Hur långt har alla kommit i sina "förberedelser"?
Jag tyckte att jag inte införskaffat något alls (och det hade jag ju faktiskt inte heller ) , så jag fick lite panik för någon vecka sedan och började bocka av listor och köpa grejer.
Har nu ganska mycket kläder i storlek 50-56, och ska faktiskt åka och titta på en (begagnad) barnvagn imorgon. Ska ha en vagn att ha hemma på gården, och funderar på att skaffa ytterligare en vagn att ha när vi "åker iväg". (Så slipper vi ta med en vagn som luktar ko eller häst när vi ska åka nånstans
). "Hemma-vagnen" har jag redan tittat ut, och det blir en äldre vagn (2011) för bara 700 kronor. Känns som ett skapligt pris, för mycket mer än så vill jag helst inte lägga på en vagn som kommer att släpas runt i lera.
Men, är det någon som har några tips på vilken vagn vi ska införskaffa som vagn nummer två? Vill gärna ha en smidig vagn, som inte väger ett ton och som är lätt att fälla ihop. Vi har en ganska stor bil så den behöver inte vara pytteliten, men det är klart att det kan vara smidigt om den inte är enorm.
Är också smidigt om det finns adapter till babyskyddet, men det är jag inte så insatt i ännu, och har inte ens börjat att kika på babyskydd än.