När ungen äntligen somnar och sover förbi sin medicintid...
Hur viktigt är det att hon får exakt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När ungen äntligen somnar och sover förbi sin medicintid...
Har precis insett att jag nu måste ta tag i det där som känns konstigt i underlivet och jag pallar inte. Ska ringa bm som har här i centrum på måndag och diskutera med henne. Det känns inte alls normalt när jag känner med fingrarna och nu borde jag ju vara helt ihopläkt eftersom lilleman är fyra månader. Vill inte!
Edit: Lite googlande pekar på att det kan vara framfall... Jag orkar inte
Rätt så. Hon ska ha medicinen tre ggr per dag, med 7-8 timmars mellanrum. Jag ger 7-14-21. Kan diffa lite, men då blir ju nästa tidpunkt förskjuten också.Hur viktigt är det att hon får exakt?
Vi har också lite problem med att svärföräldrarna inte riktigt förstår när de ska släppa E.
- vadå, måste hon sova nu när hon är här, låter det.
Och - måste hon sova jämt?
Att ungen visar all symptom på trötthet blundar de för, iaf svärmor.
Dessutom gnälls det över att vi inte klär henne ordentligt. Det blir jag mest galen på för hur jag än förklarar att hon är jätte varm av sig så går det inte in. Jag klär hellre på efterhand än har för mycket kläder. Har alltid en extra filt i skötväskan och en kofta vilket sällan behövs.
Man blir ju matt av mindre.Vi får fortfarande kommentarer, från både svärmor och svärfar, om att det ju är så trevligt att vi äääntligen ses och att det ju är bra om Knoddrick är vaken när vi träffas, så att de får se henne.
Jsg orkar liksom inte ens kommentera det. För jag styr det ju verkligen med flit så att hon behöver äta, kissa och sova just precis då, bara för att de inte ska få "se henne". Verkligen. Jag har FULL kontroll över det och kan styra barnet precis som jag vill.
Och svärmor bara tjatar om den där jävla spjälsängen hon har. "Jag vill behålla den här uppe (inte bära ner till gästrummet i källaren), för jag hoppas ju fortfarande att hon kommer att få sova hos farmor ibland." Jo, men det är ju så här va, att så länge jag ammar på natten kommer det inte vara aktuellt. Och för varje gång svärmor tjatar m att det gick så hiiimla bra när hennes dotters barn sov utan sin mamma och att de inte skrek nååånting och somnade direkt "utan sånt där krångel som man som mamma håller på med" och sov jäääättelänge...så skjuter jag det ännu mer framåt i tiden. Mitt barn ska somna tryggt, i lugn och ro och med de rutiner hon befäst hemma. Hon ska inte behöva skrika sig till utmattning eller behöva stå ut med en farmor som varken lyssnar, ser eller fattar. Så, för barnets skull, och för att svärmors drömvärld inte ska behöva krossas så har jag (inte maken heller) någon brådska att sova utan Knoddrick.
Vi får fortfarande kommentarer, från både svärmor och svärfar, om att det ju är så trevligt att vi äääntligen ses och att det ju är bra om Knoddrick är vaken när vi träffas, så att de får se henne.
Jsg orkar liksom inte ens kommentera det. För jag styr det ju verkligen med flit så att hon behöver äta, kissa och sova just precis då, bara för att de inte ska få "se henne". Verkligen. Jag har FULL kontroll över det och kan styra barnet precis som jag vill.
Och svärmor bara tjatar om den där jävla spjälsängen hon har. "Jag vill behålla den här uppe (inte bära ner till gästrummet i källaren), för jag hoppas ju fortfarande att hon kommer att få sova hos farmor ibland." Jo, men det är ju så här va, att så länge jag ammar på natten kommer det inte vara aktuellt. Och för varje gång svärmor tjatar m att det gick så hiiimla bra när hennes dotters barn sov utan sin mamma och att de inte skrek nååånting och somnade direkt "utan sånt där krångel som man som mamma håller på med" och sov jäääättelänge...så skjuter jag det ännu mer framåt i tiden. Mitt barn ska somna tryggt, i lugn och ro och med de rutiner hon befäst hemma. Hon ska inte behöva skrika sig till utmattning eller behöva stå ut med en farmor som varken lyssnar, ser eller fattar. Så, för barnets skull, och för att svärmors drömvärld inte ska behöva krossas så har jag (inte maken heller) någon brådska att sova utan Knoddrick.
Min mamma har ju en annan kontakt med Knoddrick. Har ju blivit så automatiskt, eftersom hon inte bor i närheten och när hon kommer så bor hon med oss. Hon följer våra rutiner, ser hur vi gör och avlastar oss. Hon diskar, städar och fixar med sånt jag inte hinner med om dagarna.
Det skulle makens föräldrar aldrig göra. Är de här så vill de vara i fokus och bara vara med barnet. Stor skillnad.
Knip knip knip! Sen kommer jag ihåg med sonen att det kändes konstigt läääänge. Men när han va året, kanske 1,5 så va det precis som innan så låt kroppen ta tid på sig
( samtidigt ska man söka om de känns konstigt, hellre en gång för mkt ön för lite )
Vi får fortfarande kommentarer, från både svärmor och svärfar, om att det ju är så trevligt att vi äääntligen ses och att det ju är bra om Knoddrick är vaken när vi träffas, så att de får se henne.
Ja, man måste känna sig trygg och bekväm.
Håller med dig fullt ut där. Dottern var en bit över året innan hon sov över hos någon. Jag ammade på natten till hon var 11 månader och jag kunde inte pumpa. Det ska kännas bra för både föräldrar och barn när det ska lämnas bort.
Samma här, jag tar alla nätter. För det blir värre om jag ska vänta ut maken.Han som tyckte 4:00 var en heeelt okej tid stt vakna och börja leka på. Mamma inte lika nöjd. Hade själv väckning 5:30. Tar ännu alla nätter så är rätt trött. Mannen är inte tillräckligt snabb nattetid så jag vaknar i alla fall och G blir mer ledsen. Så bäst för alla.
Märks dock att jag är borta mycket för på natten skall han sova nära nära. Egentligen vill jag skruva ihop spjälsängens sista långsida, men mammahjärtat vill inte neka hans trygghet.
Tror min mjölkproduktion gått ner rejält också. Nu ammar jag 5:30, pumpar 13 tiden (ca 100ml) ammar 16 och sedan 1-2 gångern innan 20. Och en del snuttande nattetid. Rejäl omställning från varannan timme.
Och idag blev G sex månader
Ja, det tror jag med.Våra mammor är nog lite lika
Idag åt E lite mosad potatis med en skvätt ersättning i. Gött tyckte hon och sa tydligt och bestämt nej när hon tyckte det fick räcka.
Och det händer massor i utvecklingen. Hon greppar leksaker galant nu samt byter från ena handen till den andra. Hittat fötterna
Försöker få in knäna under sig och krypa men kommer mest runt istället för framåt
Varje liten utveckling är så himla häftig.
Hon är så (förlåt) jävla gullig att jag nästan gråter. Jag har börjat prata om nästa bebis redan. Min sambo kollar väldigt skeptisk på mig och påminner mig lite om första månaderna
Håller med dig fullt ut där. Dottern var en bit över året innan hon sov över hos någon. Jag ammade på natten till hon var 11 månader och jag kunde inte pumpa. Det ska kännas bra för både föräldrar och barn när det ska lämnas bort.
Tror jag var 7-8 år innan jag sov över hos mormor första gången. För att ge lite perspektiv.