Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Knoddrick har svårt att slappna av och somna på kvällen. Jag är slut på tankekraft. Hur nattar ni?
Byter blöja och kollar så kläderna luktar fräscht vilket de brukar numera.
Släcker ner i hennes rum vid 19-20 ungefär och sen ammar jag där inne och lägger henne i hennes säng när hon somnat vid bröstet vilket tar 10-45 min.
Om hon vaknar direkt jag lagt ner henne plockar hennes pappa upp henne och vaggar och sjunger henne till sömns.

Är den en enkel natt så ammar hon snabbt och vaknar hon inte direkt jag lägger ifrån mig henne utan 20 min till 1 h senare och då kan maken vagga ner henne snabbt. Vaknar sen igen för att äta en sväng runt 22, 00 och 04.

Är det en kämpig natt tar det länge att amma, hon vaknar direkt hon läggs ner och är otroligt övergiven och vi får byta av varandra med 15 min mellanrum när vi försöker lägga ner henne.
Ofta får vi då vagga I med hennes kudde fortfarande under hennes huvud annars vaknar hon när huvudet nuddar kudden. Alternativt en fot nuddar madrassen.
Den dansen (alltså efter 45 min amning) kan lätt hålla på nästan 2 h.

Vi ska ta och börja fasa ut nattamningen nu med välling då maken stax får semester och sen ska byta av mig i föräldraledigheten. Så vi ska snart helt ändra nattrutinerna.
Ska bli spännande. :crazy: :D
 
Var på 6 månaders kontroll nu i veckan. Hon följer alla kurvor och har nu i veckan börjat kunna sitta själv. :up: :banana:
Hon är så otroligt nöjd och blir såklart väldigt arg när hon blir trött i bålen, men samtidigt är det ju ganska mysigt att luta sig tillbaka mot en förälder och gosa lite där en stund. :heart
69 cm och 9,7 kg.
 
Knoddrick har svårt att slappna av och somna på kvällen. Jag är slut på tankekraft. Hur nattar ni?
Lillfisen här är en aktiv bebis som tycker att sova på kvällen är trist... 7 månader. När hon börjar bli trött sätter jag henne oftast i bärselen och går runt i huset tills hon nästan somnat. Sen går vi upp och lägger oss, då vill hon nästan alltid amma, sen sover hon vidare. Men det gäller att man ligger kvar brevid, annars vaknar hon. Att lägga över i spjälsängen som står bredvid går icke, den äter bebisar...
 
Byter blöja och kollar så kläderna luktar fräscht vilket de brukar numera.
Släcker ner i hennes rum vid 19-20 ungefär och sen ammar jag där inne och lägger henne i hennes säng när hon somnat vid bröstet vilket tar 10-45 min.
Om hon vaknar direkt jag lagt ner henne plockar hennes pappa upp henne och vaggar och sjunger henne till sömns.

Är den en enkel natt så ammar hon snabbt och vaknar hon inte direkt jag lägger ifrån mig henne utan 20 min till 1 h senare och då kan maken vagga ner henne snabbt. Vaknar sen igen för att äta en sväng runt 22, 00 och 04.

Är det en kämpig natt tar det länge att amma, hon vaknar direkt hon läggs ner och är otroligt övergiven och vi får byta av varandra med 15 min mellanrum när vi försöker lägga ner henne.
Ofta får vi då vagga I med hennes kudde fortfarande under hennes huvud annars vaknar hon när huvudet nuddar kudden. Alternativt en fot nuddar madrassen.
Den dansen (alltså efter 45 min amning) kan lätt hålla på nästan 2 h.

Vi ska ta och börja fasa ut nattamningen nu med välling då maken stax får semester och sen ska byta av mig i föräldraledigheten. Så vi ska snart helt ändra nattrutinerna.
Ska bli spännande. :crazy: :D

Hög igenkänningsfaktor på ditt inlägg :angel: Min dotter var likadan...
 
Våra döttrar verkar vara väldigt lika varandra i mycket. :)
Kanske jag ska be om råd om vad som kommer ske det närmaste året. :idea: :D ;)

Jag har ju fattat först nu att hon har varit en hnb. Tänk om jag vetat det då istället för att undra vad vi gjorde fel.
Ni kommer tids nog att upptäcka det ;) men min dotter är en försiktig och väldigt omtänksam individ och är väldigt mån om familjen (ffa lillebror) om våra djur och älskar att sitta och mysa :love:
 
När man måste pausa i träningsprogrammet :D

IMG_20170610_103133_064_zpsfj9zsuzt.jpg
 
Jag har ju fattat först nu att hon har varit en hnb. Tänk om jag vetat det då istället för att undra vad vi gjorde fel.
Ni kommer tids nog att upptäcka det, men min dotter är en försiktigt och väldigt omtänksam individ och är väldigt mån om familjen (ffa lillebror) om våra djur och älskar att sitta och mysa :love:
Det gav oss så mycket att läsa om hnb tidigt i Is liv och hur I stämde in på nästan alla punkter. Vi blev så mycket tryggare i oss själva , även om det tärde mycket på en.

Det låter otroligt likt tösen vi har här. :) Hon är modig och vill göra mycket nytt samtidigt som hon gärna kastar en blick mot oss för att se att vi finns där som stöd. :love:
Hon behöver lite tid när hon möter andra människor, men söker ändå gärna kontakt. Men vill ofta tillbaka till en av oss och tanka lite närhet. :heart

Er dotter låter som en väldigt fin och mysig liten person. :)
 
Det gav oss så mycket att läsa om hnb tidigt i Is liv och hur I stämde in på nästan alla punkter. Vi blev så mycket tryggare i oss själva , även om det tärde mycket på en.

Det låter otroligt likt tösen vi har här. :) Hon är modig och vill göra mycket nytt samtidigt som hon gärna kastar en blick mot oss för att se att vi finns där som stöd. :love:
Hon behöver lite tid när hon möter andra människor, men söker ändå gärna kontakt. Men vill ofta tillbaka till en av oss och tanka lite närhet. :heart

Er dotter låter som en väldigt fin och mysig liten person. :)

Exakt så är vår lilla tjej :love: nyfiken och undersöker allt och alla men vill att vi ska finnas som stöd, antingen genom att bara vara i närheten eller för att komma och få en uppmuntrande kram.
Tack, det är hon verkligen :love:
 
När man måste pausa i träningsprogrammet :D

IMG_20170610_103133_064_zpsfj9zsuzt.jpg
Gullig! :heart

Vi kör typ samma, mellan 20-21. Och ingen pyamas, han är för varm för det. Somnar bredvid mig i sängen, oftast lyfter jag sen över honom i spjälsängen eller så somnar vi tillsammans :)

Lägger också ner min i sitt neste i sitt side crib när hon somnat. Oftast lägger jag mig samtidigt bredvid men ibland drar jag igång sängmobilen på regnskogsljud och lämnar henne där.
 
Är det någon i denna tråden som fick ett barn med down syndrom? :heart
En vän fick ett barn med ds för några v sen o det slog mig då att ingen i nån tråd som jag följer har fått barn med ds eller det kanske inte är nåt man berättar så:heart
Min vän blev ganska chockad men älskar såklart sin son över allt annat.
 
Är det någon i denna tråden som fick ett barn med down syndrom? :heart
En vän fick ett barn med ds för några v sen o det slog mig då att ingen i nån tråd som jag följer har fått barn med ds eller det kanske inte är nåt man berättar så:heart
Min vän blev ganska chockad men älskar såklart sin son över allt annat.

Jag har en systerdotter med Downs syndrom. Min syster skrev en liten krönika i det lokala bladet häromsistens. Hennes och hennes familjs upplevelser är ju inte allmängiltiga, men ändå ett exempel från verkligheten.

http://www.alvsbyn.se/wp-content/uploads/2014/03/alvsbyn.se_lvsbybladet-nr1-2017.pdf
 
Jag har en systerdotter med Downs syndrom. Min syster skrev en liten krönika i det lokala bladet häromsistens. Hennes och hennes familjs upplevelser är ju inte allmängiltiga, men ändå ett exempel från verkligheten.

http://www.alvsbyn.se/wp-content/uploads/2014/03/alvsbyn.se_lvsbybladet-nr1-2017.pdf

Så fint! :love:

Kl
Jag känner ingen som har barn med ds, däremot hade min farfar en lillebror med downs och jag minns inte så mycket mer av honom än att jag var lite rädd för honom som barn (ca 4 år). Jag känner däremot en tjej med en annan typ av kromosomavvikelse, men jag kan inte namnet på den.
Vi gjorde kub-test båda gångerna.
 
Är det någon i denna tråden som fick ett barn med down syndrom? :heart
En vän fick ett barn med ds för några v sen o det slog mig då att ingen i nån tråd som jag följer har fått barn med ds eller det kanske inte är nåt man berättar så:heart
Min vän blev ganska chockad men älskar såklart sin son över allt annat.
Förstår chocken och kärleken.
DS är ingen "dödsdom". Man kan leva ett bra liv idag.
Vi pratade om bl a DS innan graviditeten och i början av den. Vi var båda väldigt överens om att DS inte skulle vara ett "hinder". Jag har genom jobbet sett och varit med om så mycket med barn med handikapp/utvecklingsavvikelser, så vi kände oss trygga. Vi var mer rädda för hjärtproblem (som brorsonen) eller spädbarnsepilepsi (som brorsdottern).


Jag menar verkligen inte att ett liv med DS är en dans på rosor och helt fantastiskt. Vi var bara rörande överens om att inte se på ett sånt besked som total mörker och låta det slå ner oss.

Jag kan verkligen inte formulera med ord det jag menar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 901
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp