Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen sa hon att det där med ryggbedövning är högst frivilligt men att det kan hända att personalen föreslår det om man har "för" ont. Och i händelse av akut snitt. Det kommer vara min absoluta skräck...
Jag lovar dig att när/om du ska ta ryggbedövning så kommer du att ha annat att tänka på än att du blir stucken och man blir ju stucken i ryggen, så man ser ju inte nålen. Jag kände absolut ingenting när de gav mig bedövningen, det var bara underbart skönt när bedövningen började verka.
@Maja_Kandi Nej, jag kände inte av något av de där värkarna, det var en anledning till att jag fick åka hem. Hade jag haft ont av dem hade jag nog fått bli kvar om jag förstod dem rätt. Vi åkte in eftersom de hela tiden säger att man skall vara uppmärksam på om bebisens rörelsemönster ändras. Nu hade dygnets två mest aktiva perioder passerat utan något större väsen från bebisens sida. Normalt brukar jag känna lite då och då under hela dagen och ett par gånger är det verkligen full fart och magen hoppar åt alla håll under ca 30-45 min. Det var dock inget som såg konstigt ut i övrigt och idag har det känts som det brukar fram tills nu iaf. Hoppas på att det bara var en sovdag, ev kombinerat med värkmassage, som gjorde hem lugnare än vanligt.
@Jenka Har de gjort någon koll på ditt blodvärde sedan du började bli lite låg? Det kan ju spela in för tröttheten framförallt. Kan även vara din ämnesomsättning som spökar (kan bli när man är gravid även om man inte har problem med det innan). Det ger trötthet, ömhet i kroppen, viktuppgång, nedstämdhet, frusenhet mm. Ta upp det med Bm nästa gång om du inte blivit piggare tills dess. Är ett enkelt blodprov som man börjar med.
Jag är också tröttare, men blir alltid det framåt hösten och alla värden har sett bra ut. Plus att jag är hungrigare än innan, så jag lär nog äta ikapp det jag inte gått upp fram tills nu
Som sagt, helt valfrittDet hjälper tyvärr inte. Jag tänker bara på precis allt som kan gå fel när det handlar om att göra nånting i ryggraden... En halv millimeter fel och hejåhå så kunde man inte gå igen. Nej tack.
@Festina_Lente jag har haft sammandragningar sen ganska länge som jag känt av.
De är inte särskilt obehagliga förutom när jag får dem för att jag hållit igång för mycket och då tror jag att obehaget är mest psykiskt för att jag vet att jag gått över gränsen och borde ta det lugnare.
Annars kan de komma lite närsom men det känns liksom skillnad på de som kommer pga aktivitet och de som kommer även i vila.
Då har vi gått exakt lika långt, vad roligt!
Jag vet inte hur mycket jag gått upp, väger mig inte annat än hos barnmorskan och sist jag var där var för fyra veckor sen. Dock känns det ju att man blivit lite tyngre men så farligt är det inte än tycker jag.
Vi ska också på Ikea snart! Närmare bestämt nästa söndag! Ska köpa byråer och ett skötbord så man kan börja ha allting på rätt plats. Wiie!