Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh fy :( Har också en vän som förlorade sitt barn sex dagar efter första rul :(

Krya på lilla tösen, tycker så synd om de små när de är dåliga :heart

+ @clusia @cute_beast

Tack!

Ja de är så hemskt, v21 och få föda fram dem för att sedan hålla dem i famnen tills de inte längre andas :(

Hon mår inte bättre men inte sämre heller och dreglar massor.
Får se om de blir någon sömn i natt men just nu kvittar de, glad att hon lever ❤️
 
Usch och fy vilken skräpnatt. Vaknat hur många gånger som helst. Försöker vakna, dottern ska vara hos tandläkaren om trekvart. När jag vaknade senaste gången låg lilleman med huvudet ner i kudden :meh: Så nu kommer jag väl noja för det hädanefter.
 
Här har jag kämpat, bråkat, slitit med att få I ta napp. Men alltså snuttefilt! Det är grejer det. Hon gosar in sig med snutten och somnar lite hursom. Inatt vaknade jag som vanligt av spark spark och ser hur hon hugger tag i snutten, snuttar lite, lägger den lite i ansiktet och somnar om. Nu somnade hon mitt i leken med snutten kramandes. Hoppas det är min lösning på inte ta napp problemet för jag vill verkligen inte att hon säger på tumme.
 
Här har jag kämpat, bråkat, slitit med att få I ta napp. Men alltså snuttefilt! Det är grejer det. Hon gosar in sig med snutten och somnar lite hursom. Inatt vaknade jag som vanligt av spark spark och ser hur hon hugger tag i snutten, snuttar lite, lägger den lite i ansiktet och somnar om. Nu somnade hon mitt i leken med snutten kramandes. Hoppas det är min lösning på inte ta napp problemet för jag vill verkligen inte att hon säger på tumme.
Vår dotter suger inte på tumme eller använder napp så kanske samma för er. Superskönt att inte behöva vänja av något sen :)
 
Här har jag kämpat, bråkat, slitit med att få I ta napp. Men alltså snuttefilt! Det är grejer det. Hon gosar in sig med snutten och somnar lite hursom. Inatt vaknade jag som vanligt av spark spark och ser hur hon hugger tag i snutten, snuttar lite, lägger den lite i ansiktet och somnar om. Nu somnade hon mitt i leken med snutten kramandes. Hoppas det är min lösning på inte ta napp problemet för jag vill verkligen inte att hon säger på tumme.

Inte säkert hon har så stort sugbehov. Skönt!

Och jag hann få upp lilleman, amma, ta på kläder på honom och dottern och kom precis in i väntrummet så var det vår tur :D Det tar typ 10 min att gå dit (6 min utan barn).
 
Jag blir galen. Hoppas verkligen denna 'testa röstresurserna fasen' snart är över. Hon älskar att hon kan skrika högt :arghh:

Hade en kompis med bebis här på besök idag. E skrämde stackarn med sitt jätte höga c skrik :angel:
 
Jag blir galen. Hoppas verkligen denna 'testa röstresurserna fasen' snart är över. Hon älskar att hon kan skrika högt :arghh:

Hade en kompis med bebis här på besök idag. E skrämde stackarn med sitt jätte höga c skrik :angel:

Den fasen har vi här också!! Går inte att prata i telefon. Jag skulle försöka ta mig fram genom en sån där självbetjäninggrej och när jag tyckte jag pratade tydligt sa rösten bara "svara bara ja eller nej" och bebis hjälpte glatt till med sin WAAAAIIIAAAAAEEEEEEAAAAAH-monolog. :o:D

Det gör så jäkla ont i öronen bara, är på riktigt lite rädd att jag ska få tinnitus med hans vrålande. Argskrik o gråt är ju ingenting mot glada jag har hittat stämbanden-vrålen O_o
 
Brorsan på besök=gallskrikande G. Fattar inte vad som händer. De har träffats ca en gång i månaden sedan han var nyfödd. Träffat mina föräldrar betydligt mer sällan men inte alls samma reaktion. Enda han reagerar så
Med.
 
Brorsan på besök=gallskrikande G. Fattar inte vad som händer. De har träffats ca en gång i månaden sedan han var nyfödd. Träffat mina föräldrar betydligt mer sällan men inte alls samma reaktion. Enda han reagerar så
Med.

Vissa människor är så bara. Vår dotter är skiträdd för ena grannen. De träffas ganska ofta och vi har bott här i två av hennes tre år men det hjälper inte.
 
Läggdags är ju superkul nu. Eller inte :cautious: Först måste han spralla lite i sängen, vända sig till mage osv. När han tröttnat vill han äta (spelar ingen roll när han åt senast) och sen vill han ha nappen och absolut inte ligga i famnen, han slingrar sig som en orm. Lägger ner honom i sängen, ger honom snutten och då ligger han och smågnäller och fäktar lite innan han somnar (som kan hända mitt i fäktandet). Jisses. Oftast tar detta 20-30 min. Vad hände med min bebis som man bara la ner så somnade han?
 
På BVC hade de ingen pga personalbrist, och öppna förskolan var väl typ det som hade sommaruppehåll nu. Men jag hittade en bebisgrupp i Köping som vi ska se om den håller på även över sommaren, i så fall testar vi där nästa vecka! Och ska söka på fb igen :)

Via intresset av bärdon/sjalar så hittade jag likasinnade via FB som ville ses lokalt.

Ikväll skrämde hon livet ur maken och mig. Hon låg i vaggan då vi åt mat, som vanligt, babblade och lekte med sin snutte. Jag pratade med henne och skulle ta mera mat, så hör vi bara ett illtjut. Trodde först att hon hade rivit sig, och kanske i ögat, men vi kunde inte se något. Hon hade korta upphåll, men bara för att det var sådan intensiv panikillskrikgråt. Hon grät i ca 20 min och hann bli helt svettig, hon somnade sen hos pappa helt färdig.

Min syster äter LCHF och hade gjort broccoli stekt med vitlök och kryddor. Jag har ätit det för sig i små mängder, men inte så mycket. Jag hoppas att det var det...Vi var nästan på vippen att ringa 112 för hon har aldrig gråtit så innan.
 
Feber, snor och ögon som rinner. Tycker så otroligt synd om henne samtidigt som jag kan bli galen när inte sover och bara gnäller.

Fick dock höra att en bekant förlorat sina tvillingar i natt och inser hur otroligt fort det kan gå. Man är lyckligt lottad som har 2 galna barn hemma.

Så fruktansvärt!:cry:

Ja, genom trotsåldrar, uppenätter, tänder osv osv så har man dom :heart
 
Vissa människor är så bara. Vår dotter är skiträdd för ena grannen. De träffas ganska ofta och vi har bott här i två av hennes tre år men det hjälper inte.

Skriver under på det att det blir så med vissa. Jag var superskraj för min (supersnälla) morbror upp till 4-årsåldern. Tinade upp när han varit på besök en stund men det var kämpigt varje gång och jag kan inte alls förklara det, jag minns ju sista året det var så. Han var tydligen väldigt ledsen över det stackaren.
 
Skriver under på det att det blir så med vissa. Jag var superskraj för min (supersnälla) morbror upp till 4-årsåldern. Tinade upp när han varit på besök en stund men det var kämpigt varje gång och jag kan inte alls förklara det, jag minns ju sista året det var så. Han var tydligen väldigt ledsen över det stackaren.

Min syrra var riktigt rädd för mörkhåriga män när hon var så liten. Vår pappa är ljus. En dag när pappas chef ringde på dörren öppnade syrran, tittar på honom och ger upp ett sånt avgrundsvrål som gör att han backar flera meter från dörren :rofl:
 
Ikväll skrämde hon livet ur maken och mig. Hon låg i vaggan då vi åt mat, som vanligt, babblade och lekte med sin snutte. Jag pratade med henne och skulle ta mera mat, så hör vi bara ett illtjut. Trodde först att hon hade rivit sig, och kanske i ögat, men vi kunde inte se något. Hon hade korta upphåll, men bara för att det var sådan intensiv panikillskrikgråt. Hon grät i ca 20 min och hann bli helt svettig, hon somnade sen hos pappa helt färdig.

Min syster äter LCHF och hade gjort broccoli stekt med vitlök och kryddor. Jag har ätit det för sig i små mängder, men inte så mycket. Jag hoppas att det var det...Vi var nästan på vippen att ringa 112 för hon har aldrig gråtit så innan.

Hu vad läskigt! :nailbiting: Är hon som vanligt nu?
 
Via intresset av bärdon/sjalar så hittade jag likasinnade via FB som ville ses lokalt.

Ikväll skrämde hon livet ur maken och mig. Hon låg i vaggan då vi åt mat, som vanligt, babblade och lekte med sin snutte. Jag pratade med henne och skulle ta mera mat, så hör vi bara ett illtjut. Trodde först att hon hade rivit sig, och kanske i ögat, men vi kunde inte se något. Hon hade korta upphåll, men bara för att det var sådan intensiv panikillskrikgråt. Hon grät i ca 20 min och hann bli helt svettig, hon somnade sen hos pappa helt färdig.

Min syster äter LCHF och hade gjort broccoli stekt med vitlök och kryddor. Jag har ätit det för sig i små mängder, men inte så mycket. Jag hoppas att det var det...Vi var nästan på vippen att ringa 112 för hon har aldrig gråtit så innan.
Otäckt när de gör sådär! Hon kan inte ha bitit sig i fingrar eller liknande?
Vår äldsta gjorde nåt liknande som bebis, han låg och sov i godan ro och vaknade helt plötsligt, illtjutande.. Totalt omöjlig att trösta var han, skrek så att jag trodde att han skulle svimma av syrebrist till slut. Trodde först att det kanske var en mardröm han drömt, men eftersom han aldrig slutade skrika kände jag hur paniken började krypa på.. Tillslut, av en ren slump och en himla tur fick jag syn på hans ena tå, den såg lite skum ut.. Då hade en tråd från strumpan snott sig runt och antagligen spänts åt när han rört fötterna i sömnen :crazy:
Men så himla svårt när de inte kan prata och berätta var det gör ont/vad som är fel.. Hoppas iaf att det bara var en engångsgrej!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 900
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 984
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp