Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Vi ska renovera vår hall och jag är jätte sugen på att renovera med hästtema! Tänker mig panel och något hästtigt över! Finns det...
Svar
3
· Visningar
1 240
Senast: Askur
·
Hemmet Jag gör en egen tråd för mitt lilla hus för att inte bomba sönder "köpa hus"tråden när mitt redan är köpt. Igår var det tänkt att jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 181
Senast: Gabbi
·
Hemmet Nån som kan hjälpa mig och förklara hur jag ska kunna koppla ihop den här lampan (bild 1 o 2) med den här kontakten (bild 3) 1,2 3
Svar
15
· Visningar
11 400
Senast: lisa412
·
Hemmet jag fick tipset igår om strykspray när jag kämpade som bäst med mina gardiner. Har ni använt det? Funkar det? Jag tänker om det blir...
Svar
10
· Visningar
3 356
Senast: Smulu
·
Hemmet Jag måste byta ut mina persienner då jag har målat om fönsterna och det ser helt tokigt ut nu. Huset är från 40-talet eller nått, och...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Mia_R
·
Hemmet Det borde finns bukefalister som renoverat/renoverar fönster här. Tycker ni det behövs en kurs eller kan man bara läsa in sig på...
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: Basilika
·
Hemmet Måste man ta bort så mycket av den gamla tapeten som möjligt eller räcker det om man tar bort där det är trasigt/löst och sen spacklar...
Svar
10
· Visningar
2 569
Senast: tanten
·
Hemmet Jag har köpt små ljusfötter som är jättefina! Men Det rinner mycket stearin och det fångas inte upp någonstans utan rinner ner på...
Svar
8
· Visningar
1 620
Senast: Prosit
·
Hemmet När jag och brorsan var små fick vi varsin liten julgran som vi hade på vårt rum varje jul. Allså i plast. Också hade vi små...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Idas
·
Hemmet Nu börjar mitt sovrum bli klart äntligen, men det är ännu ganska tomt på väggarna och så. Behöver få lite mer färg därinne och inreda...
Svar
6
· Visningar
835
Senast: Tassetass
·
Hemmet Skall på knytkalas i morgon. På min lott blev det nått salt (matigt) som både skall vara gluten och laktosfritt. VAD skall jag baka...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: Idas
·
Hemmet Vart kan man hitta/köpa sådana här krukor? :arghh: Helst skall den ena vara kortare än den andra men det får väl kvitta i värsta fall. Tips?
Svar
4
· Visningar
718
Senast: bollen__
·
Hemmet Har ni några tips förebyggande mot myror? Har skadedjursbekämpning på villaförsäkringen men jag antar att man inte åker ut för enstaka...
Svar
10
· Visningar
5 039
Senast: sthu
·
Hemmet Ursäkta min dåliga rubrik, jag är trött och undrar om jag börjar få feber. Så, jag börjar alltså närma mig en satans förkylning så jag...
Svar
6
· Visningar
1 610
Senast: Asko
·
Hemmet Vi ska äntligen få upp våra skjutdörrar till garderoberna men behöver en passbit på ena sidan eftersom det går elementrör där. Biten...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: pulkaskurk
·
Hemmet *Flyttar tråden* Ni som köpt/byggt gårdar - Jag vill att ni berättar allt! Sambon och jag har pratat om ett renoveringsobjekt och har...
Svar
4
· Visningar
1 340
Hemmet Jag har sparat en liten marmeladburk som kommer vara lagom att ta med t ex dressing, ketchup, såser m m till lunch på jobbet. Men jag...
Svar
7
· Visningar
886
Senast: VLMF
·
Hemmet Vi ska renovera köket under vintern, och står på helt olika platser när det gäller vitvaror. Köket köper vi på ikea, men vi är inte...
2
Svar
37
· Visningar
23 075
Senast: skiesabove
·
Hemmet Jag drömmer om att i framtiden köpa en mindre gård. Gärna en litet stall med sisådär 3-4 boxar och några hektar mark till. Hittar ofta...
2
Svar
24
· Visningar
5 443
Hemmet Jag & sambon går i husköpar tankar. Just nu tittar vi mest bara på hemmet & försöker ta reda på så mycket information vi kan. Våran plan...
Svar
4
· Visningar
1 023
Senast: aprilmaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka