlar det väl mest om muslimer men alla vi som gjort vår historieläxa inser väl att det inte slutar där.

Därför, inspirerad av ett inlägg på FB, tycker jag att vi på buke kan hjälpa till och vara riktiga svenskvänner. Delge era åsikter och #hjälpjimmie

Här är mina åsikter
Jag gillar; katter, choklad, böcker, mångkultur, min vita och kränkta medelålders hanhund, festliga strumpor, västkusten och yoghurt.

Jag gillar inte; rasister, homofober, när glassen är slut, vinter på västkusten, tidiga morgnar och åsiktsregistrering.
Det genomförs ju redan. Gå in på val.se eller linkedin, arbetsförmedlingen, www.val.se. På www.val.se är regionerna på landsbygden så små att jag i princip kan ana och förstå vilka som röstar på vad. Www.val.se är statligt stött, antar jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka