Ang vad vi har kvar måste jag kolla på min babylista Säng har vi, sambons farfar var snickare och snidade en jättefin om än inte så modern (tänk sängvagga) som det känns stort att få ärva. Kommer kompletteras med spjälsäng och bli inredning längre fram, men vågar inte ha barnet i sängen med oss och hunden. Skötbord, strumpor, några fler blöjskal, bärsjal och amningsbhar är väl det som är kvar. Och den där sabla vagnen. Finns ingenting till salu här uppe och folk är väldigt anti att skicka så det lutar åt att vi beställer nytt. Sedan förbrukningsartiklar, där har jag tänkt ha ersättning hemma från början utifall att, tvättlappar, salvor, termometer och olja. Och bindor till det där avslaget..
@Maja_Kandi Mjölkning är verkligen inte optimalt som ömtålig och otymplig.. På slutet fick jag tack och lov en medhjälpare för säkerhetsskull, det var riktigt tungt själv och då hade jag behövt sluta tidigare. Det är tur de bara kommer åt armarna när de vevar med fötterna, åtminstone i vår grop. Min handläggare på FK var väldigt anti och slog helt bort att inte utnyttja 60 dagar, "nejnej, man ska inte vara ute bland korna!". Får man fråga efter någon summering utav vad ni har från ikea? Tänkte åka dit något snart för handdukar men känner att man nog har betydligt mer att hämta när man ändå är där.
Nej mjölkningen är verkligen inte rolig... Jag har ingen möjlighet till medhjälpare så det får helt enkelt gå långsamt såna där gånger när det är skittungt. Vi har haft några kor som är experter på att veva farligt med fötterna utåt så de skulle kunna träffa mage/bröst (små jerseykor är lite vigare än stora Holstein...). Men för tillfället är det ingen som är sådär ruggigt jobbig, skönt att det inte är några kvigor som ska mjölka in iaf. Trampar är det såklart några som gör ändå men det är ju bara armarna som är ivägen som du säger. Det jobbigaste är ändå att springa fram och tillbaka i hela gropen, fylla på foder och bära hinken från ena änden till mitten flera gånger. Och står man i ena änden av gropen kan man ge sig fan på att nån i andra änden stampar av sig grejerna så man får kuta. Nu när magen är större är man ju tvungen att stå lite illa för att nå ordentligt också.
Vad skönt att din handläggare hade den inställningen! Har du hunnit sluta jobba än?
Ang Ikea så har vi mest bara ett skötbord därifrån i möbelväg till liten, men det är lite mer möbler som ska bytas ut och fixas för att jag ska få till barnrummet som jag vill. Så två stora byråer är inhandlade dit, då får jag plats med alla kläder och sängkläder och allt möjligt tänkte jag.
Sen köpte vi två såna där uppblåsbara skötbäddar med överdrag, en gosig handduk med "mössa", ett gäng frottétrasor som vi fick tips om osv.
Det här med salvor och grejer till skötbordet, vad behövs egentligen?