Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Vi har en firma i stan där man kan lämna in möbler för lackering. Är det någon som gjort det förr och hur blev resultatet? Man kan ju...
Svar
8
· Visningar
1 317
Hemmet Jag har roat mig med att tömma spån ur golvet i vårt blivande kontor. Vi brukar hitta roliga saker så fort vi tar ner eller river upp...
Svar
14
· Visningar
1 960
Senast: ameo
·
Hemmet Den här veckan så ska jag få börja göra om mitt rum. Dock vet jag knappt hur jag ska göra, exempelvis med tapeterna, lampan, golvet, i...
Svar
4
· Visningar
1 193
Senast: Ryttaren
·
Hemmet Nu frågar jag efter någonting som jag absolut inte har någon aning om ifall det överhuvudtaget finns :D Det är nämligen så att jag har...
Svar
5
· Visningar
1 654
Senast: miniea
·
Hemmet Min TV har stått och samlat damm utan att användas en enda gång under hela 2014, när jag sedan fick en enorm råttbur i julklapp bestämde...
Svar
11
· Visningar
982
Senast: LindgrenV
·
Hemmet Är det någon som har något bra tips vid flyttpackning? Jag ska packa ihop 161 kvm hus och flytta till 83 kvm lägenhet. Mycket kommer...
2
Svar
23
· Visningar
2 217
Senast: systeryster
·
Hemmet Köpte ett gäng koppar på Ikea i mellandagarna och i väntan på diskning ställde jag eller sambon ihop dem två och två på diskbänken för...
Svar
16
· Visningar
12 473
Senast: glittra
·
Hemmet I trappan upp till övervåningen finns en sådan här ledstång (lånat bilder från Google). På vissa ställen är det slitet, lacken är borta...
Svar
5
· Visningar
2 157
Senast: aprilmaj
·
Hemmet Hur gör dom/ni som har utedass när det behöver tömmas ? Förr i tiden vet jag att man grävde ett hål i marken och så tömde man skiten...
Svar
12
· Visningar
6 103
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Efter flytten från lägenhet på 70 kvm till hus på 200 kvm så har elräkningen gått upp avsevärt. Det räknade jag med, men inte att det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 808
Senast: Alexandra_W
·
Hemmet Kanske redan finns en sån här tråd men då får det väl göra det då. Förkommer ju då och då att man hittar (på loppis, vinden/källaren...
Svar
13
· Visningar
2 956
Senast: McFlurry
·
Hemmet Efter påtryckningar startar jag nu min alldeles egen hustråd. Under hösten har vi köpt ett hus strax utanför stan, det har varit djupt...
20 21 22
Svar
422
· Visningar
93 546
Senast: Blueberry
·
Hemmet Jag är nu hemma hos min mor i den lägenhet vi bott i de senaste nio åren. De senaste nio åren har vi haft problem med att det är så...
Svar
17
· Visningar
1 640
Hemmet Jag bor i en hyresrätt idag, har gjort sedan jag flyttade hemifrån och har ingen erfarenhet vare sig av bostadsrätt eller egen villa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 606
Senast: Gabbi
·
Hemmet Det är visserligen ett par veckor kvar innan vi får tillträde till vårt hus. Men funderingarna är såklart redan i full gång. Har under...
Svar
6
· Visningar
1 375
Senast: Zewz
·
Hemmet Behöver lite synpunkter gällande en viss lägenhet. Vilken hyra hade ni varit beredda att betala för följande lägenhet: 50 kvm (1 rum...
2
Svar
21
· Visningar
1 759
Senast: iNHALE
·
Hemmet Kom hem från gymmet igår, vi hade varit iväg på gymmet ca två timmar. Sambon går upp på vinden där wc finns och ropar att jag skall...
Svar
1
· Visningar
1 111
Senast: tanten
·
Hemmet Jag vill ha en lättrengörlig och tålig yta ovanför diskbänken i nya huset, och därför lutar det åt kakel. Men är det svårt att sätta...
Svar
13
· Visningar
6 512
Senast: hvala
·
Hemmet En av mina framtidsvisioner är att skaffa mig ett hus i Flandern och ha en turistverksamhet inriktad på cykling där. Jag ska högst...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Gabbi
·
Hemmet Ska snart flytta till en ny lägenhet där det inte finns TV och bredband. Så sitter här och försöker klura ut lite vilken leverantör jag...
Svar
10
· Visningar
706
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka