Alltså det här med knipövningar, hur gör man egentligen? Jag har bara hört att man kan "stoppa" när man kissar, alltså mitt i så stryper man strålen typ 10 sekunder innan man kissar klart. Kan man göra mer? Hur?
Kl, varning dör gnäll...
Har haft en riktig skitdag... Liten levde rövare som bara den hela dagen igår och det är inte direkt lugnare idag. Som sagt, visst är det mysigt och skönt att veta att den mår bra. Men vissa grejer gör direkt ont! Ibland trycker den som bara den åt nåt håll så hela magen blir spetsig och då känns det faktiskt som att huden ska spricka... Och ibland vette fan vad den gör, men det känns som att man får sammandragningar fast liksom på halva magen. Då måste jag stanna upp oavsett situation. Väldigt jobbigt med ett aktivt jobb. Idag hade vi två kvigor på rymmen, inte direkt roligt att försöka mota dem åt rätt håll när det var sånt party i magen så man bara ville sätta sig och slappna av. Sen var det mjölkning och det innebär ca tre timmar på stående fot utan att kunna pausa. Det har varit tungt att jobba mjölkningen på em tidigare också men idag var det verkligen TUNGT!
Liten lade sig långt ner och långt fram och låg sen och tryckte och sprattlade så att jag knappt kunde gå rakt på hela tiden, blev tvungen att stanna upp flera gånger och bara andas en stund. Kunde bara gå långsamt, funkade inte alls att gå på i samma tempo som vanligt. Fick ont runt svanskotan och i ryggen (konstigt, jag gick ju sol en kamel...) och ville mest bara grina och åka hem. Lyckades hålla ihop tills jag var hemma, sen har jag gråtit till och från hela kvällen. Behöver väl kanske äta middag men jag vill inte ha alls. Har trugat i mig en macka men det tar emot nåt djävulskt... Känns som att jag kommer kräkas. Sura uppstötningar har jag haft mycket på sistone men nu är det riktigt jobbigt... Imorse åt jag ett par mackor, nästan ingen lunch och nu en macka till middag. Jag får inte i mig mer.
Som tur är så har jag ju bara en veckas jobb kvar. Men det är en tung vecka. Det är eftermiddagarna som är tyngst, och imorrn jobbar jag både morgon och kväll, onsdag kväll, torsdag morgon, fredag kväll och lördag+söndag både morgon och kväll, måndag morgon och sen går jag på ledighet... Bara en vecka, men plötsligt känns det som en halv evighet... Fem morgonpass och fem eftermiddagspass... Ska försöka få vara ledig lite på dagarna så jag inte hinner bli helt slut.
Hade egentligen tid hos bm på fredag men hon hade visst försökt nå mig idag för att ändra tiden. Får försöka ringa henne imorgon.