Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så jävla frustrerad just nu. Känner mig så låst och bortprioriterad och hur tungt jag sviker min häst. Jag får inte ihop det med hur jag ska kunna motionera henne.
Tiden har jag. Den mentala orken finns där. Det fysiska har backat lite igen, men är inte omöjlig att få tillbaka. Men vad gör jag av Knoddrick under tiden?

:(

Saknar att ha mamma nära så väldigt mycket just nu. Är förbannad, ledsen och frustrerad över att planerna helt omkullkastades i sommar och samtidigt glad över hur bra det ändå blev. (Mycket känslor!) Men det var ju inte så här det skulle bli. :banghead:

Din sambo/man kan inte ha henne? Cornelis är med sin pappa när jag rider, igår va dom med mig men annars är dom hemma eller går till cornelis farmor :)
 
Min ligger och fiser i sömnen just nu. Inget bajs sen tisdag kväll.
Hon har tidigare ammat vid 1-2 och sen igen vid 4-5, men den senaste tiden dragit på det till tre och sen vid 6...


Jag tycker att våra två är läskigt synkade.

:laugh:

Jag rättar mig själv där, jag TRODDE jag lagt honom för natten men han var så orolig och gnällig. Efter ett tag bestämde jag mig för att prova amma och då tömde han ur helt. Hade pumpat ur bara 1,5 timme tidigare så sambon kunde ge. Har ju ingen aning om hur mycket han äter eg men när jag pumpar ur orkar han precis äta 100 ml om det var längesen han åt (2-4 timmar emellan).
Angående bajs så har lilleman gått över helt till en gång i veckan. Han är väl lik mor sin :D

Tycker knappt det var lönt med inslaget på nyheterna? O_o Hon som satt där sa också att det inte var olagligt, frågan är om de menar att det inte finns en specifik lag om att smitta sina barn och det är inget tvång att vaccinera.
 
Så jävla frustrerad just nu. Känner mig så låst och bortprioriterad och hur tungt jag sviker min häst. Jag får inte ihop det med hur jag ska kunna motionera henne.
Tiden har jag. Den mentala orken finns där. Det fysiska har backat lite igen, men är inte omöjlig att få tillbaka. Men vad gör jag av Knoddrick under tiden?

:(

Saknar att ha mamma nära så väldigt mycket just nu. Är förbannad, ledsen och frustrerad över att planerna helt omkullkastades i sommar och samtidigt glad över hur bra det ändå blev. (Mycket känslor!) Men det var ju inte så här det skulle bli. :banghead:

Du ska se att det kommer ändå bli bra, man hittar vägar och sätt som funkar!
Jag har lilleman med mig ibland på dagarna för att fixa stallet och åker tillbaka på kvällen för att rida, alternativt tar allt på kvällen om jag lyckats pumpa ur eller ammat precis innan jag åker så kan sambon ha honom utan problem.
 
Så jävla frustrerad just nu. Känner mig så låst och bortprioriterad och hur tungt jag sviker min häst. Jag får inte ihop det med hur jag ska kunna motionera henne.
Tiden har jag. Den mentala orken finns där. Det fysiska har backat lite igen, men är inte omöjlig att få tillbaka. Men vad gör jag av Knoddrick under tiden?

:(

Saknar att ha mamma nära så väldigt mycket just nu. Är förbannad, ledsen och frustrerad över att planerna helt omkullkastades i sommar och samtidigt glad över hur bra det ändå blev. (Mycket känslor!) Men det var ju inte så här det skulle bli. :banghead:

Jag har bestämt att ta av skorna på min och börja om i höst när bebis kan mutas med vanlig mat.

Det är trist men om tio år kommer den här perioden ha varit en fis i rymden.
 
I artikeln uttalar sig en smittskyddsläkare om att det inte är olagligt, men jag undrar just om det inte skulle kunna vara det. Att medvetet smitta andra med vissa sjukdomar kan vara misshandel (ibland rent av grov misshandel). Vore intressant att få frågan prövad i domstol, faktiskt.

Ja, väldigt intressant. Visst kan man bli dömd för misshandel om man medvetet haft oskyddat sex fast man vet att man är HIV-smittad? Nu är ju inte mässlingen så allvarlig som HIV/AIDS men den är ju verkligen inte ofarlig.
 
Ja, väldigt intressant. Visst kan man bli dömd för misshandel om man medvetet haft oskyddat sex fast man vet att man är HIV-smittad? Nu är ju inte mässlingen så allvarlig som HIV/AIDS men den är ju verkligen inte ofarlig.

Ja, det har hänt att personer blivit dömda för grov misshandel när de har smittat någon och försök till grov misshandel när de haft sex men inte smittat någon. Vad gäller det senare så innebär dagens behandlingsmetoder att det ur ett straffrättsligt perspektiv kan vara svårt att visa på en faktisk fara för att bli smittad. En hivsmittad person som svarar bra på behandling kan ha obefintliga mängder virus i kroppen och risken att en sådan person skulle smitta någon annan är mycket liten. Det kan också diskuteras om en person med så liten virusmängd överhuvudtaget kan anses bort ha insett att det finns en risk att hen kan smitta andra. Förr om åren, när hiv innebar en stor mängd virus och större risk för smitta var det straffrättsliga läget lite enklare.

Tror jag måste läsa på lite om mässlingen och fundera på hur det skulle kunna se ut i en straffrättslig kontext. Kan tänka mig att det blir knepigt eftersom viruset kan ligga latent och inte visa sig på många år, sjukdomen kan bli förhållandevis lindrig, den kan bli mycket allvarlig och man kan dö av den. Onekligen väldigt intressant!
 
Din sambo/man kan inte ha henne? Cornelis är med sin pappa när jag rider, igår va dom med mig men annars är dom hemma eller går till cornelis farmor :)
Det var ju tanken...men han jobbar 8-17 och är borta varannan lördag eller söndag. Och så ska det repas 1-2 ggr/v, hans föräldrar hittar hela tiden på saker som måste ordnas på en gång (igår tömma förråd, idag laga gräsklippare) och så allt annat... Jag har längre väg till hästen nu p g a flytten till bete och just p g a betet större anledning att aktivera henne. Jag har inga problem att åka så fort maken kommer hem, så länge han kommer hem efter jobbet och inte två timmar senare.

De följer med ibland och tar en promenad under tiden...men den senaste veckan har det varit för mycket annat. Så jag surade ihop igår när han berättade om ytterligare ett möte nästa vecka.
 
Jag har bestämt att ta av skorna på min och börja om i höst när bebis kan mutas med vanlig mat.

Det är trist men om tio år kommer den här perioden ha varit en fis i rymden.
Inget alternativ för min häst. Varken så här års eller efter två års halvdvala p g a skador. Hon behöver jobba och hon visar det både fysiskt och psykiskt (blir jättenöjd när hon får jobba).

Ja, jag hoppas verkligen jag kommer se detta som en fis i framtiden.
 
Du ska se att det kommer ändå bli bra, man hittar vägar och sätt som funkar!
Jag har lilleman med mig ibland på dagarna för att fixa stallet och åker tillbaka på kvällen för att rida, alternativt tar allt på kvällen om jag lyckats pumpa ur eller ammat precis innan jag åker så kan sambon ha honom utan problem.
Får jag bara in hästen från hagen så kan jag fixa och dona. Och snart säkert även jobba lite på ridbanan. Men jag vet inte hur jag ska få in hästen från hagen utan att ta för stora säkerhetsrisker eller få en ledsen och vansinnig bebis.
 
Inget alternativ för min häst. Varken så här års eller efter två års halvdvala p g a skador. Hon behöver jobba och hon visar det både fysiskt och psykiskt (blir jättenöjd när hon får jobba).

Ja, jag hoppas verkligen jag kommer se detta som en fis i framtiden.

Min är betydligt trevligare när hon arbetas men inte om jag är stressad.
 
Får jag bara in hästen från hagen så kan jag fixa och dona. Och snart säkert även jobba lite på ridbanan. Men jag vet inte hur jag ska få in hästen från hagen utan att ta för stora säkerhetsrisker eller få en ledsen och vansinnig bebis.

På tal om detta....
När dottern var liten och jag hade stallpass... Fick jag snällt ta med henne (innebar minst fyra timmar i stallet plus en timmes körning). Speciellt en av gångerna var hon superledsen, jag kunde inte ens ha henne i vagnen för hon skrek så hon började hosta. Så jag fick fodra i lösdriften samt ta in åtta hästar och ponnyer med henne i selen. En av hästarna stod ofta på bakbenen när man tog in och ut (faktiskt aldrig med mig) men hon gick så snällt bredvid oss hela vägen in :love: Not my proudest moment men jag hade inte så mycket val... Å andra sidan märkte man stor skillnad på vissa av hästarna som var väldigt försiktiga runt oss och som i vanliga fall kunde vara lite buffliga.
 
På tal om detta....
När dottern var liten och jag hade stallpass... Fick jag snällt ta med henne (innebar minst fyra timmar i stallet plus en timmes körning). Speciellt en av gångerna var hon superledsen, jag kunde inte ens ha henne i vagnen för hon skrek så hon började hosta. Så jag fick fodra i lösdriften samt ta in åtta hästar och ponnyer med henne i selen. En av hästarna stod ofta på bakbenen när man tog in och ut (faktiskt aldrig med mig) men hon gick så snällt bredvid oss hela vägen in :love: Not my proudest moment men jag hade inte så mycket val... Å andra sidan märkte man stor skillnad på vissa av hästarna som var väldigt försiktiga runt oss och som i vanliga fall kunde vara lite buffliga.
Hemmaplan gick ju bra, så länge det bara handlade om att gå över gårdsplan. För då kunde vagnen stå strategiskt placerad...men på betetär det 150 meter från grind till stall och dessutom hus i vägen så inget jag testar.
 
E sov från 19.00 till 06.30 :eek:
Känner mig löjligt utvilad.

Är det bara mitt barn som håller mig vaken på nätterna :rofl:

Nu har hon visserligen lite påverkan av vaccinet och sover förvissa men väldigt oroligt. Snuttar gör hon typ hela nätterna för att hålla koll på att jag inte försvinner. Räcker att jag lämnar henne själv 5 min så börjar hon gapa :meh:
 
Är det bara mitt barn som håller mig vaken på nätterna :rofl:

Nu har hon visserligen lite påverkan av vaccinet och sover förvissa men väldigt oroligt. Snuttar gör hon typ hela nätterna för att hålla koll på att jag inte försvinner. Räcker att jag lämnar henne själv 5 min så börjar hon gapa :meh:

Knoddrick vill ha mat 1-2 ggr mellan 01 och 05 och därefter ligger hon helst och småsnuttar hela morgonen. Försöker vänja av det där småsnuttandet så att det är lättare att få i henne medicinen vid 06.30.

Vi sover bättre ju mer hon får sova i sin egen säng, men det är inte alltid jag lyckas hålla mig vaken. Typ varannan gång.
 
Är det bara mitt barn som håller mig vaken på nätterna :rofl:

Nu har hon visserligen lite påverkan av vaccinet och sover förvissa men väldigt oroligt. Snuttar gör hon typ hela nätterna för att hålla koll på att jag inte försvinner. Räcker att jag lämnar henne själv 5 min så börjar hon gapa :meh:

Min somnar runt 21 för natten, sover till 5-6 oftast men har några nätter i rad vaknat vid 3.
 
Hemmaplan gick ju bra, så länge det bara handlade om att gå över gårdsplan. För då kunde vagnen stå strategiskt placerad...men på betetär det 150 meter från grind till stall och dessutom hus i vägen så inget jag testar.

Sommaren hon föddes hade jag hästen på bete hos syrran mitt ute i ingenstans. Hovis skulle komma så jag, barnvagn (med barn i) och häst traskar ca 150 m längs 80-väg med massor av lastbilar. Har nog aldrig varit så glad över min mycket trygga häst :rofl: Att folk inte kan sakta in när man går med häst och barnvagn är däremot lite skrämmande...
 
Vadå för sjal? :D

En beg Yaro La Vita Teal, turkos och silver. Den blir fin i stashen med min LL Twisted leaves, snLvart och grå:heart

Min lillgosa kan somna mellan 19-22 och sover till ca 6-7. Sen 1-2 ggr på dagen. Det är olika.

Och @malumbub finns det ingen som kan hjälpa dig motionera din häst? Som supersonic sa. Det går så fort! Från att de sen börjar röra sig utvecklas dom så mycket hela tiden. Ett,tu,tre är det inskolning och sen vet jag inte vad som hände med tiden. Nu fyller han tre... Jag är ibland någonstans kvar där han var 1,5 och var runt och utforskade allt. Jag skär maten åt honom fortfarande och hjälper honom att klä sig. Fast jag vet att han Kan och borde träna mer själv. Det blir lättare med rutiner längre fram. Den här bäbisperioden kan kännas så lång ibland,men jag vet sen i efterhand hur den egentligen bara flyger förbi.
 
Tycker inte heller att inslaget var någon höjdare. Det är inte olagligt men det är idiotisk var väl ungefär vad hon sa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 901
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp