Känner mig irriterad och besviken...
Efter mycket om och men kom jag iväg för att köpa en begagnad barnvagn igår. Hade gjort research på vilken modell, märke etc, och hade lagt ner tid på att skriva en lista över allt man ska kolla på när man tittar på en begagnad vagn.
Jag fick se bilder innan, och noterade då något som såg ut som skav på handtaget, och frågade säljaren om det. Hon var helt oförstående och sa att hon inte alls förstod vad jag menade, och att det inte fanns några skavanker eller slitage. Jag frågade också om vagnen var helt komplett, (men det svarade hon visst aldrig riktigt på) utan skrev något om att den var i jättefint skick.
Jag åkte dit, (50 minuter enkel väg) och hittar då en hel del skav och fläckar på vagnen. Skavet på själva chassit spelar ingen roll, men det var lite fläckar på insidan av suffletten som jag måste försöka få bort. Prutade ner vagnen med 50 kronor och åkte hem med den.
Idag insåg jag av en slump att det inte var något lock med till själva liggdelen, och inte heller någon fotsack med till sittdelen. Jag kikade på annonsen (tagit en printscreen) och där står det att fotsack (samt ståbräda) ska ingå, men jag fick inte med något av det. Liggdelslocket känns viktigast i nuläget, eftersom det är det som jag kommer att använda först. Naturligtvis svarar inte säljaren på mina meddelanden, och nu står jag här med en halvkomplett vagn. Jag ska ge henne lite mer tid att svara, innan jag ringer upp, och i värsta fall får jag väl åka dit igen och ringa på.
Men, se det som en liten varning till er andra, så att ni har koll på vilken utrustning som BORDE ingå när ni åker och ska köpa en begagnad vagn...
Nej men fy vad tråkigt! Det är så himla svårt det där när man inte riktigt vet vad man ska kolla efter... Vi hade sån tur att sambons storasyster for och tittade åt oss, och hon har järnkoll. Så när hon ringde och sa att den var komplett och i nyskick så kunde man liksom lita på det. Jag hade ju aldrig märkt om nånting saknades för jag vet ju inte vad som ska finnas. Så tråkigt när säljare drar nytta av ens okunskap... Hoppas dock att det bara är ett misstag i ditt fall så att du får vad som saknas. Bra att du hade tagit printscreen på annonsen!