Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag dricker det som märks som alkoholfritt. Carlsbergs eller Mariestads öl är riktigt goda för att klassas som alkoholfria (0.5%). Det rödvin jag smakat har mest liknat kattpiss i smaken, så rödvin är något jag gråter lite över att vara utan, då det är en svaghet hos mig. Inte ås att jag dricker det ofta men ett glas rött en lördagkväll är för mig livskvalite.
Någon mer som börjar få mage?
_Maria_: Än så länge har det ju gått bra? Det enda som du bör sluta helt med är väl kattlådan, den ska man väl inte röra alls, oavsett om man tvättar händerna eller inte, sa min barnmorska till mig.
Alltså det vet jag ju inte igentligen..Inte förens jag fått se fisen på ultraljud igen eller fått höra hjärtljud.
Den artikeln jag läste från tidningen mama, där var det en kvinna där hennes fostret dött i v.19 och hon fick reda på det i v.25
Hon trodde det var pga av kattlådorna eftersom hon varit väldigt noga med maten. Hon hade också haft katt hela livet. Man kan väl inte bli tålig mot listeria eller toxoplasmos? Får man det så får man det liksom..eller?
Själv har jag dåligt samvete för att jag hann dricka ett glas av cidern igår, den med 0,7 procent i. Önskar att min barnmorska hade varit lite mer specifik i sina rekommendationer, så hade jag sluppit sitta här och ha dåligt samvete. Kommer att ha samma gräns som ni andra (0,5) men helst välja helt alkoholfritt.
Nu hamnade mitt svar mitt i din text..
Nästan så jag vill be om ursäkt för min egen nojja. Vill ju inte skrämma upp någon annan. Den är kanske inte helt befogad men inte helt obefogad heller..
Skönt att få en bekräftelse!December
1/12 - Eina, 1:a barnet, 29, Borås
1/12 - Bluefish, 1:a barnet, 22 år, Sundsvall
3/12 - Balahé, 1:a barnet, Skåne
16/12 - YaHilweh, 1:a barnet, 27 år, Göteborg/Veddige
22/12 - Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg
Årsskiftet -Maja-Kandi, 1:a barnet, 25 år
Januari
18/1 - Festina_Lente, 3:e barnet
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
27/1-_Maria_, 1:a barnet, 28
Februari
7/2 vesp, första barnet
7/2 - Evina, 1:a barnet, 28 år
10/2 - Mois, 2: barnet
25/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome
Efter att ha varit på VUL idag då Gyn såg ett foster på ca 6 cm med tickande hjärta så lägger jag in mig med ett datum iaf. Även om Gyn inte kunde/ville sätta en datering så är det enligt mig ett troligt datum med tanke på att jag testade positivt 19 juni, bör iaf inte vara senare
Så klart det ska vara 6 mmSkönt att få en bekräftelse!
Men jag antar att du menar 6mm? Annars lär du ju vara betydligt längre gången.
Åh! Gilla på både bilden och fladdrande bebis! Jag tror faktiskt att jag också kände nånting häromnatten. Jag hade varit upp på toa och när jag lade mig igen var det som ett mjukt fladder strax under naveln. Det fladdrade en liten stund, sen lugnt, också kom det tillbaka igen. Igår kväll kände jag nästan samma sak när jag gick och lade mig, så udda! Sådär så man funderar på om det bara är luft eller om det faktiskt är.nånting som rör sig... Men det var så mjukt och på samma ställe så jag vet inte jag.
En kompis har BF den 5/11, hon filmade sin mage igår och det syntes hur bebisen sprattlade!
Nu har jag lugnat ner mig lite angående nojjan toxoplasmos och listeria..
Jag ringde till bm på kvinnohälsovården där jag ska på första besöket och frågade om det gick att få ett Ul då. Hon sa att det är läkare som gör ulet hos dom och han är där en gång i veckan och isf får man en remiss till honom. Vi pratade lite om min oro och jag började gråta..det bara kom över mig. Jag blev så ledsen bara tanken på att det skulle hända bebis något. Vi har ju kämpat så länge..
Hon tyckte den där artikeln som jag läst verkade märklig. Eftersom man borde känna fosterrörelser någon gång innan v.25 och reagerat.
Hon tyckte inte jag låg i riskzonen för att få toxoplasmosmen hon sa att hon inte vill att jag ska gå och vara för orolig heller. Så hon sa att jag och sambon skulle prata och att jag skulle känna efter och ville jag ha ett Ul på Måndag så skulle jag göra av mig så skulle hon fixa det.
Jag kände mig väldigt bra bemött och blev lugnare av vårt samtal och vetskapen om att vill jag ha ett Ul så kan jag få det.