Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag var 7-8 år innan jag sov över hos mormor första gången. För att ge lite perspektiv.

Och jag har bara sovit en gång hos mormor och morfar, aldrig hos farmor/farfar!

Ingen aning om hur gammal jag var första gången jag sov över hos mormor eller farmor och farfar men jag har gjort det måååånga gånger. Många somrar tillbringades i farmor och farfars sommarstuga oftast 1-2 veckor utan mamma och pappa.
Tror dottern har sovit borta tre gånger, alla gånger hos mormor. Två gånger för att vi har varit på fest och så natten till igår för att de skulle hitta på saker tillsammans och ha det mysigt. Dottern älskar att vara hos mormor :love:

Dessutom fick jag reda på igår att hon även kallar hunden för mormor :rofl:

Edit: Insåg nu att hon faktiskt var två år innan hon sov borta, det var förra sommaren!
 
Vi bodde massor hos farmor och farfar redan från innan vi började skolan.

Var där som små också för farmor gav mig ersättning så under året.

Sedan hela loven, även under sommaren utan mamma och pappa.

Men man har ju olika förhållanden och man är olika som individer.
 
Jag har ont i höger bröstvårta och det svider lite i sidan. 
Dessutom har jag börjat eftersvettas som f-n. :meh: Och tappar hår i tussar sen nån vecka tillbaka... :cautious:

Jag tappar också mängder av hår... Tror att det var säkert dubbelt så tjock bara för någon månad sedan men varje gång borstar eller tvättar håret så följer en tjock tuss med :cautious:.
 
Jag tappade tidigare stora mängder, men jag tänkte att det mest var för att jag borstade håret så sällan efter förlossningen. :eek: Det gick till sig ganska snabbt.
Däremot hjälpte I mig att tappa hår, gärna till 1/3 av längden... :cautious: :D
Nu börjar hon vara lite försiktigare, iallafall ibland.
Dock så tovar hon det fint åt mig genom att snurra det i sina små händer medan hon dreglar på det. :rofl: Gått från att aldrig ha tovigt hår till att behöva borsta ur det innan jag lägger mig i sängen.
 
Hur länge tar de för ett barn att vänja sig vid att man byter den som är hemma. Mannen har ju varit närvarande hela tiden då han under våren studerat på distans. Varit iväg 3-5h/dag för att läsa.
G verkar inte 100 med att pappa sköter.
 
Idag har vi varit ute på stan hela dagen. E var en stjärna. Sov i vagnen tre omgångar, satt i selen en omgång, hängde på höften om vartannat, käkade kebabtallrik på en uteservering, pratig glad bebis hela tiden :love:

Åt himla dåligt dock men åt en hel tetra plus drack vatten när vi kom hem. Ändå höll hon humöret uppe. Så jäkla stolt!
 
Hur länge tar de för ett barn att vänja sig vid att man byter den som är hemma. Mannen har ju varit närvarande hela tiden då han under våren studerat på distans. Varit iväg 3-5h/dag för att läsa.
G verkar inte 100 med att pappa sköter.

Det är nog olika från barn till barn. Men runt sex månader kommer "mammigheten" där barnet kan förstå att föräldern faktiskt lämnar och när det här utvecklingssprånget släppt kommer det även förstå att föräldern kommer tillbaka men under tiden kan det vara ganska jobbigt, för både barn och föräldrar. När min äldsta var i det språnget hasade hon sig fram på golvet och grät fram "mamamamama" även om jag så bara gick runt hörnan. Men stäm av med din magkänsla! Den brukar (i mitt fall) oftast ha rätt!
 
Han borde vara förbi de språnget om man skall tro wonder week.

Men livet är inte riktigt bra nu, frågan är vad man skall göra. Jag har jobb till 1.9. Mannen nyutexaminerad och utan arbete men söker (bara jag sparkar lite på honom)

Får han ett jobb innan mitt vikariat slutar byter vi troligen om. Med de kommer kännas taskigt då de är kaos på arbetet i sommar. Normal brukar de vara fyra vikarier, i år bara två pga besparing.
 
Han borde vara förbi de språnget om man skall tro wonder week.

Men livet är inte riktigt bra nu, frågan är vad man skall göra. Jag har jobb till 1.9. Mannen nyutexaminerad och utan arbete men söker (bara jag sparkar lite på honom)

Får han ett jobb innan mitt vikariat slutar byter vi troligen om. Med de kommer kännas taskigt då de är kaos på arbetet i sommar. Normal brukar de vara fyra vikarier, i år bara två pga besparing.

Min dotter var i språnget i sex veckor, ganska så exakt från 6 månadersdagen och framåt så lita inte för mycket på wonderweek ;)
 
Läser era inlägg och blir tacksam över att jag inte har en massa inplanerade stallpass nu under sommaren. (Mer än att hästen måste röra på sig.)
Maken skulle bli helt knäckt om han skulle bli utsatt för en ännu mammigare dotter varannan kväll... (Går ju lite fram och tillbaka det där med hur bra han duger.)
 
Vi bodde massor hos farmor och farfar redan från innan vi började skolan.

Var där som små också för farmor gav mig ersättning så under året.

Sedan hela loven, även under sommaren utan mamma och pappa.

Men man har ju olika förhållanden och man är olika som individer.
Jag har bott halva somrarna hos min moster. Började tidigt, men minns inte exakt när. Vet att jag och min lika gamla kusin gick på simskola ihop en sommar. Kan det ha varit redan innan skolan?
Min moster bor i Finland, så inget vi gjorde enstaka nätter. Jag var där minst en vecka åt gången, oftast 2-3.
Eftersom mina föräldrar inte hade nån släkt att ha hjälp av här i Sverige sov vi barn inte så ofta över hos nån annan. Minns att jag sov nån enstaka gång hos min bäste vän. Honom lärde jag känna på dagis, så då var jag 3-4 år i a f.

För oss blir det stor skillnad när det gäller våra föräldrar, eftersom min mamma anpassar sig efter oss medans makens föräldrar vill behålla sina egna rutiner och vara i sina egna hem om de är barnvakt. Då blir det ju automatiskt att vi planerar in min mamma som barnvakt.

Vi kanske ska göra som makens syster och flytta långt bort (hon bor i Australien). Då blir de ju tvingade till att följa våra rutiner på ett annat sätt när vi ses. :devil:
 
I morgon kl 7.15 på Nyhetsmorgon ska de prata om föräldrar som vill smitta sina barn med mässling. http://www.expressen.se/gt/foraldrarna-vill-smitta-sina-barn-med-massling-/

Det här är så sjukt skrämmande tycker jag. Människor som på allvar menar att det är bättre att få sjukdomen än att vaccinera sig med ett väl beprövat vaccin som funnits ett bra tag. Jag förstår inte alls hur de är funtade. Stackars barn, det är fan snudd på barnmisshandel i mina ögon.
 
Det här är så sjukt skrämmande tycker jag. Människor som på allvar menar att det är bättre att få sjukdomen än att vaccinera sig med ett väl beprövat vaccin som funnits ett bra tag. Jag förstår inte alls hur de är funtade. Stackars barn, det är fan snudd på barnmisshandel i mina ögon.
Håller med. Jag mådde typ illa när jag läste om det i en facebookgrupp där det även fanns prints på inläggen där mamman gick ut med att hennes barn hade mässling.

Hoppas det sker någon lagändring eller något.
 
I morgon kl 7.15 på Nyhetsmorgon ska de prata om föräldrar som vill smitta sina barn med mässling. http://www.expressen.se/gt/foraldrarna-vill-smitta-sina-barn-med-massling-/
Jag blir bara så arg och ledsen. :(
Om det ändå "bara" var dem själva de utsatte för stora risker, men såklart är det deras barn samt andras intet ont anande barn som hamnar i möjlig livsfara.

Kan vi inte bara omlokalisera dessa vaccinmotståndare till en egen ö så de inte medvetet kan utsätta de minsta och de svagaste i samhället för farliga sjukdomar? :idea:
Med deras logik borde de då bli det friskaste samhället någonsin och har ingenting emot det hela. :angel:
 
Jag blir bara så arg och ledsen. :(
Om det ändå "bara" var dem själva de utsatte för stora risker, men såklart är det deras barn samt andras intet ont anande barn som hamnar i möjlig livsfara.

Kan vi inte bara omlokalisera dessa vaccinmotståndare till en egen ö så de inte medvetet kan utsätta de minsta och de svagaste i samhället för farliga sjukdomar? :idea:
Med deras logik borde de då bli det friskaste samhället någonsin och har ingenting emot det hela. :angel:
Ja jag tycker så synd om deras barn samt andras som av någon anledning inte kan vaccineras som de ska. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
443
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 901
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 991
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp