Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmmm... intressant, hur kom du fram till att det var silikonet?
Vore skit om det är det som spökar för mig, men det låter ganska troligt, har under senaste 1½ åren använt ett och samma balsam/inpackning och nu läste jag på den och självklart innehåller den silikon, tyvärr är det det bästa balsam jag någonsin haft, håret har aldrig varit så bra som nu.. men hårbotten har aldrig varit så dålig som nu heller.
Jag trodde länge att jag hade stressmjäll, eftersom det blev värre när jag stressade och det var väldigt lugnt i andra perioder. Men när det väl kom till kritan visade det sig att jag var silikonallergiker.
När det gäller Head & Shoulders skulle jag inte ta i det med tång. Det innehåller ämnen som är förbjudna i bottenfärg till båtar för att det förgiftar plankton och småfisk så kolossalt och därmed slår ut hela ekosystem och då vill jag knappast ha det i min hårbotten.
Vet inte vad jag ska ta mig till ... Tjärschampo kanske? Eller Selsun igen? Äppelcidervinäger provade jag förra gången men det luktade illa och minns inte om det hjälpte eller ej.
Jag har lite problem med mjäll, tycker att det har ökat de senaste året och behöver därför tips på vad som kan göras åt mjället.
Jag har provat två olika mjällschampoo, en från apoteket och en från frisören, ingen av dem hjälpte. Tvättar håret ungefär var tredje dag.
Det finns ju olika orsaker som kan ge mjäll, jag tror att mitt problem är torr hårbotten, jag har ganska torr hud överlag.
Någon mer med mjällproblem?
Min dotter hade tills för något år sedan ganska stora problem med mjäll/mjälleksem/skorv i hårbotten. Hon fick tips av vår frisör om ett schampoo som heter Neccin, som hon använt sedan dess, och har numera jättefin hårbotten! Hon tvättar håret med detta ungefär var tredje dag, och använder antingen Neccins eget balsam eller valfritt annat balsam. Just balsamet verkar inte spela så stor roll - huvudsaken att hon håller sig till Neccin-schampoot!Väcker gammal tråd.
Ser att jag skrivit i den här år 2013, det var nog då jag hade senaste mjäll-anfallet. Nu är det dags igen. Använde Selsun förra gången men den luktade inte så värst gott så denna gång valde jag Sevorex. Tvättar med den ca var sjätte dag men tycker inte det hjälper så bra, kliar och mjällar ändå även om det lindrar lite. Tvättade senast i förrgår och igår började hårbotten vätska sig Kanske inte är så bra med Sevorex? Iaf så tvättade jag igår med Aco special care för torr hårbotten och då slutade det att vätska sig.
Vet inte vad jag ska ta mig till ... Tjärschampo kanske? Eller Selsun igen? Äppelcidervinäger provade jag förra gången men det luktade illa och minns inte om det hjälpte eller ej.
Måste du ha balsamet i hårbotten då? Räcker det inte med längderna.Sv: Mjäll, hur får bort?
Hmmm... intressant, hur kom du fram till att det var silikonet?
Vore skit om det är det som spökar för mig, men det låter ganska troligt, har under senaste 1½ åren använt ett och samma balsam/inpackning och nu läste jag på den och självklart innehåller den silikon, tyvärr är det det bästa balsam jag någonsin haft, håret har aldrig varit så bra som nu.. men hårbotten har aldrig varit så dålig som nu heller.
Tjärschampo kanske? Eller Selsun igen? Äppelcidervinäger provade jag förra gången men det luktade illa och minns inte om det hjälpte eller ej.
Nej Selukos har jag inte provat. Tack för tipset! Jag har använt Urtekram lavendelschampo ett tag. Funderar på om jag inte tål den. Använder inte spray eller mousse.Har du provat Selukos mjällschampo från apoteket? (samma verksamma ämne som selsyn men kanske lukten är bättre) För mig fungerar det ypperligt och luktar helt OK. Har du bytt schampo eller hårvårdsprodukter? Märker stor skillnad när jag provar sånt som inte funkar, oavsett om det är balsam eller något annat.
Äppelcidervinäger tror jag är för att avkalka håret inte för att få bort mjäll. Dvs istället för balsam inte istället för mjällschampo.
Ser att min gamla tråd vaknat till livNej Selukos har jag inte provat. Tack för tipset! Jag har använt Urtekram lavendelschampo ett tag. Funderar på om jag inte tål den. Använder inte spray eller mousse.
Tror jag ska prova sån där fuktgel.