Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Nu har det hänt igen. för andra gången inom loppet av ca 2,5 månad har någon, några eller något tagit sig friheten att urinera i våran...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 909
Senast: Anna
·
Äldre Jag hade tänkt prova att ta bilen till Arlanda på fredag för att slippa gå upp mitt i natten, men jag inser att det säkert tar lite tid...
Svar
19
· Visningar
1 260
Äldre Jag har blivit förtjust i en väska som förstås inte går att få tag på i Sverige, men det måste ju finnas något liknande som går att köpa...
2
Svar
33
· Visningar
3 344
Senast: Kilauea
·
Äldre Vill läsa ett nummer av en hästtidning. Hittar den vare sig på mitt bibliotek eller som fjärrlån. Nu hittar jag den genom Readly, men...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: gul_zebra
·
Äldre Så det var dax efter 5 år utomlands verkar det som att jag och sambon bestämt oss för att flytta hem! Ansökte om en lägenhet idag som...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 603
Senast: kittin
·
Äldre Finns det någon Jönköpingbo här som har tips på var man kan parkera i ca 48 timmar utan att åka på parkeringböter? Jag ska till...
Svar
8
· Visningar
1 251
Äldre vi bor i ett äldre hus och i köket finns en liten matkällare. Vi har mest inlagda konserver och lite alkohol där. Men nu till hösten är...
Svar
9
· Visningar
1 917
Senast: tanten
·
Äldre Jag skulle vilja färga brynen och ev fransarna själv. Vilken färg rekommenderar ni?
Svar
13
· Visningar
1 089
Äldre Ska ni se? Det sänds på SVT. :) Svenskarnas hålltider hittar man här: http://www.svt.se/sport/paralympics/svenskar-paralympics/ Hmm...
Svar
10
· Visningar
719
Senast: Rosett
·
Äldre Jag har lite problem med mjäll, tycker att det har ökat de senaste året och behöver därför tips på vad som kan göras åt mjället. Jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
10 719
Senast: Rosett
·
Äldre Hej! Vet att det finns kunniga jurister här och vill passa på att fråga om ett köp av begagnad bil. Vi är inga bilexperter och har...
Svar
17
· Visningar
1 625
Senast: Mia_R
·
Äldre Kan man överklaga beslut ang ersättning för en skada från sitt försäkringsbolag och är det någon som gjort det här och hur gick det för er?
Svar
11
· Visningar
2 134
Senast: Saigon
·
Äldre Vad ser ni på Netflix? Vad rekommenderar ni? Jag har precis sett klart alla säsonger av Shameless :cry:
5 6 7
Svar
131
· Visningar
17 619
Senast: Pancakes
·
Äldre Min veterinär har begärt in ett förhandsbesked från försäkringsbolaget angående en operation. Hur funkar det, ringer djursjukhuset upp...
Svar
4
· Visningar
609
Senast: Jeps
·
Äldre Jag är lite besatt av Japan, Tokyo främst. Kollar den här youtubaren och drömmer mig bort: Det som lockar med Japan är att det är så...
Svar
1
· Visningar
497
Äldre Vad är era godaste och bästa tårtkombinationer? Fluff är himla tacksamt att göra och sååå gott men vill testa något nytt från det...
Svar
8
· Visningar
759
Senast: Beeboppe
·
Äldre Finns det något anonymt sätt att ta reda på om en person har fått bygglov för ett tillbygge?
2
Svar
38
· Visningar
1 961
Senast: MiaMia
·
Äldre Jag råkade tappa min telefon i handfatet fullt med vatten igår kväll. :banghead: Stängde av den och blåste med hårtork med kalluft en...
2
Svar
30
· Visningar
1 892
Senast: Raderad medlem 6459
·
Äldre Gah, jag har bjudit några vänner på födelsedagsmiddag men de kan bara äta LCHF. Vad är lättlagat och inte snordyrt? Vi är fem pers. Kan...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 747
Senast: Raderad medlem 6459
·
Äldre skall bjuda på kaka på jobbet när jag går på mammaledigt. Och nu står de stilla i mitt huvud. Skall vara nått lättlagat. Men nu har en...
Svar
15
· Visningar
1 015
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama