Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni är helt outstanding på att uppdatera. Själv sitter man här med håret på sne och önskade att man hade mer energi att skriva. En 3,5 åring som är nästan döv (inte egentligen men när mamma säger nått) och en 5 månaders som sover flera timmar OM mamma ligger bredvid annars 10-20min. Sen att den döva 3,5 åringen springer och skriker: MAMMASYRRAN ÄR VAKEN stup i 90 kanske har sin del :p:rofl::eek::banghead:

Men men, mina barn mitt val och min kärlek ❤️

Lite mer sömn dock om man får önska nått...

Åååååå, jag behöver inte skriva något idag. Hear, hear. Fast min är 3. Fast han är inte sig själv.... Av alla bilar i Bilar är han just nu Fräsarn.... Den orangea som nyser lågor.. Den BRUMMAR och NYSER! (en treåring som gör det i hallen i ett hus hörs i hela kvarteret misstänker jag)
Och lillan är i utvecklingensstadiet "om mamma inte rör vid mig är jag döende" och gråter då hysteriskt. Det är hjärtskärande. Sjalarna hålls varma. Och skulle det mot förmodan vara tyst får katterna spunk och ser till att vi vinner "mest högljudda huset i kvarteret".

Dricker ni kaffe?
Jag vet inte hur jag ska hålla mig vaken och ha ork längre. Men jag tänker på skruttan.
 
@Pilo Dricker kaffe och har gjort sen jalapeñon poppade, men hon blir inte påverkad av vad jag äter.
Kan äta hur mycket lök och annat gasbildande som helst.
 
Åååååå, jag behöver inte skriva något idag. Hear, hear. Fast min är 3. Fast han är inte sig själv.... Av alla bilar i Bilar är han just nu Fräsarn.... Den orangea som nyser lågor.. Den BRUMMAR och NYSER! (en treåring som gör det i hallen i ett hus hörs i hela kvarteret misstänker jag)
Och lillan är i utvecklingensstadiet "om mamma inte rör vid mig är jag döende" och gråter då hysteriskt. Det är hjärtskärande. Sjalarna hålls varma. Och skulle det mot förmodan vara tyst får katterna spunk och ser till att vi vinner "mest högljudda huset i kvarteret".

Dricker ni kaffe?
Jag vet inte hur jag ska hålla mig vaken och ha ork längre. Men jag tänker på skruttan.

Jag dricker kaffe men får vara lite försiktig iom min magkatarr som jag hade problem med sista 10 veckorna (av graviditeten). I övrigt äter jag som vanligt, lilleman berörs inte alls av vad jag stoppar i mig tack och lov.
 
Dricker ni kaffe?
Jag vet inte hur jag ska hålla mig vaken och ha ork längre. Men jag tänker på skruttan.

Nä, ingen kaffedrickare. Däremot har jag druckit läsk och chokladhavredryck när jag varit riktigt sliten. Försöker sluta. Te är bara mysdricka för mig. Att sitta i lugn och ro och bara njuta av en kopp infaller nästan enbart efter klockan 22 och då vill jag helst bara göra färdigt för natten.

Har för övrigt inget större sug efter mjölk. Det är skönt. Bebis mage vill inte att jag dricker mjölk. Lite i te verkar gå bra, men inte mer än så.
 
Dricker ni kaffe?
Jag vet inte hur jag ska hålla mig vaken och ha ork längre. Men jag tänker på skruttan.
Jag dricker typ 2-3 koppar om dagen.

Kl

Natten då jag inte kunde somna fören vid halv 2 var samma natt som I tyckte det var morgon kl halv 3. Har sovit max 5 timmar är helt slut och huvudvärken tar död på mitt huvud.
 
Här är en till kaffedrickare. Det är guld värt med en kopp då och då.

Siri börjar kunna sitta mer upprätt, och jag funderar på stol till matbordet. Har ni några tips på en bra sådan? Den ska funka redan nu, dvs när hon inte sitter helt själv utan behöver lite stöd och sedan fungera även när hon blivit större.
 
Här är en till kaffedrickare. Det är guld värt med en kopp då och då.

Siri börjar kunna sitta mer upprätt, och jag funderar på stol till matbordet. Har ni några tips på en bra sådan? Den ska funka redan nu, dvs när hon inte sitter helt själv utan behöver lite stöd och sedan fungera även när hon blivit större.
Stokke trip trap :up:
 
Åååååå, jag behöver inte skriva något idag. Hear, hear. Fast min är 3. Fast han är inte sig själv.... Av alla bilar i Bilar är han just nu Fräsarn.... Den orangea som nyser lågor.. Den BRUMMAR och NYSER! (en treåring som gör det i hallen i ett hus hörs i hela kvarteret misstänker jag)
Och lillan är i utvecklingensstadiet "om mamma inte rör vid mig är jag döende" och gråter då hysteriskt. Det är hjärtskärande. Sjalarna hålls varma. Och skulle det mot förmodan vara tyst får katterna spunk och ser till att vi vinner "mest högljudda huset i kvarteret".

Dricker ni kaffe?
Jag vet inte hur jag ska hålla mig vaken och ha ork längre. Men jag tänker på skruttan.

Min BM gav tummen upp till kaffe och te för det skulle underlätta amningen (är väl bra om mamman är vaken typ...)
 
Här är en till kaffedrickare. Det är guld värt med en kopp då och då.

Siri börjar kunna sitta mer upprätt, och jag funderar på stol till matbordet. Har ni några tips på en bra sådan? Den ska funka redan nu, dvs när hon inte sitter helt själv utan behöver lite stöd och sedan fungera även när hon blivit större.

Vi har funderar på en stokke tripp trapp men vi kommer börja med en från ikea för 130kr, stor prisskillnad. Vi föräldrar gjorde ett test vilken stol som var säkrast. Babybjörn kom först med 4,5 poäng, stokke tripp trapp två med 4,4 poäng och ikeas billiga fick 4,3. Sen köper vi kanske en beg tripp trapp när han kan sitta själv :)
 
Här är en till kaffedrickare. Det är guld värt med en kopp då och då.

Siri börjar kunna sitta mer upprätt, och jag funderar på stol till matbordet. Har ni några tips på en bra sådan? Den ska funka redan nu, dvs när hon inte sitter helt själv utan behöver lite stöd och sedan fungera även när hon blivit större.
Bumbo multi seat som spänns fast i en vanlig stol! :up:
Har löstagbar mjuk fyllnad, bälte med grensnöre och litet bord som går att klicka lös. Går också att ändra höjden med några centimeter.
Vi har först använt vår som sitsträning med något roligt fastspänd på det lilla bordet och nu orkar hon sitta betydligt längre i den.
Men vi varvar fortfarande med babysittern när hon är väldigt trött men prompt ska sitta.
 
Bumbo multi seat som spänns fast i en vanlig stol! :up:
Har löstagbar mjuk fyllnad, bälte med grensnöre och litet bord som går att klicka lös. Går också att ändra höjden med några centimeter.
Vi har först använt vår som sitsträning med något roligt fastspänd på det lilla bordet och nu orkar hon sitta betydligt längre i den.
Men vi varvar fortfarande med babysittern när hon är väldigt trött men prompt ska sitta.
Blir den så hög att bebisen ser över bordskanten?
 
Vår dag blev inte riktigt som planerat... sambon kom hem vid lunchtid för att jag skulle kunna jobba hästarna och han skulle kunna jobba kväll. Tyvärr fick min unghäst för sig att springa rakt på mig och sedan trampa på min fot, så jag har tillbringat några timmar på akuten. Hapuh så är ingenting brutet och smärtan har börjat lägga sig. Vet dock inte hur det kommer gå att bära bebis imorgon... jädrans elände, det känns som att jag sinkar min sambo som har högsäsong nu och inte kan vara den mamma jag vill till dottern. Ibland undrar jag vad jag håller på med när det går så fort att göra sig illa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 901
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp