Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår dag blev inte riktigt som planerat... sambon kom hem vid lunchtid för att jag skulle kunna jobba hästarna och han skulle kunna jobba kväll. Tyvärr fick min unghäst för sig att springa rakt på mig och sedan trampa på min fot, så jag har tillbringat några timmar på akuten. Hapuh så är ingenting brutet och smärtan har börjat lägga sig. Vet dock inte hur det kommer gå att bära bebis imorgon... jädrans elände, det känns som att jag sinkar min sambo som har högsäsong nu och inte kan vara den mamma jag vill till dottern. Ibland undrar jag vad jag håller på med när det går så fort att göra sig illa.
Tur i oturen att det ändå inte blev värre med foten.
 
Åh känner att jag slarvar med maten till lilleman! Måste köpa hem formar så jag kan frysa in grötportioner och matportioner...
 
Vår dag blev inte riktigt som planerat... sambon kom hem vid lunchtid för att jag skulle kunna jobba hästarna och han skulle kunna jobba kväll. Tyvärr fick min unghäst för sig att springa rakt på mig och sedan trampa på min fot, så jag har tillbringat några timmar på akuten. Hapuh så är ingenting brutet och smärtan har börjat lägga sig. Vet dock inte hur det kommer gå att bära bebis imorgon... jädrans elände, det känns som att jag sinkar min sambo som har högsäsong nu och inte kan vara den mamma jag vill till dottern. Ibland undrar jag vad jag håller på med när det går så fort att göra sig illa.
Skönt att inget är brutet men usch vad jobbigt :(

Kl

Jag tappar massvis av hår. :arghh::(
 
Bara att inse att vi får skruva i den sista långsidan på spjälsängen. G har blivit så rörlig att man inte längre kan ha honom att sova ensam. Han både rullar över till min säng och svänger 90 grader runt. Rädd att han trillar ut
 
Andra skräpnatten på rad. :arghh:
Första läggningen går någorlunda bra, sen vaknar hon om och om igen. Så trött.
Och bebisen är trött hon också, det verkar mest vara att hon hatar sin säng över allt annat. :meh:

Och av alla amningar nattetid så äter hon kanske på två av dem, resten håller hon bara bröstet i munnen och sover.
Men vaknar med ett skrik när hon läggs i sängen alternativt 5 min - 40 min - 1 och 1/2 h senare. Blä.
Sövas utan bröst ger samma resultat.
Utvecklingssprång kanske?
 
Andra skräpnatten på rad. :arghh:
Första läggningen går någorlunda bra, sen vaknar hon om och om igen. Så trött.
Och bebisen är trött hon också, det verkar mest vara att hon hatar sin säng över allt annat. :meh:

Och av alla amningar nattetid så äter hon kanske på två av dem, resten håller hon bara bröstet i munnen och sover.
Men vaknar med ett skrik när hon läggs i sängen alternativt 5 min - 40 min - 1 och 1/2 h senare. Blä.
Sövas utan bröst ger samma resultat.
Utvecklingssprång kanske?

Är hon inte runt sex månader? Vill minnas att det är då bebisen fattar att den inte sitter ihop med mamman utan är en egen individ. Det kan ju vara en rätt skrämmande insikt :)
 
Är hon inte runt sex månader? Vill minnas att det är då bebisen fattar att den inte sitter ihop med mamman utan är en egen individ. Det kan ju vara en rätt skrämmande insikt :)
Ja hon är sex månader, tusan också. :turd:
Kan vara därför hon vaknar med ett 'jag är övergiven och det är panik'-tjut.

Vi ska prova byta ut hennes madrass också mot en miniversion av vår egen, om det är så att hon tycker den andra är varm och hård. I vår säng kan hon nämligen sova vidare, även när maken och jag klivit upp.
 
Andra skräpnatten på rad. :arghh:
Första läggningen går någorlunda bra, sen vaknar hon om och om igen. Så trött.
Och bebisen är trött hon också, det verkar mest vara att hon hatar sin säng över allt annat. :meh:

Och av alla amningar nattetid så äter hon kanske på två av dem, resten håller hon bara bröstet i munnen och sover.
Men vaknar med ett skrik när hon läggs i sängen alternativt 5 min - 40 min - 1 och 1/2 h senare. Blä.
Sövas utan bröst ger samma resultat.
Utvecklingssprång kanske?

Låter som sonen här. Sover bäst med bröstet i munnen. Jag som skall upp 5 är mindre nöjd över det. Hos oss tror jag de påverkar just att jag jobbar. Han har blivit jättemammig
 
Är hon inte runt sex månader? Vill minnas att det är då bebisen fattar att den inte sitter ihop med mamman utan är en egen individ. Det kan ju vara en rätt skrämmande insikt :)
Men åh vilken skrämmande men fantastisk söt insikt!

Kl

Min plutta har i dagarna hittat tummen så napp är typ helt omöjligt just nu. Hon har också kommit på att man kan greppa leksaker och fingrar på allt. :love: Bäst är nästan att trassla in sig i mammas hår. :cautious:

Vi har haft några jobbiga nätter. Eller I tycker sova är tråkigt och vill hellre leka.
 
Ja hon är sex månader, tusan också. :turd:
Kan vara därför hon vaknar med ett 'jag är övergiven och det är panik'-tjut.

Vi ska prova byta ut hennes madrass också mot en miniversion av vår egen, om det är så att hon tycker den andra är varm och hård. I vår säng kan hon nämligen sova vidare, även när maken och jag klivit upp.

Er säng har säkert en väldigt stark doft av er, det kan vara en bidragande orsak till att hon känner sig tryggare där. Prova att sova på nån filt som ni bäddar med i hennes säng?
 
Jag blir snart knäpp :banghead: Lilleman vill prompt vända sig och ligga på mage hela tiden fastän han inte orkar. Lägger på rygg -> vänder till mage -> lägger på rygg -> vänder till mage, gnäller -> lägger på rygg -> vänder till mage, gnäller = JAG BLIR TOKIG! Som tur är vet jag att han snart kommer orka längre, så det går ju över, men just nu är det lite jobbigt :D
 
Låter som sonen här. Sover bäst med bröstet i munnen. Jag som skall upp 5 är mindre nöjd över det. Hos oss tror jag de påverkar just att jag jobbar. Han har blivit jättemammig
Hon verkar bara ha blivit extra mammig ur det blå hos oss då jag fortfarande är hemma med henne. Karln får bara natta eller ta nattvaken varannan/ var tredje kväll och så har det varit mer än tre veckor nu.
Dock har hon alltid hatat sin säng. :devil:
 
Er säng har säkert en väldigt stark doft av er, det kan vara en bidragande orsak till att hon känner sig tryggare där. Prova att sova på nån filt som ni bäddar med i hennes säng?
Det bidrar säkert. Vi har provat tidigare att lägga våra väl insovda örngott och en tröja jag har svettats och spillt mjölk på i hennes säng under kanske två veckors tid, men det gjorde ingen skillnad. Kanske får prova igen nån gång.
 
Fantastiska mammahormoner. JAG är ledsen över att vi skruvade på långsidan på spjälsängen. Jag som inte ens gillar att sammsova. Menar. Första gången han vaknar kommer jag ju lyfta över honom till mig....
 
På tal om utvecklingsprång.

E är inne i sitt nu. Hon blir mer skrikig, äter dåligt på dagarna, måste underhållas hela tiden och vägrar ligga i vagnen vaken vilket blir lite jobbigt om man är en halvtimme hemifrån :angel:
Hon har blivit lite mammig också och piper gärna till rätt högt när hon blir lämnad ensam i ett rum. Men hon skiter högaktningsfullt i om jag lämnar henne i spjälsängen själv.

Tack och lov verkar hon inte bli mer närhetstörstig mer än att hon gärna vill sitta i knät heela dagarna :D
Det första språnget är hittills det värsta.
 
Skräpnatt tre.
Nu far vi och köper en miniversion av vår madrass, för hon kan då inte sova sämre än såhär.
Vaknade varje timma efter 22 och äter egentligen ingenting (maken testar ge mjölk vid 00), vid 03 frågar maken om vi ska ge upp och ta henne till vår säng.
Då sover hon minsann 3 h i sträck. :devil: Äter på riktigt en gång och somnar om en timme.

Kanske är tanden som fortfarande kliar? Hon har fått en i underkäken som bröt igenom huden för tre dar sen. Vet bara att vi är trötta nu.
 
Feber, snor och ögon som rinner. Tycker så otroligt synd om henne samtidigt som jag kan bli galen när inte sover och bara gnäller.

Fick dock höra att en bekant förlorat sina tvillingar i natt och inser hur otroligt fort det kan gå. Man är lyckligt lottad som har 2 galna barn hemma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 901
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp