Flyttpackning

Packa i silkespapper och bubbelplast istället för tidningspapper så slipper du diska om allt vid uppackningen.
Flyttfirmor packar tallrikar på högkant istället för i travar, tappar man en låda går kanske nån tallrik sönder, inte hela högen!
Har man insatser i kökslådorna som man tänker ta med sig, kan man lägga dessa direkt ner i kartongen, ev i en plastpåse, bara att lyfta upp och i bästa fall passar de rätt in i nya kökslådorna!
Vacuumpåsar till det som är mjukt och skrymmande, tex vinterjackor, täcken, kuddar.
En sorts kartonger underlättar transporten, då är alla stapelbara på varandra!
Tänk ut vad du kommer behöva under tiden du ska ha det mesta magasinerat och packa det för sig, i tydligt uppmärkta lådor, kanske en avvikande modell/färg på dessa, så behöver du inte gå i förrådet och riva i alla lådor efter nåt viktigt!

@pimy Silkespapper var en god idé, det har jag tyvärr inte ens tänkt på. Det blir till att diska för allt porslin är redan nerpackat i tidningspapper.

Har dock märkt alla lådor ordentligt och skrivit till tex tekanna om det är något som är väldigt viktigt att hitta relativt snabbt.

Det fanns insatser att köpa för att packa glas, men jag körde snålvarianten och frågade om jag kunde få vinkartonger på systemet. En del av kartongerna har insatser till flaskorna (inte så tjocka insatser, men de dög).

Liknande trådar

Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Monimaker
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 336
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar