Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tomtar på loftet har vi här året runtJag tar fram adventstakar, julstjärnor och julgardiner helgen 1:a advent. + ev ljusslingor ute - har inte så många än - allt för att mota bort mörkret. Helst inget övrigt pynt som tomtar mm. Glögg & en första julskinka brukar det bli den helgen oxå - man måste ju provsmaka!
Veckan innan jul dvs from 3:e advent kan jag tänka mig att ställa in julgranen & pynta resten. Mycket pga att min dotter firar jul hos mig varannat år och det är lite mysigt att ha lite julstämning innan, speciellt de åren hon inte är hos mig. När jag var liten togs julgranen in på julaftonen.
Julen ska ut helst vid trettaondags knut och då ska allt ut, vi får väl se hur det bli nu när man är med sambo, för han brukar alltid lämna ett par tomtar framme ...
Baka lussebullar gjorde vi i mitten av november typ och en ljusstake är uppe! Hade de inte varit för att vi flyttar i helgen hade vi pyntat till första advent. Nu blir det väl lagom till andra adventDet här med att fixa fint inför jul - när börjar ni med det? Ser att många redan satt fram tomtar och hängt upp julgardiner, bakat osv? Själv har jag bara tagit fram adventsljusstakarna, och hängt upp lite ljusslingor ute. Känns inte helt rätt att börja julfixa fullt ut redan nu...och baka är uteslutet för då är det uppätet långt innan jul Hur gör ni andra?
Rena julsaker åker fram typ 4:e advent, julgranen kommer ALDRIG någonsin fram förrän kvällen den 23:e!Det här med att fixa fint inför jul - när börjar ni med det? Ser att många redan satt fram tomtar och hängt upp julgardiner, bakat osv? Själv har jag bara tagit fram adventsljusstakarna, och hängt upp lite ljusslingor ute. Känns inte helt rätt att börja julfixa fullt ut redan nu...och baka är uteslutet för då är det uppätet långt innan jul Hur gör ni andra?
Har hängt upp gardiner på nedervåningen, ställt upp ljusstakar och lagt en julvaxduk på köksbordet. Hängde upp en tomtestege igår ocksåDet här med att fixa fint inför jul - när börjar ni med det? Ser att många redan satt fram tomtar och hängt upp julgardiner, bakat osv? Själv har jag bara tagit fram adventsljusstakarna, och hängt upp lite ljusslingor ute. Känns inte helt rätt att börja julfixa fullt ut redan nu...och baka är uteslutet för då är det uppätet långt innan jul Hur gör ni andra?