Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej @YaHilweh ! Funderade över vart du hade blivit av senast igår. Skönt att du är ok (om än gnällig ).
Jag funderar på det här med musik till förlossningen. Är det någon som gjort en spellista och hur har ni i så fall tänkt? Funderar på om man borde ha med sig musik man blir peppad av eller typ valsång eller annat lugnande. Kanske bra att göra en skiva av varje sort? Här har de inte USB-möjlighet, så om man inte har laptop med sig får man bränna ner en CD.
Jag mår väl ganska bra egentligen, är som sagt mest gnällig. Stackars sambon som får ta det hela tiden, men idag tog han i vart fall med uniformen hem dock luktar den lik och behöver tvättas, men när den väl är tvättad
Ang. musik så är det absolut inget jag funderat över alls. Har en stark känsla av att jag inte kommer tänka på vad för musik som spelas i bakgrunden, vare sig det är Mozart eller Springsteen.
Jag la i decembermammor 2015 (på fb) ut en bild på en bodde som jag hade glömt bort att jag beställt. Genast var det någon som länkade till något där män förtrycker sina döttrar. Alltså, detta är min och sambons humor rakt igenom. Det är ett skämt i vår släkt och bland våra vänner. Men plötsligt fick jag frågan på meddelanden om sambon var muslim och tänkte kräva att min dotter bär slöja.
Tack!Tycker det är sjukt ofint att komma med såna frågor @YaHilweh, men jag kan förstå att folk reagerar. Det hade jag också gjort, även om jag håller det för mig själv. Jag hade tex aldrig utrustat min förmodade son med ett plagg som "skojar om" eller anspelar på machokulturen eller hur han ska "äga" en kvinna. Jag vill inte bidra till att normalisera bilden utav kvinnan som svag och i behov av en man, eller männen som stöddiga alfahannar, det känns inte som att det gynnar något utav könen. Sålänge mitt barn är omedvetet om vilket beteende/klädsel/hobbys som förväntas av hen är jag tacksam. Fasar inför skolan på så vis, då kan man inte längre skydda dem från andra människor som tycker att "men guuu det där är ju en tjejtröja och allt tjejer har/gör är ju sååå töntigt". Hoppas jag lyckas ge mitt barn självkänsla nog att inte bry sig om sånt.
Tycker det är sjukt ofint att komma med såna frågor @YaHilweh, men jag kan förstå att folk reagerar. Det hade jag också gjort, även om jag håller det för mig själv. Jag hade tex aldrig utrustat min förmodade son med ett plagg som "skojar om" eller anspelar på machokulturen eller hur han ska "äga" en kvinna. Jag vill inte bidra till att normalisera bilden utav kvinnan som svag och i behov av en man, eller männen som stöddiga alfahannar, det känns inte som att det gynnar något utav könen. Sålänge mitt barn är omedvetet om vilket beteende/klädsel/hobbys som förväntas av hen är jag tacksam. Fasar inför skolan på så vis, då kan man inte längre skydda dem från andra människor som tycker att "men guuu det där är ju en tjejtröja och allt tjejer har/gör är ju sååå töntigt". Hoppas jag lyckas ge mitt barn självkänsla nog att inte bry sig om sånt.
Och tack för barnvagnsinput, även om valet inte blev enklare Vill att skyddet ska passa på vagnen så någon utav de två modellerna blir det dock.
Ja, jag tycker det är gräsligt också. Dock inte fullt lika obehagligt som höhö-skämt om hur pappan ska bestämma över dotterns sexualitet och kärleksliv.Att skriva "tjejtjusare" på en liten blå body är ju alltså lika hemskt eftersom man då antyder att det stackars barnet "måste" vara hetero och gilla tjejer?
Ja, jag tycker det är gräsligt också. Dock inte fullt lika obehagligt som höhö-skämt om hur pappan ska bestämma över dotterns sexualitet och kärleksliv.
Nåja. Vi får väl enas i att vi är oeniga helt enkelt. Jag tycker att det är gulligt med små skämt-bodys på bebisar. Dock tycker jag som sagt att det kan vara högst olämpligt på äldre barn, men det är ju en annan sak. Vi har köpt en med texten "Jag har suttit inne i 9 månader", det antyder ju inte direkt att en sexmånaders bebis är kriminell och har sonat sina brott, utan är ju menat med humor. Vilket jag nog faktiskt tror att den allra största övervägande majoriteten ändå förstår. Liksom att ovan visade body är menad med humor och glimten i ögat.
Dock tycker jag som sagt att det kan vara högst olämpligt på äldre barn, men det är ju en annan sak.
Alla vet att en nyfödd bebis inte suttit i fängelse. Alla vet att det är ett uppenbart skämt eftersom det är fullkomligt ickeförekommande.Vi har köpt en med texten "Jag har suttit inne i 9 månader", det antyder ju inte direkt att en sexmånaders bebis är kriminell och har sonat sina brott, utan är ju menat med humor. Vilket jag nog faktiskt tror att den allra största övervägande majoriteten ändå förstår. Liksom att ovan visade body är menad med humor och glimten i ögat.
Vecka 27 idag och besök hos bm. Allt såg fint ut, lite dåligt järnvärde bara så dags att börja käka järntabletter för mig med.
Fick även en tid för läkarbesök nästa vecka för att diskutera ev deltidssjukskrivning och det känns skönt att den bollen är i rullning.
Alltihop har känts så himla overkligt hela vägen, nu börjar det kännas lite mer på riktigt när magen växer och det sparkas och lever runt därinne, och vi börjat köpa grejer och förbereda. Hoppas tiden vill gå fort sista biten
Jag får ju lämna två rör varannan vecka @Riru, och det är bara för att jag sa från början att jag gärna minimerade antalet blodprov pga obehagligt.. Slapp dock glukosen, är där så tidigt på morgonen så blodsockret är jättelågt
Oj, hur kommer det sig att du lämnar så mycket blodprov? Jag tror jag hittills bara fått gjort stick i fingret hos BM, förutom vid inskrivningen då det togs en massa rör.
Mjo jag hade tid klockan åtta på morgonen och har vanligtvis lågt blodtryck.. Och nu hade jag fastat i 12 timmar plus i princip ingen sömn
Men jag antar att jag inte blev svimfärdig pga sockerlösningen man var tvungen att dricka nästan direkt man kom dit så det gick ändå