Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en systerdotter med Downs syndrom. Min syster skrev en liten krönika i det lokala bladet häromsistens. Hennes och hennes familjs upplevelser är ju inte allmängiltiga, men ändå ett exempel från verkligheten.
http://www.alvsbyn.se/wp-content/uploads/2014/03/alvsbyn.se_lvsbybladet-nr1-2017.pdf
Förstår chocken och kärleken.
DS är ingen "dödsdom". Man kan leva ett bra liv idag.
Vi pratade om bl a DS innan graviditeten och i början av den. Vi var båda väldigt överens om att DS inte skulle vara ett "hinder". Jag har genom jobbet sett och varit med om så mycket med barn med handikapp/utvecklingsavvikelser, så vi kände oss trygga. Vi var mer rädda för hjärtproblem (som brorsonen) eller spädbarnsepilepsi (som brorsdottern).
Jag menar verkligen inte att ett liv med DS är en dans på rosor och helt fantastiskt. Vi var bara rörande överens om att inte se på ett sånt besked som total mörker och låta det slå ner oss.
Jag kan verkligen inte formulera med ord det jag menar...
Tack för era svar om nattning. Gav ork och inspiration!
F
Vi pratade om bl a DS innan graviditeten och i början av den. Vi var båda väldigt överens om att DS inte skulle vara ett "hinder". Jag har genom jobbet sett och varit med om så mycket med barn med handikapp/utvecklingsavvikelser, så vi kände oss trygga. Vi var mer rädda för hjärtproblem (som brorsonen) eller spädbarnsepilepsi (som brorsdottern).
.
Tror vi har en tand på g. Eller så har Knoddrick en vit prick i underkäken av nån annan anledning. Men förklarar varför hon varit ledsen till och från i några dagar och dessutom ammat mindre.
Blir nog en Alvedon ikväll.
Jag har ingen 3,5-åring. Så jag har därför tid. När maken är hemma eller Knoddrick sover.Ni är helt outstanding på att uppdatera. Själv sitter man här med håret på sne och önskade att man hade mer energi att skriva. En 3,5 åring som är nästan döv (inte egentligen men när mamma säger nått) och en 5 månaders som sover flera timmar OM mamma ligger bredvid annars 10-20min. Sen att den döva 3,5 åringen springer och skriker: MAMMASYRRAN ÄR VAKEN stup i 90 kanske har sin del
Men men, mina barn mitt val och min kärlek
Lite mer sömn dock om man får önska nått...
Ja, det är det. Och listan på komplikationer/andra problem är tyvärr inte kort.40-50% ca med DS har ju just hjärtfel.. Det är en hög frekvens
Hihi som @malumbub säger så har vi bara ett barnNi är helt outstanding på att uppdatera. Själv sitter man här med håret på sne och önskade att man hade mer energi att skriva. En 3,5 åring som är nästan döv (inte egentligen men när mamma säger nått) och en 5 månaders som sover flera timmar OM mamma ligger bredvid annars 10-20min. Sen att den döva 3,5 åringen springer och skriker: MAMMASYRRAN ÄR VAKEN stup i 90 kanske har sin del
Men men, mina barn mitt val och min kärlek
Lite mer sömn dock om man får önska nått...
Bebis-skratt!Jag läser det mesta, men skriver inte så mycket. Har en tvååring och har som mål att inte använda mobilen dagtid då han är med (ibland går det och ibland inte).
I skrattar så himla härligt nu! Hennes pappa har henne i babybjörnen ibland och snart går det nog att ha henne i ergobabyn.