Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Tänkte fråga ifall det finns någon här som har anlitat städhjälp? Vad betalar ni? Hur stort har ni? Vad ingår? Och hur ofta? Har dem en...
Svar
3
· Visningar
627
Senast: dobbis
·
Hemmet Som ni vet är det snart jul och "alla" har julpyntat och tycker det är såå mysigt osv. Jag hatar att pynta och får ångest utav bara...
Svar
14
· Visningar
1 122
Senast: Mimsan_
·
Hemmet Gamla, byttor osv. Kan man lämna in dem någonstans och få lite för dem som man gör med guld?
Svar
5
· Visningar
1 914
Senast: Rie
·
Hemmet Ok jag erkänner. Jag är ingen större fena på bakning... Men jag skulle vilja lära mig. Visst en sockerkaka eller kladdkaka kan jag väl...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 954
Senast: busigdemon
·
Hemmet I mitt torp är måtten lite udda. Jag har en smal spis - 50 cm och bredvid den ett 60-skåp. Jag är inte nöjd med spisen men den har...
2
Svar
33
· Visningar
3 400
Senast: avslutat medlemskap
·
Hemmet Nån som byggt nytt hus på en tomt? Var finns de gömda kostnaderna som man lätt kan glömma? Färdigt hus eller rita själv?
Svar
7
· Visningar
2 909
Hemmet Jag har köpt en poster från Society 6. Den är i väldigt tjockt, "fint" papper och måtten är 17" x 22", vilket jag förstått motsvarar...
Svar
3
· Visningar
3 249
Senast: tanten
·
Hemmet Hejsan allihopa! 1) Jag har under cirka två år varit på jakt efter stora koppar. Och då menar jag riktigt stora; närmare en halvliter...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: Louiisee
·
Hemmet Jo, jag vet att det varit en trend att väggar och gärna möbler också ska vara vita i hemmet. Sen har man kunnat välja om man vill ha...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 538
Senast: SusieQ
·
Hemmet Är det någon som vet vad det kostar att ta hem en värderingsman? Mellan tummen och pekfingret, jag har 0 koll... Jag kontaktade en...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: FadeAway
·
Hemmet Ponera att det blir ett amorteringskrav för bostadsrätter, t.ex. att man måste amortera ner till 50 % av bostadens värde. Kan man då...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Senast: Hyacinth
·
Hemmet Jag har blivit tipsad om att testa magnetmadrass för att få hjälp med muskel o ledvärk. Är det någon som testat det själv och har ni...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: tanten
·
Hemmet Vilken ska man köpa? Täljsten, keramisk, rund eller fyrkantig. Vad har ni och vilka är bäst? Tacksam för råd!
Svar
5
· Visningar
2 106
Senast: Fenestra
·
Hemmet Det här med att fixa fint inför jul - när börjar ni med det? Ser att många redan satt fram tomtar och hängt upp julgardiner, bakat osv...
2
Svar
28
· Visningar
2 006
Senast: Mirre
·
Hemmet Jag har precis köpt bostadsrätt och ska sätta igång att börja renovera. Det ska bli hur roligt som helst, men jag har nu efter att ha...
Svar
17
· Visningar
4 111
Senast: Monstermom
·
Hemmet Hör hur det springer i väggen intill vinden :devil: Förra vintern ställde vi ut råttfångare (sådana som smäller) utan resultat. I...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 864
Senast: Monstermom
·
Hemmet Jag har tidigare eldat kamin, kakelugn och öppen spis - men nu har jag en täljstenskamin som jag inte får fyr på. Det tar sig inte. Gör...
Svar
14
· Visningar
1 245
Senast: aprilmaj
·
Hemmet Min son bor i studentlägenhet sedan en månad tillbaka. Han har nu fått veta att hans granne har vägglöss och när de kollade sonens...
Svar
10
· Visningar
2 064
Senast: MiaMaria
·
Hemmet Nu ger jag snart upp! Har letat efter BORDET så himla länge nu utan resultat och nu vänder jag mig till er. Jag söker alltså ett...
Svar
2
· Visningar
3 730
Senast: Zaga
·
Hemmet Just nu håller jag på den hussyssla med det jag avskyr mest: Tvätta och stryka gardiner. En anledning till varför denna syssla är så...
2
Svar
21
· Visningar
8 507
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?