Fast egentligen gör det inget om någon skulle veta vem som döljer sig bakom det anonyma nicket, så länge dom personer som inte borde veta vet det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag känner mig helt blåst som frågar men hur skaffar man sig en anonym nick?
Skriv ju istället för juh så känner ingen igen dig
KL
Det händer att jag känner igen dubbelnick på skrivsättet - om jag anar något jämför jag med det vanliga nicket och ser om uppgifter i dem stämmer. En sådan tog jag på sättet att skriva, diagnoser samt namnet på ett barn.
Men jag har inte alltid rätt i mina aningar.
Aha, trodde det var förbjudetMan öppnar ett nytt medlemskonto. Helt anonymt blir det (som ju diskuterats i tråden) inte, då admin och moderatorer kan se IP-adresser.
Ja det blir så ibland, men har undrat längeOj vilket gammalt trådlik .
PS. "Ämnet" är alltså inte något politiskt eller samhällsinriktat eller liknande och jag tror att i stort sett alla här höll med mig om saken. DS.Jag råkade i ett helt sanslöst blåsväder för en tid sedan, efter att jag skrivit två (enligt mig både kloka och inte alls otrevliga) inlägg i en tråd här på Buke. Blåsvädret inträffade inte på Buke utan i cyberrymden utanför, men det var helt otroligt och jag stör mig fortfarande enormt på det. Hur som helst uttalades det att jag inte "får" skriva åsikter under mitt eget namn så jag blev tjurig och bestämde mig för att ta bort mitt Bukekonto helt och hållet. Nu går inte det (!) utan man måste först låta sitt konto ligga orört i minst ett år om jag minns rätt, innan det raderas på begäran. Så jag startade ett nytt där jag tänkte att jag kunde börja om från början så att säga, helt anonymt och utan larviga problem.
Nu blev det inte mycket av det nya nicket; jag har skrivit kanske 3 trådar i "känsliga" ämnen men känner mig så urfånig att jag hellre skriver vidare under mitt gamla nick (som ju inte är nåt nick, idiotiskt nog...) och håller mig från Vissa Ämnen, eller Ett Visst Ämne rättare sagt.
Tillägg: Tråden i fråga (som jag inte startat utan enbart skrev 2 inlägg i) togs bort fortare än kvickt, liksom allt som skrivs någonstans i "det ämnet".
Nu blir man ju nyfiken Men hade ingen aning om att man inte kan ta bort sitt användarkonto direkt, känns lite konstigt...Jag råkade i ett helt sanslöst blåsväder för en tid sedan, efter att jag skrivit två (enligt mig både kloka och inte alls otrevliga) inlägg i en tråd här på Buke. Blåsvädret inträffade inte på Buke utan i cyberrymden utanför, men det var helt otroligt och jag stör mig fortfarande enormt på det. Hur som helst uttalades det att jag inte "får" skriva åsikter under mitt eget namn så jag blev tjurig och bestämde mig för att ta bort mitt Bukekonto helt och hållet. Nu går inte det (!) utan man måste först låta sitt konto ligga orört i minst ett år om jag minns rätt, innan det raderas på begäran. Så jag startade ett nytt där jag tänkte att jag kunde börja om från början så att säga, helt anonymt och utan larviga problem.
Nu blev det inte mycket av det nya nicket; jag har skrivit kanske 3 trådar i "känsliga" ämnen men känner mig så urfånig att jag hellre skriver vidare under mitt gamla nick (som ju inte är nåt nick, idiotiskt nog...) och håller mig från Vissa Ämnen, eller Ett Visst Ämne rättare sagt.
Tillägg: Tråden i fråga (som jag inte startat utan enbart skrev 2 inlägg i) togs bort fortare än kvickt, liksom allt som skrivs någonstans i "det ämnet".
Jag råkade i ett helt sanslöst blåsväder för en tid sedan, efter att jag skrivit två (enligt mig både kloka och inte alls otrevliga) inlägg i en tråd här på Buke. Blåsvädret inträffade inte på Buke utan i cyberrymden utanför, men det var helt otroligt och jag stör mig fortfarande enormt på det. Hur som helst uttalades det att jag inte "får" skriva åsikter under mitt eget namn så jag blev tjurig och bestämde mig för att ta bort mitt Bukekonto helt och hållet. Nu går inte det (!) utan man måste först låta sitt konto ligga orört i minst ett år om jag minns rätt, innan det raderas på begäran. Så jag startade ett nytt där jag tänkte att jag kunde börja om från början så att säga, helt anonymt och utan larviga problem.
Ja, nåt sånt..... Och jag kände mig lite tystad, belagd med munkavle. Även om jag förstår situationen då, höll jag inte med och tyckte det var lite ... ja, obehagligt och förnedrande..... Och det var ingen här på Buke som bråkade, det var andra utanför.Är det för att ditt namn är ett "varumärke"? Oavsett så skulle jag tycka att det vore oerhört kränkande att bli ombedd att inte uttrycka mig i vissa forum under mitt eget namn - men jag förstår att det kanske inte är så lätt att säga ifrån.
Kan du förresten inte bara be @Gunnar byta namn på din användare?
Hur som helst uttalades det att jag inte "får" skriva åsikter under mitt eget namn
Ja, alltså inte ämnet, men..... Äsch, så fånigt, skriver jag mer så hamnar jag i samma sits igen och det vill jag inte!Finns det alltså ett ämne som inte alls får diskuteras här?
Ja, alltså inte ämnet, men..... Äsch, så fånigt, skriver jag mer så hamnar jag i samma sits igen och det vill jag inte!
Ämnet var/är viktigt och angeläget och får säkert skrivas hur mycket som helst om.
Usch, nu känner jag mig urfånig. Det var inte meningen att kapa tråden.Det är så mysko!
Ja, sluta med det, starta en egen istället med samma ämne, det verkar populärt nu.Usch, nu känner jag mig urfånig. Det var inte meningen att kapa tråden.
Usch, nu känner jag mig urfånig. Det var inte meningen att kapa tråden.